En het merk van de brander is denk ik ook belangrijk.... heb zelf nl. tijden een NEC gehad (eerst een 2550 geflashed naar 2551, toen een 4551) daarmee werkte wél gewoon alles (zelfs op slechte + Platinum DVD's).
Toen die kapot ging, heb ik een LG gekocht. De schijfjes werkten in principe prima, dus heb ik gewoon gebruikt. Nieuwe batch Platinum's gekocht, en deze bleken slechter te zijn. (Max 4x brandsnelheid ipv aangegeven 16x). Echter alleen maar problemen op Philips DVD-spelers / DVD-recorders (Speelden niet af, en als ze wel afspeelden regelmatig stotteren, en stoppen na 1 uur afspelen). Sony en Samsung dvd-spelers/recorders gaven geen problemen. PC's uiteraard ook niet.
Tijdje terug nieuwe dvd's nodig, media test opgezocht op internet, Imation en Verbatim gekocht (Beide +R, de -R schijfjes kwam de kwaliteitsrating niet boven de 77,1%... érg laag dus! Terwijl de Imation +R op 91,1 uitkwam en de Verbatim op 89,9...) Gebrande schijfjes met de LG wilden A) niet op de juiste snelheid branden (Imation op 8x, de verbatim op 4x, terwijl ze allebei 16x certified waren). Met de aankoop van de schijfjes ook een nieuwe Nec 7190 brander gekocht, en deze brandde de schijfjes een stuk sneller! (Imation 16x en Verbatim 18x!!!).... en ze werken feilloos op álle dvd-spelers! Wil binnenkort ook nog een keer de Platinum schijfjes proberen, maar voorlopig merk ik dat de LG ook erg apart was! (Het is een LG GSA-411B met Lightscribe functionaliteit, die volgens kwaliteitstest ook goed zou moeten zijn...)
Doe je voordeel met dit verhaal zou ik zeggen ;-) Niet dat ik wil spammen voor Nec, maar voor 30€ ben je wel van alle problemen af. Zeker als je dan ook nog kwaliteitsmedia gebruikt.....
(Bovendien ben ik zowiezo voor +R omdat je deze kunt bitsetten, wat inhoudt dat losse spelers de schijfjes als DVD-Rom zien ipv DVD+R of DVD-R)
Wanna play?