Beste Tweakers,
Ik ben momenteel in het bezit van een MSI K9AG Neo2 Digital mobo, deze heeft onboard ook een hdmi output poort. Aangezien ik vorige week een nieuwe LCD tv heb aangeschaft wil ik deze natuurlijk verbinden d.m.v. hdmi > hdmi. Alleen schetst mijn verbazing dat ik helemaal geen beeld krijg op mijn LCD TV.
Aangezien het een 10m. kabel is begon ik al te twijfelen aan de kwaliteit van de kabel. Hij was tenslotte niet al te duur via Ebay
. Maar ik heb dit direct uit kunnen sluiten door mijn DVD speler te verbinden met de LCD TV en dit gaf perfect beeld. Nu zat ik in Windows XP te zoeken naar een soort 'tool' waar ik HDMI kan configureren maar daar niets over terugvinden. Vervolgens ook even de nieuwste Catalyst drivers gedownload voor mijn onboard videokaart. Maar ook daar kan ik nergens HDMI configureren. Nog even snel gekeken in het boekje van mijn mobo maar daar kan ik ook niets in terugvinden. Behalve dan dat het toch echt een HDMI output poort is voor digitaal beeld en geluid. HDMI output hoeft in de bios ook niet 'enabled' te worden oid.
Wat zie ik over het hoofd? Ik had eigenlijk verwacht dat ik direct beeld zou krijgen op het moment dat ik de kabels aansloot.
Ik ben momenteel in het bezit van een MSI K9AG Neo2 Digital mobo, deze heeft onboard ook een hdmi output poort. Aangezien ik vorige week een nieuwe LCD tv heb aangeschaft wil ik deze natuurlijk verbinden d.m.v. hdmi > hdmi. Alleen schetst mijn verbazing dat ik helemaal geen beeld krijg op mijn LCD TV.
Aangezien het een 10m. kabel is begon ik al te twijfelen aan de kwaliteit van de kabel. Hij was tenslotte niet al te duur via Ebay
Wat zie ik over het hoofd? Ik had eigenlijk verwacht dat ik direct beeld zou krijgen op het moment dat ik de kabels aansloot.