Toon posts:

variabelen meesturen na RewriteEngine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn site een heleboel formulieren staan op pagina's die in het menu te verplaatsen zijn, alle waarden hieruit stuur ik in array f naar PHP waar ik het omzet in $f dit omdat ik zo alle variabelen in een keer van de ene naar de andere functie kan sturen.

dit werkte tot dat ik de pagina's ging het noemen van ...index.php(...) naar .../(...) nu werkt het alleen nog bij de formulieren die worden weergegevan als het adres allen / of niks is, is er sprake van een virtueel adres dan worden de variabelen niet naar de pagina gestuurd waar ze moeten worden verwerkt (onder hetzelfde adres).

ik heb het herschrijven gedaan volgens de volgende code in .htaccess

RewriteEngine On

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.* - [L]

RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/(.*)/ index.php?x1=$1&x2=$2&x3=$3
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/(.*) index.php?x1=$1&x2=$2&x3=$3
RewriteRule ^index/(.*)/(.*)/ index.php?x1=$1&x2=$2&x3=0
RewriteRule ^index/(.*)/(.*) index.php?x1=$1&x2=$2&x3=0
RewriteRule ^index/(.*)/ index.php?x1=$1&x2=0&x3=0
RewriteRule ^index/(.*) index.php?x1=$1&x2=0&x3=0
RewriteRule ^index/ index.php?x1=0&x2=0&x3=0
RewriteRule ^index index.php?x1=0&x2=0&x3=0

weet iemand waardoor de variabelen niet aankomen of hoe ik dit kan oplossen?

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:20
ik meen me te herinneren dat je POST variabelen altijd kwijtraakt na een mod_rewrite redirect....
Kan je je formulier niet naar de index.php(..) pagina submitten, in plaats van naar het .../... adres?

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Volgens mij raak je POST variabelen niet zomaar kwijt na een rewrite.

Ik heb me laatst wel afgevraagd waarom mijn rewrite rules wel op mijn lokale test-server werkte, en niet op de live-server. Bleek te maken te hebben met de Apache versie. Apache 1.3.x heeft een heel vervelende bug waardoor het rewriten eigenlijk niet werkt zoals je verwacht.

Uiteindelijk is het waarschijnlijk het handigst om Rewrite-loggen aan te zetten (dat kan alleen in je apache configuratie-bestand, het mag niet in de .htaccess). Dan kun je stap voor stap zien wat er gebeurt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij