Aantal mails in smart mailbox weergeven?

Pagina: 1
Acties:

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik maak voor mijn e-mail gebruik van Mail en ben daar erg over te spreken. De lofzang zal ik achterwege laten nu, want dat geeft ruimte voor mijn vraag: ik heb een smart mailbox waarin ik alle onbeantwoorde e-mail laat zien. Mail geeft daar netjes aan om hoeveel onbeantwoorde e-mails het gaat. Ik heb ook een smart mailbox met daarin alle e-mails die ik geflagged heb (mijn manier om aan te geven dat ze een actie van mij verlangen). Maar, Mail geeft niet aan om hoeveel e-mails dat gaat. Is het mogelijk om dit voor elkaar te krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/afS1Joc608TznK35ELPnmVMP/full.png

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Harm schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:16:
Ik maak voor mijn e-mail gebruik van Mail en ben daar erg over te spreken. De lofzang zal ik achterwege laten nu, want dat geeft ruimte voor mijn vraag: ik heb een smart mailbox waarin ik alle onbeantwoorde e-mail laat zien. Mail geeft daar netjes aan om hoeveel onbeantwoorde e-mails het gaat. Ik heb ook een smart mailbox met daarin alle e-mails die ik geflagged heb (mijn manier om aan te geven dat ze een actie van mij verlangen). Maar, Mail geeft niet aan om hoeveel e-mails dat gaat. Is het mogelijk om dit voor elkaar te krijgen?

[afbeelding]
Geen oplossing, maar de reden van je probleem: het getal achter die mailbox geeft aan hoeveel ongelezen mails zich in die box bevinden (hetgeen bij die eerste mailbox per definitie precies het aantal mails is, natuurlijk). Misschien helpt dit bij het zoeken naar de oplossing.

Overigens, een workaround zou dan kunnen zijn om de geflagde mails automatisch te markeren als ongelezen, en in je andere mailbox alleen mailtjes die ongelezen en niet geflagged zijn te zetten.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

Wat Hertog zegt, werkt denk ik het beste. Je kan ook de plist waarden aanpassen (zoals hier beschreven). Alleen zie je dan natuurlijk niet hoeveel ongelezen mails je hebt in die desbetreffende smart mailbox.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De oplossing van Hertog werkt inderdaad, maar is wat omslachtig. Vooral omdat een e-mail weer als ongelezen wordt beschouwd als je hem in de preview opent... De oplossing waar Nital naar verwijst is dan een beter idee. Ik heb er wat mee gespeeld en dat lijkt inderdaad te doen wat ik wil. Mooi :) .