Toon posts:

Welk geheugen moet ik nemen??

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een dilemma :( over welk geheugen ik moet nemen.

Specs:

Moederbord: ASUS P5B deluxe/wifi
Processor: E6600
Videokaart: X1800XT (512Mb)

De keuse gaat tussen:
1. 2Gb PC2-8500 Kingston Hyperx (1066Mhz) of
2. 4Gb PC2-6400 Kingston Hyperx (800Mhz)

Beide zijn even duur!!
Maar kies je voor 2Gb of 4Gb, of kies je voor 1066Mhz of 800Mhz???

In het boekje van ASUS staat dat dit moederbord het Hyperx PC2-8500 ondersteund, maar kan dit ook een ander merk zijn }:O ??

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Wat is je FSB?

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Ik zou voor 4 GB gaan, het verschil tussen die snelheden merk je toch niet echt. Maar als je grote toepassingen draait, merk je wel tussen 2 en 4 gb

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk op de QVL van je bord. Asus borden zijn verdomd kieskeurig als het aankomt op geheugen, dus neem iets dat zeker gaat werken.
Verder zou ik wel iets meer nemen dan 4Gb, daar kun je tegenwoordig echt niet meer mee wegkomen.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:42:
kijk op de QVL van je bord. Asus borden zijn verdomd kieskeurig als het aankomt op geheugen, dus neem iets dat zeker gaat werken.
Verder zou ik wel iets meer nemen dan 4Gb, daar kun je tegenwoordig echt niet meer mee wegkomen.
Huh wat? Mèèr dan 4GB? Ik denk dat dat voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende is.

Verwijderd

Dus jij gaat me vertellen, dat jij niet genoeg hebt aan 4 GB? Mag jij me wel even uitleggen wat jij dan allemaal niet doet op de katjoekel

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:47:
[...]

Dus jij gaat me vertellen, dat jij niet genoeg hebt aan 4 GB? Mag jij me wel even uitleggen wat jij dan allemaal niet doet op de katjoekel
Like Gb = Gigabit ? :+

Verwijderd

He, ga jij vanmiddag naar de winkel want ik zag dat geen van je systemen meer dan 2Gb memory hebben....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:46:
[...]

Huh wat? Mèèr dan 4GB? Ik denk dat dat voor de gemiddelde gebruiker ruim voldoende is.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:47:
[...]

4GB is meer dan genoeg, 1/8e daarvan niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:49:
[...]

He, ga jij vanmiddag naar de winkel want ik zag dat geen van je systemen meer dan 2GB memory hebben....
2GB is altijd nog 16Gb

De 4Gb waar de TS het over heeft is 512MB. 512MB is inmiddels echt te weinig voor de moderne applicaties.
precies, toch een factor 8 verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 01-02-2008 11:53 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik zou die grijze massa daar boven gebruiken

Verwijderd

*swoosh* Terw's sarcastische opmerking vloog over m'n hoofd, ik moet ook beter lezen. ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:55:
*swoosh* Terw's sarcastische opmerking vloog over m'n hoofd, ik moet ook beter lezen. ;)
Is niet sarcastisch, is een kwestie van duidelijk formuleren wat je wilt ;)
Zeker bij geheugen is het belangrijk om de juiste terminologie te gebruiken. Dimmen worden vaak in MB/GB aangegeven, terwijl de chips die erop zitten in Mb en Gb worden aangeduidt. Zeker als je je bezig gaat houden met compatibility waarbij je kijkt naar de gebruikte chips is het iznvol te snappen dat er een verschil tussen Gb en GB zit.

Verwijderd

Topicstarter
Is trouwens byte!!
2GB(1066Mhz) of 4GB(800Mhz)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Meer als 4GB ( eigenlijk meer als 3 GB, zoek de topics), adviseren, betekent ook dat je eigenlijk een OS dat meer als 4GB ondersteund moet adviseren. Dat heeft in ieder geval weinig zin voor vista 32bit versies.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:58:
Is trouwens byte!!
2GB(1066Mhz) of 4GB(800Mhz)
1066MHz zal overkill zijn, aan PC4200 heb je genoeg (533MHz), gezien je het toch in dual channel zet. Kijk liever naar de QVL om er zeker van te zijn dat je iets koopt dat werkt op zo'n asusding.
leuk_he schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:01:
[...]

Meer als 4GB ( eigenlijk meer als 3 GB, zoek de topics), adviseren, betekent ook dat je eigenlijk een OS dat meer als 4GB ondersteund moet adviseren. Dat heeft in ieder geval weinig zin voor vista 32bit versies.
Waar zie jij staan dat ik meer dan 4GB adviseer?

[ Voor 35% gewijzigd door TERW_DAN op 01-02-2008 12:02 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voordat dit escaleert, die roze hippie bedoeld dat je moet letten op of je "Gb" of "GB" gebruikt, want het eerste is 8 keer zo klein als het 2de. :)

Maar boeie, idereen weet wat de TS bedoeld... :)

specs

Verwijderd

Pcies, als ik 4 Gb / GB / gb /gB zeg, weet iedereen dat ik het wel over GigaByte heb.
We doen niet moeilijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:10:
Pcies, als ik 4 Gb / GB / gb /gB zeg, weet iedereen dat ik het wel over GigaByte heb.
We doen niet moeilijk.
Als jij bij mij 4Gb besteld en betaald voor 4GB dan doe ik ook niet moeilijk :+

Verwijderd

Grapjas :) Ga jij mij vertellen dus, dat die lui die hier zitten te ze*ren over bits en bytes, dat ze altijd duidelijk praten of ze het over bits of bytes hebben?

pff, dit draait strax nog uit op zo'n zinloze vrijdagmiddag discussie

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:18
Idd, beetje triest opmerkingen hier. Lijkt me zeer duidelijk dat er GB wordt bedoeld. Dus ga ook niet een complete nutteloze discussie voeren over een kleine B of een grote B. Ga dan liever ergens anders vervuilen.

Iig @ TS: ben je van plan over te klokken? Zoja, tot hoever wil je gaan. 4GB klokt wel minder dan 2GB vaak. Maar voor de prijs hoef je het niet te laten. Ben je tevreden met 3Ghz dan zou ik lekker 4GB pakken. Wil je verder dan is 2GB toch wat betere keus. Ik zou iig PC6400 nemen omdat dit ruim voldoende is met genoeg speling. (Komt neer op 3.6Ghz 1:1), wil je hoger dan moet je de andere nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Leuk een vraag stellen op dit forum!!!!

Ikzelf dacht eigenlijk dat als je processor op 1066Mhz draait dan moet je geheugen dat ook.

Misschien is het handig als je de vraag bekijkt vanuit jezelf.
Kies je dan voor 2GB PC2-8500(1066Mhz) of kies je voor 4GB PC2-6400(800Mhz)?

Verwijderd

Topicstarter
ID-College schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:25:
Idd, beetje triest opmerkingen hier. Lijkt me zeer duidelijk dat er GB wordt bedoeld. Dus ga ook niet een complete nutteloze discussie voeren over een kleine B of een grote B. Ga dan liever ergens anders vervuilen.

Iig @ TS: ben je van plan over te klokken? Zoja, tot hoever wil je gaan. 4GB klokt wel minder dan 2GB vaak. Maar voor de prijs hoef je het niet te laten. Ben je tevreden met 3Ghz dan zou ik lekker 4GB pakken. Wil je verder dan is 2GB toch wat betere keus. Ik zou iig PC6400 nemen omdat dit ruim voldoende is met genoeg speling. (Komt neer op 3.6Ghz 1:1), wil je hoger dan moet je de andere nemen :)
Dank je wel!!! :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zie geen smilies :z , dus ik lees dat je je meer dan 4 Gibibyte :P (1024 ^3) bedoeld. Iets anders is alleen misinformatie voor in de HK. >:)
Modbreak:Als je offtopic wijsneuzerig gaat zitten doen kun je minimaal de moeite doen om zelf te lezen waar je naar linkt:
A gibibyte (a contraction of giga binary byte) is a unit of information or computer storage, abbreviated GiB[1].
Zie ook:
Wikipedia: Gigabyte - Wikipedia, the free encyclopedia
Gigabytes vs. gigabits

In conventional modern usage, a byte is 8 bits. One gigabyte is equivalent to eight gigabits.

In computer networking, however, the conventional SI units are followed. Manufacturers of networking equipment always use 1000-bit kilobits as their basic unit of measurement.
Abbreviation No. of bytes Usage
gigabytes GB (Note: uppercase "B") 10003 Computer storage (e.g., 500 GB hard disk)
gigabytes GB (Note: uppercase "B") 10243 Computer memory (e.g., 4 GB RAM)
gibibytes GiB (Note: uppercase "B") 10243 Computer storage (e.g., 34 GiB file)
gigabit Gbit or Gb 125*10002 Network throughput (eg 1 Gbit/s data transfer rate)

[ Voor 57% gewijzigd door dion_b op 01-02-2008 22:26 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is best kansloos allemaal...

Allereerst heeft Terw_Dan gewoon gelijk - en "lijkt me zeer duidelijk dat..." dingen ontrafelen volledig als je doet wat je conform beleid hoort te doen, namelijk uitvogelen welk chipset je hebt, kijken welke chipdichtheden (deze worden namelijk standaard in (Giga)bits uitgedrukt) ondersteund zijn, vervolgens uitzoeken hoe het zit met de DIMMs die je overweegt, al dan niet met QVL erbij. Dan heb je meerdere rekensommetjes waar je er met gemak een factor 8 naast kunt zitten.

En als je denkt dat je die rekensommetjes niet hoeft te maken, want dit is GoT en iemand zal het vast voor je kunnen... riiight... dit is idd GoT, en geen helpdesk. En we verwachten een stuk meer eigen inzet en nauwkeurigheid dan dit. Kijk voor de grap eens in het PMG Beleid mbt wat we verwachten en in de PMG FAQ voor hoe in dit geval er specifiek mee om te gaan...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.