Alternatieve cooler Powercolor x1650 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hallo,

Paar maandjes geleden heb ik een Powercolor x1650 Pro gekocht. Het betreft het volgende model:

Afbeeldingslocatie: http://www.powercolor.com/global/images/assets/PCIE_X1650_X1650%20256MB%2064Bit%20DDR2/PSD/image_a_xs.jpg

Blijkbaar is dit een afwijkend model van de orginele radeon x1650pro. Mijn probleem ligt hem in de orginele cooler van mijn model: hij maakt ontzettend veel lawaai.

Nu wil ik graag een alternatieve cooler kopen, bijvoorbeeld een zalman oid, maar ik zou niet weten of dat gaat passen aangezien ik dus een of andere aangepast geval heb met kleinere afmetingen.

Het model is ± 5,7 cm hoog (gele lijn) en de afstand van de twee gaten voor de cooler bedraagt ± 5,5 cm. (groene lijn)

Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/6529/dsc01312js9.jpg

Heeft er iemand misschien idee welke cooler ik zou kunnen gebruiken hiervoor?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe warm wordt je GPU als deze koud blijft zou je de Fan snelheid kunnen aanpassen met bijvoorbeeld Speedfan of je kunt de fan op 7 Volt aansluiten ervan uitgaand dat de fan nu op 12 Volt draaid.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

De Zalman VF-700 serie heeft gaten met een afstand van 5,5 cm, dus die gaat passen :)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

54.5mm gaten, veel voorkomend en wordt al heel lang gebruikt, zelfs de geforce 4 gebruikte die maat al. Je kan hier dus enorm veel koelers voor vinden. Als ik jou was zou ik kijken naar die Arctic Accelero koelers, de S1 of de S2. Moet je zelf even kijken welke van die 2 past. Als alleen de S2 zou passen, maar je denk dat ie te warm gaat worden dan of je wilt nog betere koeling, ga dan voor de S1 rev.2. Dat is een herziene versie van de S1 en past op meer kaarten.

www.ping-win.nl

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Jongens, hardstikke bedankt! Ik had vroeger een Zalman VF-700 op mijn AGP kaart zitten en daar was ik erg tevreden mee :) ben blij dat hij er ook op gaat passen :)!
-The_Mask- schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:49:
Hoe warm wordt je GPU als deze koud blijft zou je de Fan snelheid kunnen aanpassen met bijvoorbeeld Speedfan of je kunt de fan op 7 Volt aansluiten ervan uitgaand dat de fan nu op 12 Volt draaid.
Dat heeft powercolor allemaal uitgeschakeld, temperaturen zijn niet af te lezen, er kan niets aan de clocksnelheden worden aangepast en ook de fan is niet te regelen :'(

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300