• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:23
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel in het bezit van een MSI K9AG Neo2 Digital mobo, deze heeft onboard ook een hdmi output poort. Aangezien ik vorige week een nieuwe LCD tv heb aangeschaft wil ik deze natuurlijk verbinden d.m.v. hdmi > hdmi. Alleen schetst mijn verbazing dat ik helemaal geen beeld krijg op mijn LCD TV.

Aangezien het een 10m. kabel is begon ik al te twijfelen aan de kwaliteit van de kabel. Hij was tenslotte niet al te duur via Ebay :+. Maar ik heb dit direct uit kunnen sluiten door mijn DVD speler te verbinden met de LCD TV en dit gaf perfect beeld. Nu zat ik in Windows XP te zoeken naar een soort 'tool' waar ik HDMI kan configureren maar daar niets over terugvinden. Vervolgens ook even de nieuwste Catalyst drivers gedownload voor mijn onboard videokaart. Maar ook daar kan ik nergens HDMI configureren. Nog even snel gekeken in het boekje van mijn mobo maar daar kan ik ook niets in terugvinden. Behalve dan dat het toch echt een HDMI output poort is voor digitaal beeld en geluid. HDMI output hoeft in de bios ook niet 'enabled' te worden oid.

Wat zie ik over het hoofd? Ik had eigenlijk verwacht dat ik direct beeld zou krijgen op het moment dat ik de kabels aansloot. :z

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Wat staat er bij je beeldschermeigenschappen?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Dix0r
2 beeldschermen.

1 voor mijn DVI poort
1 voor VGA

beide ook aangesloten overigens :)

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Is t niet zo dat er maar 1 soort monitor tegelijk aangesloten kan worden, dus 1 analoog en 1 digitaal ? Heb je de DVI monitor ook aangesloten zitten terwijl je HDMI probeert ? Zo ja probeer het eens zonder :)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt maar max 2 schermen aansturen... :) Iets met 2 DAC`s dacht ik..

Was ook zo met de 'ouderwetse' tv-out. Max 1 monitor + tv out... 2 monitoren = 1 uit en dan tv out aan..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Zitten al die uitgangen op je moederbord? Ik kan alleen maar een dvd-d en hdmi van jouw moederbord vinden.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

AUD -> VID

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Dix0r
disjfa schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:03:
Zitten al die uitgangen op je moederbord? Ik kan alleen maar een dvd-d en hdmi van jouw moederbord vinden.
Ik heb idd 3 output poorten

- DVI
- VGA D-Sub
- HDMI output

Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200710/msik9agneo2D_hdmi.jpg

Ik zal zo eens proberen om DVI los te koppelen. Als het echt waar is dat ik maar 2 outputs kan connecten is dat wel cru uiteraard. Daar gaat mijn dual setup :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Dix0r op 01-02-2008 14:10 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:54

Garyu

WW

Er zit maar één DAC-converter op de kaart neem ik aan (1 VGA poort), de DVI-poort en HDMI-poort zouden waarschijnlijk wel allebei tegelijk hetzelfde beeld moeten kunnen weergeven.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Even op de site gekeken:
Q: How do I switch DVI and HDMI ports through hardware setting?

A: The DVI port shares the same RAMDAC controller with the HDMI port. You could select them by changing the jumpers of J1 and J2. Please refer to attached picture to set up.
Volgens mij gaan ze dus niet gelijktijdig werken, daarnaast kan je even die jumpers bekijken

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• Dix0r
Het verzetten van de jumpers was idd de oplossing. Kreeg direct beeld :)

Nu helaas het geluid nog. HDMI blijft maar grijs bij de geluidsinstellingen. Al een paar keer drivers verwijderd en de nieuwste geinstalleerd maar vooralsnog geen effect. Zou iets met SPDIF moeten zijn in het control panel van Realtek HD Audio Manager. Maar bij het hdmi poortje (afbeelding) kan ik niets configureren.

[ Voor 24% gewijzigd door Dix0r op 01-02-2008 17:28 ]

Verwijderd

Heb net een nieuwe laptop gekocht, zit HDMI op.
In de handleiding staat dit:
belangrijke audio-instellingen voor HDMI gebruik:
Stel S/PDIF in als standaardapparaat voor audioweergave, doe dit als volgt;
start>configuratiescherm>hardware en geluiden>geluid
selecteer tabblad afspelen
selecteer S/PDIF interface> standaard en klik ok

en;

Gebruik Quickplay als applicatie om je media af te spelen

Verwijderd

hallo,

mijn vader heeft een pc, waar dit moederbord ook op zit. nu krijg ik het niet werkend om het beeld op de plasma-tv te krijgen. ik heb de jumpers op de goede manier aangesloten, en de pc wilt de tv maar niet herkennen. op de pc zit ook een lcd monitor op de vga aansluiting aangesloten.

het ligt niet aan de kabel of de tv, want ik heb het al geprobeerd via mijn eigen pc.

waar kan het aan liggen? alvast bedankt!

Verwijderd

niemand die weet waar het aan kan liggen?

• Dix0r
Ik moest mijn monitor & hdmi aansluiten om het beeld te krijgen op mijn lcd. Geluid werkt overigens nog steeds niet :/

Neem aan dat je wel de beeldscherm instellingen gecheckt hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door Dix0r op 17-10-2008 16:06 ]

Verwijderd

de monitor staat aangesloten op de vga aansluiting, ik heb de jumpers op de correcte wijze geplaatst, maar krijg op geen enkele manier beeld op de plasma tv. heb de drivers ge-update. niks helpt.

kan het aan een verouderde bios liggen? is de hdmi aansluiting miss kapot? hoe kan ik dit testen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 17:08 ]

Pagina: 1