Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Vorig jaar heb ik voor een stage onder contract gestaan bij een niet nader te noemen (zeer groot) bedrijf. Dit contract had een duur van enkele maanden en is ondertussen afgelopen. In het contract stond vermeld dat ik een zogemaande stagevergoeding zou krijgen. Deze heb ik over de desbetreffende maanden ook netjes gehad.

In de daaropvolgende maand, toen ik daar al weg was, kreeg ik wederom een loonstrook en de daarop vermelde stagevergoeding overgemaakt. Ik heb toen direct gemeld bij mijn begeleider dat ik er volgens mij geen recht op had (via e-mail), waarop hij reageerde dat dit inderdaad zo was en hij er iets aan zou doen. Verder heb ik daarover niets meer vernomen.

Nu heb ik afgelopen week wederom een loonstrook ontvangen en de bijbehorende stagevergoeding. Ook heb ik mijn jaaropgave gekregen over 2007 met het teveel betaalde loon.

Uiteraard heb ik het teveel ontvangen bedrag weggezet, zodat ik het terug kan betalen.

Nu ga ik nogmaals melding maken, via e-mail, dat ik het salaris wederom onterecht ontvangen heb, maar ik vraag me nu af hoe vaak ik dit nu moet blijven doen. Ik ben zelf van mening dat ik mijn goede wil heb getoond en als zij daar niets mee doen, jammer dan.

En hoe zit het met mijn jaaropgave? Ik wil namelijk graag zsm mijn aangifte de deur uit doen om mijn belastingteruggave zsm te ontvangen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:03
Grote bedrijven, kan ooit ff duren voordat het allemaal door komt. Waarschijnlijk is de persoon waar jij het gemeldt hebt van personeelszaken ofzo? Hoe dan ook, dan moet dat weer doorgegeven worden aan de salarisadministratie. Grote kans dat dat ook weer door een extern bedrijf gedaan wordt.

Ik zou het gewoon blijven melden en inderdaad het geld apart houden, zo verstandig ben je gelukkig al. ;) Jij bent namelijk degene die er last van hebt, hun niet.

Ik weet niet hoe het wettelijk zit maar mij lijkt dat je dat niet mee hoeft te nemen in je aangifte.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
The Realone schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:45:
Grote bedrijven, kan ooit ff duren voordat het allemaal door komt. Waarschijnlijk is de persoon waar jij het gemeldt hebt van personeelszaken ofzo? Hoe dan ook, dan moet dat weer doorgegeven worden aan de salarisadministratie. Grote kans dat dat ook weer door een extern bedrijf gedaan wordt.
Salarisadministratie wordt idd door een extern bedrijf gedaan. Ik heb het dus doorgegeven aan mijn stage-begeleider. Hij is overigens niet van personeelszaken, maar ik neem aan dat hij weet waar het doorgegeven moet worden.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:45

Qwerty-273

Meukposter

Ik zou ook zelf een belletje doen naar de hr afdeling / personeelszaken. Waarschijnlijk hebben zij niet doorgegeven aan het externe bedrijf dat je per die en die datum uitdienst bent cq. een verkeerde uit dienst datum ingesteld.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Er is sprake van een onverschuldige betaling. Het is inderdaad verstandig om elke onverschuldigde betaling te melden, om te voorkomen dat je van verduistering beschuldigd wordt. Daarna ligt de bal bij de werkgever, hij zal het geld moeten terugvorderen (simpel briefje met dat je 't terug moet storten, met een rekeningnummer). Daar hebben ze 5 jaar voor. Gewoon apart houden en afwachten dus (en elke volgende betaling wel melden, omdat elke betaling een losstaand feit is).

Wat betreft de belasting: Een onverschuldigde betaling is geen belastbaar inkomen, maar kan wel vermogen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Pooh op 01-02-2008 12:52 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien wel zinvol te melden dat bijkomende kosten door hun trage respons (zoals eventuele belastingaanslagen) in rekening zullen worden gebracht en verrekend met het openstaande bedrag? Zorg ook dat je dit soort brieven aangetekend met ontvangstbevestiging verstuurd (en die kosten in rekening brengt). :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Topicstarter
Qwerty-273 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:33:
Ik zou ook zelf een belletje doen naar de hr afdeling / personeelszaken. Waarschijnlijk hebben zij niet doorgegeven aan het externe bedrijf dat je per die en die datum uitdienst bent cq. een verkeerde uit dienst datum ingesteld.
Das een goeie. Ik ga volgende week even de HR bellen, dan mogen die het oplossen.
Pooh schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:30:
Er is sprake van een onverschuldige betaling. Het is inderdaad verstandig om elke onverschuldigde betaling te melden, om te voorkomen dat je van verduistering beschuldigd wordt. Daarna ligt de bal bij de werkgever, hij zal het geld moeten terugvorderen (simpel briefje met dat je 't terug moet storten, met een rekeningnummer). Daar hebben ze 5 jaar voor. Gewoon apart houden en afwachten dus (en elke volgende betaling wel melden, omdat elke betaling een losstaand feit is).

Wat betreft de belasting: Een onverschuldigde betaling is geen belastbaar inkomen, maar kan wel vermogen zijn.
Oke goed dat je het zegt. Dan blijf ik alles gewoon netjes melden.

Wat betreft de belasting, ik blijf als het goed is net binnen de heffingskorting dus krijg alles terug (student). Dus als ik de jaaropgaaf gebruikt ook de afgedragen loonbelasting door mijn werkgever over de overschuldigde betaling. Vermogensbelasting heb ik helaas geen last van ;).
Pagina: 1