Ik heb van de week een opel corsa 1.6 (78KW - 66k gelopen) gekocht en ik wil deze aanstaande zaterdag op gaan halen. Ik belde daarom vandaag zlm op om de auto met een allrisk verzekering te verzekeren. Nou omdat ik pas 19 ben is het alleen mogelijk om om de auto WA te verzekeren omdat de auto meer dan 70KW is (ik had niet verwacht dat ik bij zo weinig kw's al tegen beperkingen zou aanlopen). Ik kan deze alleen alrisk verzekeren als ik ouder dan 23 ben.
Is het nou eigenlijk juridisch mogelijk om de auto op mijn moeders naam de verzekeren en mij als tweede bestuurder op te geven? (kan dit bij zlm en wat kost het extra?). Als ik bij een andere verzekeraar ga kijken kan het wel maar kost het mij bijna 40% meer aan verzekeringskosten.
Is het nou eigenlijk juridisch mogelijk om de auto op mijn moeders naam de verzekeren en mij als tweede bestuurder op te geven? (kan dit bij zlm en wat kost het extra?). Als ik bij een andere verzekeraar ga kijken kan het wel maar kost het mij bijna 40% meer aan verzekeringskosten.