Toon posts:

[ Vista Home Pr ] Speelt raar audiogeluid af om de x minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De topictitel is vaag, maar ik wist het niet beter te omschrijven:

Sinds twee weken speelt onze pc een raar audiobestandje af. Ik kan er niets van verstaan maar je hoort een groep mensen op de achtergrond met elkaar praten (japans?) en uiteindelijk hoor je een applaus en dan stopt het weer. Soms hoor ik het een hele dag niet, soms 3x achter elkaar.

Ik heb al met de Vista Audio Mixer gekeken welk programma het geluid maakt, maar daar is het niet te zien. Ik dacht: "Spyware" dus meteen Lavasoft AdAware geinstalled, geen spyware gevonden.

Ook rondgekeken of er ergens op een website of MSN Messenger een flash banner draait die het geluid produceert: neen. Het geluid duurt ook dusdanig kort dat ik elke keer weinig tijd heb om was processes te killen om te kijken of het geluid ook stopt. Misschien hebben jullie ook al zoiets meegemaakt?

Rest van de PC spec's lijkt me niet echt belangrijk, mocht dat wel zo zijn hoor ik dat wel.

Enkele processes die ik (denk ik) uitgesloten heb:
Firefox
Internet Explorer
Windows Live Messenger
Sidebar

Verwijderd

Heb je die uitgesloten processes ook uitgezet bij taakbeheer>active processen? (om er zeker van te zij dat ze echt uit zijn) verder zou ik zeggen dat het een virus/spyware zou moeten zijn, heb je naast spyware ook al naar virussen gescant?

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
je hebt niet toevallig logitechspeakers.... Hier is namelijk een probleem mee geweest met de afscherming waardoor er nog wel eens vreemde signalen worden opgevangen.

Ik zal wel eens kijken om welke speakerseries het ook al weer ging.

Carpe Diem

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Z-640:
have the logitech z-640 speakers on my PC. I'm getting strange audio out of them sometimes-like music and people talking.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Ik heb ook de Logitech Z-640, maar met afscherming heb ik nooit probs gehad.

Probeer eens de stekkers uit je geluidskaart te trekken. en luister of je het probleem nog hebt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 12:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het lijkt me niet de ontvangst van ruis. Het is duidelijk hoorbaar, regelbaar met volume en mutebaar met de algehele mute van Vista. Het is ook elke keer hetzelfde. Ik zal proberen die andere manier van processen killen, maar dan moet ik eerst wachten tot het weer voorkwam. Ik hoopte eigenlijk dat anderen ook zo'n soortgelijk probleem hadden gehad :)
Pagina: 1