• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 16:31
Ik heb een linux servertje thuis opgezet met daarop een trial van plesk zodat ik wat kan expirimenteren voor ik het op mij productieserver gooi.
ik heb 1 domein laten verwijzen naar mijn thuis server omdat ik die toch niet meer gebruikte het gaat om het domein ganghabbo.nl.
Van buitenaf kunnen mensen hem wel bereiken maar als ik intern dat ipadres intik krijg ik:

Connection to server ganghabbo.nl failed (Connection actively refused by the server.)

Ook als ik het trucje toepas om in mijn hosts te zetten
ganghabbo.nl 192.168.x.x
Wat is hier aan te doen ?

Verwijderd

Het probleem oplossen??

ligt aan je router sommige ondersteunen nat-loopback, in ander geval kan volstaan om je externe ip op tenemen in je hosts bestand.

(als het niet duidelijk is, zoekt en ge zult vinden ;) )

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 16:31
ja klopt maar die wij hier hebben is geen standaard linksys server maar een win 2003 server met kerio winroute.
Kan ik dan gewoon het extern ipadres toevoegen aan het hosts bestand of in deze vorm:
84.26.132.131 ganghabbo.nl

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jimmy87 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 03:31:
ja klopt maar die wij hier hebben is geen standaard linksys server maar een win 2003 server met kerio winroute.
Kan ik dan gewoon het extern ipadres toevoegen aan het hosts bestand of in deze vorm:
84.26.132.131 ganghabbo.nl
Draait de Win2003 server DNS, en is die DNS ingesteld als enige DNS bij de werkstations?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

dacht dat je op een W2003 server, niet eens Kerio (oid) hoeft te draaien, dat ding kan toch zelf routeren?