Internet plotseling weg; router kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:24
Vanmiddag zat ik een potje WoW te spelen, toen ik merkte dat alles ineens enorm ging laggen. 30 seconden later was de verbinding verbroken. Ik kon zowel WoW als heel het internet niet meer op.
Dat vond ik vreemd, want ik heb eigenlijk nooit problemen met Casema, dus moest het wel aan m'n PC, router of modem liggen.

Het werkte echt niet zo gauw weer, dus heb ik van alles geprobeerd om het weer aan de praat te krijgen. Na een reboot van m'n PC en een reboot van de router werkte het wel weer, maar niet echt van harte. En ook al kon ik wel internet en WoW op, 1 minuut later was het weer raak en lag ik er weer uit.
Uiteindelijk weer aan de praat gekregen, en van half 7 tot half 9 probleemloos kunnen internetten/online gamen. En opeens, zonder waarschuwing vooraf was het weer pats, eruit.

Maar nu lijkt het serieuzer te zijn. Ik heb een uur geprobeerd weer op internet te komen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Na een harde reset van de router kom ik zelfs de hele router niet meer op :/

Wat kan het probleem zijn? Hier m'n situatie en wat ik geprobeerd heb:

- De router is een Sitecom WL-153, internet dus van Casema.
- PC is met UTP verbonden met de router
- In de tijd dat ik wel op internet kon gecheckt op de site van Casema, maar geen storingen/werkzaamheden
- Softwarematige reboot van de router
- Harde reboot op de router (volgens de handleiding minimaal 4 seconden de reset knop ingedrukt houden)
- netstroom van zowel de router als modem afgehaald
- netwerkkaart uninstalled bij apparaatbeheer, en opnieuw geinstalleerd
- (toen ik nog op de router kon) wizard opnieuw doorlopen zodat ik zeker wist dat ie wel ingesteld stond voor Casema
- UTP kabel vanaf de modem DIRECT in m'n PC (zo internet ik nu dus) dus het ligt iig NIET aan de modem :)
- De lampjes op de router gaan wel branden, dus ik heb zeker verbinding tussen de PC en router, hij blijft echter zeuren dat de PC geen ip adres kan verkrijgen.

Opzich kan ik nu nog wel internetten, da's het probleem niet. Maar ik heb die router nu ongeveer een jaar, en dan is ie wel erg snel stuk. Heb daarvoor ook nagenoeg geen problemen ermee gehad. Hij klapte er vanmiddag echt heel onverwacht uit. Bovendien heb ik niet echt zin om elke keer te gaan switchen achterin de modem als ik op XBOX live wil, of gewoon internet :)

Wat zie ik nog over het hoofd wat ik kan proberen? Of lijkt het erop dat m'n router de geest heeft gegeven?

Join het GoT Pulse-Team!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 17:43

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Misschien werkt de DHCP-server in je router niet meer goed?
Probeer eens een vast ip-adres in te stellen op je pc (in de range van je router met de router als default-gateway).

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Het lijkt me duidelijk dat je router het probleem is.

Probeer eens nieuwe firmware (indien beschikbaar) erop te zetten of als je noig garantie op dat ding hebt dan zou ik daar eens mee beginnen.

• Gtr28
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-10-2023
Heb je dezelfde problemen als je een directe verbinding met je computer hebt? Dus zonder router?

• Denman
Nee ik zit nu te internetten met een directe verbinding tussen modem en PC. Dus zonder router. Dit levert totaal geen problemen op. Hang ik de router er weer tussen dan heb ik geen internet meer...
Moraxv schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:23:
Misschien werkt de DHCP-server in je router niet meer goed?
Probeer eens een vast ip-adres in te stellen op je pc (in de range van je router met de router als default-gateway).
nowell schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:27:
Het lijkt me duidelijk dat je router het probleem is.

Probeer eens nieuwe firmware (indien beschikbaar) erop te zetten of als je noig garantie op dat ding hebt dan zou ik daar eens mee beginnen.
Heb 'm net langer dan een jaar dus vrees dat de garantie vervallen is. Verder kan ik de router zelf helemaal niet bereiken (dus het intikken van z'n adres, 192.168.0.1 levert helemaal niks op, behalve dan een scherm waarin staat dat de pagina niet bereikbaar is van de router. Als dat zou lukken zou ik idd kunnen proberen nieuwe firmware erop te zetten :)

Maar ik vind het gewoon zo vreemd dat ie een jaar lang vrijwel probleemloos werkt (op een enkele keer resetten na) en nu in 1 keer pats, ik 'm niet meer kan bereiken :/

Join het GoT Pulse-Team!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
Wat je wel eerst moet checken is of je wel een ip krijgt. Zonder ip kan je helemaal niks.
onder windows "ipconfig" in de console en kijken of je ip 192.168.xxx.xxx is

spijtig genoeg kunnen die dingen ook oververhitten...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dat ding is gewoon stuk. Het ip adres zal het probleem niet zijn dat zegt namelijk of het werkt of het werkt niet. Dus lag is geen symptoom van een ip adres probleem.

• Denman
redfox314 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:43:
Wat je wel eerst moet checken is of je wel een ip krijgt. Zonder ip kan je helemaal niks.
onder windows "ipconfig" in de console en kijken of je ip 192.168.xxx.xxx is

spijtig genoeg kunnen die dingen ook oververhitten...
Dat is het probleem, ik krijg geen IP adres. Die melding geeft Windows XP al als ik de router bijvoorbeeld reset. Hij zegt dan dat ik een beperkte verbinding heb. Daarom heb ik ipconfig niet eens geprobeerd :)
TrailBlazer schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:49:
Dat ding is gewoon stuk. Het ip adres zal het probleem niet zijn dat zegt namelijk of het werkt of het werkt niet. Dus lag is geen symptoom van een ip adres probleem.
Daar was ik al bang voor. Maar gek genoeg heeft internet het dus wel ff gedaan, eerst heel eventjes, daarna ongeveer 2 uur en daarna was het afgelopen. Je zou zeggen dat ie in 1 keer plof zegt, maar eerst haperen en het dan helemaal begeven kan dus ook een symptoom zijn van een kapotte router?

Join het GoT Pulse-Team!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
mee teruggaan naar de winkel en iets los proberen te krijgen (garantie is tegenwoordig niet altijd beperkt tot 1 jaar). Garantievoorwaarden goed lezen... (s eigenlijk of topic denk ik)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ach wat kost een simpel routertje nou tegenwoordig. Volgens mij hebje dat wel voor een euro of 30

Verwijderd

DenMan schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:22:
[...]

Daar was ik al bang voor. Maar gek genoeg heeft internet het dus wel ff gedaan, eerst heel eventjes, daarna ongeveer 2 uur en daarna was het afgelopen. Je zou zeggen dat ie in 1 keer plof zegt, maar eerst haperen en het dan helemaal begeven kan dus ook een symptoom zijn van een kapotte router?
Hoe of waar hangt jou router? De mijnes kreeg ook problemen in de zomer vorig jaar, met het warme weer. Je zou zeggen dat een router volledig kan draaien zoals die is , maar als je 'm in de buurt hebt van een verwarmingselement dan kan dat niet ten goede komen.

Maar kan ook een wilde gok zijn hoor :P

• Denman
TrailBlazer schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 07:09:
ach wat kost een simpel routertje nou tegenwoordig. Volgens mij hebje dat wel voor een euro of 30
Daar heb je wel gelijk in. Maar het gaat me niet zozeer om het geld, je zou alleen verwachten dat een stukje hardware het wel langer zou uithouden dan een jaar. M'n vorige router (precies dezelfde) begaf het tijdens een firmware update, na 'm precies 1 week gebruikt te hebben. Uiteraard een nieuwe gekregen in de winkel :)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 07:11:
[...]

Hoe of waar hangt jou router? De mijnes kreeg ook problemen in de zomer vorig jaar, met het warme weer. Je zou zeggen dat een router volledig kan draaien zoals die is , maar als je 'm in de buurt hebt van een verwarmingselement dan kan dat niet ten goede komen.

Maar kan ook een wilde gok zijn hoor :P
Hij staat in de meterkast, en het wordt daar ook niet echt warm, + dat we nu in de winter zitten dus eigenlijk zou het geen rol moeten kunnen spelen :)

Ik doe vanmiddag iig nog een paar pogingen om 'm aan de praat te krijgen, lukt dat niet dan moet ik maandag maar ff een nieuwe halen :P

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Ik had vandeweek ook iets dergelijks. (ook Casema overigens). Ik had niet gecheckt of ik wel rechtstreeks op modem wel inet had en had Casema gebeld. Die zijn geweest, hebben een kabel vervangen, want die bleek defect (kabel van hoofdaansluiting naar modem). Rechtstreeks op modem lukte toen wel, maar router nogsteeds niets. Vanalles gedaan, zoals jij ook al gedaan hebt, maar nee niente.... Uiteindelijk 1 voor 1 alles uit en weer aan. Eerst modem aan, waarbij de router ingeplugd zat, helemaal zn gang laten gaan. Daarna router aan, ook uit laten razen en daarna pc aan en warempel.... hij deed t weer! Misschien heb je dit allemaal al gedaan, dat dacht ik namelijk ook, maar ik had blijkbaar te snel aangezet (minimaal een minuut), probeer het gewoon nog 1 keer. Succes!

• Denman
Ik heb het nu ook een keer anders gedaan. Zowel modem als router een uurtje van het stroom gehad, daarna router hard gereset (meer dan 4 sec op de reset knop drukken) terwijl ie uit stond. Daarna reset knop ingedrukt gehouden terwijl ik 'm weer aan het stroom hing. En warempel, m'n PC vond 'm alweer. Dat was hoopgevend... toen nog een beetje aan het klooien geweest want nog steeds geen internet. Uiteindelijk na een keer resetten van de modem had ik ook weer internet!

Wat er nou precies fout zat, of fout ging weet ik niet, maar ik ben blij dat ik voorlopig nog niet naar de winkel hoef. Nu kijken hoe lang ie het volhoudt :)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1