microsd sdhc & de psp, mensen met ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10 12:19
Hallo,

Op het moment sta ik op het punt om een nieuw geheugenkaartje te kopen voor mijn psp, de prijzen zijn de laatste tijd wel erg gezakt, dus grijp graag mijn kans :)
Nu zie ik dat ik al een Sandisk ultra II 4GB heb voor rond de 50 euro, erg leuk natuurlijk. Maar nu kwam een vriend van me op het idee om een MicroSd te kopen, die prijzen liggen ook rond de 50 euro, alleen heb je dan een 8Gb versie. Natuurlijk heb ik dan wel een omvormer/adapter nodig om er pro duo van te maken.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met microsd in hun psp?
1) zal de psp 8 gb slikken?
2) hoe zit dat met de SDHC standaard, zal natuurlijk wel een sdhc adapter nodig hebben
3) ondersteund de psp MS-PRO ver 1.4

hier wat linkjes voor de geïnteresseerden:
PEAK microSDHC Card + MS Pro Duo Adapter 4GB
SanDisk microSDHC™ 8 GB

gegroet

Ido

Verwijderd

dit gaat wel werken. 8 gb word wel herkend al sinds firmware 2.80.
gaat meer om de adapter dan de kaarten zelf. als de adapter zoals aangegeven word gesupport door de psp (zoals in de eerste link staat) kan je er gewoon en 8 gb sdhc kaart in proppen.
neem aan dat je dit wil zodat het in meerdere apparaten bruikbaar is?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 14:58 ]

• ido_nl
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:56:neem aan dat je dit wil zodat het in meerdere apparaten bruikbaar is?
klopt, maar zeker ook de prijs, een 8gb pro duo is erg duur in vergelijking met een microSD

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Hmm nu ik dit zo lees vind ik het ook wel interessant. Ik wilde ook een nieuwe memory card voor mijn psp aanschaffen. Ik wilde een 4gb kopen wat zo'n 45 euro kost maar met een micro sd ben je maar zo'n 55 euro kwijt voor 8gb. Ik zou dit dan kopen puur voor de psp en niet voor een ander apparaat.

Wat raden jullie mij aan? Een 4gb pro duo kopen of een 8gb micro sd? Ik kan namelijk nauwelijks ervaringen vinden op het internet.

Zo... nu eerst een Bavaria

• ido_nl
Ik had de mensen van peak ook een mail gestuurd om te vragen of hun adapter ook werkte met 8Gb, hier hun reactie

Technically speaking, the adaptor will work with 8G Micro SDHC.
However, we do not sell the adaptor separately.
Currently we only bundle Micro SDHC with MS Pro duo adaptor. (They need to purchase in pack).
8G Micro SDHC + MS Pro duo adaptor kit will be release soon.

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Er zijn ook nog andere micro sd adaptors op de markt, die zon 5-8 euro zijn. Ik weet alleen niet of je die hier in NL kan kopen.

Zo... nu eerst een Bavaria

• ido_nl
dntje schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:34:
Er zijn ook nog andere micro sd adaptors op de markt, die zon 5-8 euro zijn. Ik weet alleen niet of je die hier in NL kan kopen.
Belangrijk is dat ze wel de SDHC standaard ondersteunen, dit is dus de SD 2.0 standaard als ik t goed heb, vele zijn gewoon sd, niet de sdhc

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Tikje naar SPV aangezien dit een vraag betreft :)
Pagina: 1