Ik vraag me eigenlijk een beetje af wat het probleem is? Je hebt een console programma gemaakt die een UI laat zien maar je wilt eigenlijk een grafische applicatie die ook vanuit de console draait?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
http://www.microsoft.com/msj/archive/S569.aspx
tijdens het linken geef je aan of het een console of windows target is.
Wellicht kun je in WinMain detecteren dat er een paramter wordt meegeeven dat er output op de consle prompt moet worden gedaan
PS, het ligt dus aan de linker...
PS2, Nee dus??
tijdens het linken geef je aan of het een console of windows target is.
Wellicht kun je in WinMain detecteren dat er een paramter wordt meegeeven dat er output op de consle prompt moet worden gedaan
PS, het ligt dus aan de linker...
PS2, Nee dus??

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Nee, een GUI programma dat ook moet draaien vanaf de commandline. Onder unix/linux gaat dat als vanzelf, onder Windows krijg je een cmd.exe waar je:farlane schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 14:31:
Ik vraag me eigenlijk een beetje af wat het probleem is? Je hebt een console programma gemaakt die een UI laat zien maar je wilt eigenlijk een grafische applicatie die ook vanuit de console draait?
- een cmd.exe ondanks dat je het start vanuit Explorer (klikken op icoontje)
- een cmd.exe die opflitst en weer afsluit, ondanks dat je start vanuit Explorer (klikken op icoontje)
- de output niet kan lezen tenzij je het opvangt (> output.txt, | more) (batchmode)
- of de output laat schrijven naar de shell (batchmode) (gewenst gedrag)
En als je met twee applicaties werkt? Eentje voor CUI, de andere voor GUI? En dan de berichten voor de CUI via DDE doorgeven?
Het is een work-around maar het is een idee, tenzij iemand anders een betere manier weet.
Het is een work-around maar het is een idee, tenzij iemand anders een betere manier weet.
Als ik tijdens het debuggen van een GUI app een console nodig heb, maak ik die meestal gewoon via AllocConsole(), en freopen() ik stdout naar "con$". Ik kan me voorstellen dat als je die AllocConsole() achterwege laat, je gewoon naar de console schrijft waarvandaan je app geopend is. Ik weet echter niet of cmd.exe in zo'n geval ook zal wachten op het sluiten van je applicatie - dat is standaard bij GUI apps niet het geval geloof ik.
.edit: ik kwam deze pagina tegen: http://blogs.msdn.com/junfeng/archive/2004/02/06/68531.aspx
.edit: ik kwam deze pagina tegen: http://blogs.msdn.com/junfeng/archive/2004/02/06/68531.aspx
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2008 01:32 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
OK, de laatste optie beschreven in dat artikel is inderdaad de flitsoplossing. Bedankt, kennelijk kan het niet anders, dus dan moet het maar zo.
Pagina: 1