Toon posts:

Verbindingsproblemen (soms uitvallen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot 3 weken geleden had ik nooit problemen met mijn verbinding, alles werkte.

Maar vanaf 3 weken geleden kwam het soms voor dat het internet plots wegviel. Het enige wat ik dan kon doen om terug internet te verkrijgen was ofwel de stroom van de router effe uittrekken en nadien weer instoppen of via control panel local area network opnieuw instellen.

Mijn besturingssysteem is vista ultimate.
Mijn moederbord (waar men onboard network controller opzit) is een Asus M2N-x
Mijn iternet provider is Telenet. (ik ben woonachtig te België)

Het internet komt binnen via de kabel. Vanuit de modem vertrekt een kabel naar mijn D-link des 1005d switch (waarom een switch weet ik niet, ik was hier niet bij de installatie ervan, mijn pa wel ma die heeft de Telenet mannen laten doen).

Vanuit die switch vertrekken 2 kabels, 1 naar mijn pc en 1 naar de digicorder (voor digitale tv).

Ik heb dus geen idee waarom opeens het internet soms uitvalt aangezien er geen drastische wijzigingen zijn gebeurt.

Ook staat er bij control panel bij eigenschappen van mijn verbinding: ipv6 verbindingsmogelijkheden beperkt. (terwijl ik toch mijn volle snelheid kan benutten)

Zou er iets kapot zijn aan de switch/modem of nog iets anders?

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
kijk eens of in uitvoeren (run in het engels) (windows-toets+r)
ipconfig /renew gevolgd door enter te typen ook werkt?

Het kan in elk geval geen kwaad om de laatste drivers te installeren voor je netwerkkaart.

De kans is groot dat er iets mis is met je modem of verbinding of local loop etc. Al die dingen zijn telenet hun probleem. Gewoon bellen en hen het verder laten uitzoeken...

(Die switch is voor de interactieve dingen bij telenet digital tv. Dat loopt over ethernet naar de modem om dingen terug te kunnen sturen (de tv zelf is alleen inkomend))

(die ipv6 moete u niks van aantrekken da doet er nog nie toe)

[ Voor 5% gewijzigd door redfox314 op 02-02-2008 00:33 ]