PS3 geen beeld meer op hdmi

Pagina: 1
Acties:

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 10:55
ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn ps3 en ik ben bang dat ie gewoon stuk is, maar toch hoop ik dat er anderen zijn die soortgelijke problemen gehad hebben (en opgelost ;) )

ik heb een ps3 (import uit japan, een van de eerste modellen) en die draai ik gewoonlijk met een hdmi-dvi kabel op mijn samsung 24" tft werkte als een trein.
nu heb ik laatst mijn ps3 meegenomen naar een vriend en daar zitten gamen op zijn hdtv. (philips) en het staat me wel bij dat er toen een updateje langskwam, (weet niet heel zeker meer, ik let daar meestal niet zo op.)
heb daar gewoon gespeeld, maar toen ik thuis kwam en daar mn ps3 aansloot had ik geen beeld meer op mn hdmi poort, analoog kan ie nog wel maar hdmi herkent niets.
heb hem ondertussen ook geprobeerd op een andere hdtv die wel direct hdmi had maar hij doet niets.

nu ben ik dus bang dat hij tijdens transport gewoon defect is gegaan (ik vervoer hem wel altijd voorzichtig, heb een laptop tas waar mn ps3 precies in past.)

probleem is dus dat ik ws niet zomaar naar sony kan gaan aangezien het een japanner is en ik niet japan woon...

-edit-
ik heb al wel geprobeerd de boel te resetten, maar dat bied geen oplossing..
het is alsof hij niets herkend aan de hdmi poort.
normaal als je hem aanzet en 5sec de power ingedrukt houd hoort hij te zoeken wat er aan hangt en dan krijg je een berichtje hdmi output detected oid. en dat doet ie dus ook niet meer.
mn tft heeft ook niet door dat er ook maar iets aanhangt. gaat vrolijk op powersave na x sec.
en de kabel zal het ook niet zijn. heb het met een hdmi-dvi en een hdmi-hdmi kabel geprobeerd.

wat ik wel graag wil weten zijn er mensen met ervaring van ps3 reparaties buiten garantie door sony of een andere party?

en als dit idd in het ps3 topic hoort mijn excuses en kan een mod die dan aub moven?

[ Voor 24% gewijzigd door dexx op 01-02-2008 11:02 ]

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-01 09:31
volgens mij hoort dit in het ps3 topic. vraag eens aan een moderator je post te verplaatsen. Bovendien staan in dat topic ook legio tips wat te doen bij geen beeld ( resetten etc. )

[ Voor 32% gewijzigd door amsterdammertje op 01-02-2008 10:54 ]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''