Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto verzekeren bij ZLM

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb van de week een opel corsa 1.6 (78KW - 66k gelopen) gekocht en ik wil deze aanstaande zaterdag op gaan halen. Ik belde daarom vandaag zlm op om de auto met een allrisk verzekering te verzekeren. Nou omdat ik pas 19 ben is het alleen mogelijk om om de auto WA te verzekeren omdat de auto meer dan 70KW is (ik had niet verwacht dat ik bij zo weinig kw's al tegen beperkingen zou aanlopen). Ik kan deze alleen alrisk verzekeren als ik ouder dan 23 ben.

Is het nou eigenlijk juridisch mogelijk om de auto op mijn moeders naam de verzekeren en mij als tweede bestuurder op te geven? (kan dit bij zlm en wat kost het extra?). Als ik bij een andere verzekeraar ga kijken kan het wel maar kost het mij bijna 40% meer aan verzekeringskosten.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Officieel mag dat alleen als je moeder de hoofdbestuurder is, niet echt te controleren maar het kan theoretisch wel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Avvd
  • Niet online
is het in ieder geval wel beter als alleen op mijn moeders naam ze laten verzekeren zonder tweede bestuurder?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Tja.. je bouwt zo geen schade vrije jaren op, ik zou hem gewoon op eigen naam zetten. Als je een beetje oplet zit je binnen 2 jaar ook op 40%.

• Avvd
  • Niet online
maar dan kan ik hem niet allrisk verzekeren, om de kosten bij zlm gaat het niet zo

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom perse bij die maatschappij dan?

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
ik geloof dat als ze verzekering bij een ongeval constateerd dat niet je moeder maar jij de hoofdbestuurder bent dat je gewoon hangt. hoe ze dit precies controleren weet ik niet. Als je moeder bv een Honda Civic CRX heeft en jij maakt daar een ongeluk in , is het erg onaannemelijk dat je moeder de hoofd bestuurder is. een Opel Corsa is dan weer wat lastiger.

Ik heb het ook een tijdje gedaan , was verzekerd op mijn moeders naam met mij als hoofdbestuurder. Geregeld door de tussen persoon.Zo heb ik ook schadevrije jaren gemaakt.
edit:
Ik heb er dus geen negatieve ervaringen mee,maar het is toch altijd een risico wat je loopt. Je geeft op dat je moeder de hoofdbestuurder is , terwijl jij dit bent. logisch gezien is dit fraude. ALS ze er achter komen ( geen idee hoe ) dan wordt er niet uigekeerd . Je wil allrisk dus geen risico, waarom dan wel risico hierop? Overigens is bij 12 jaar of ouder een auto moeilijk allrisk te verzekeren , en de hogere premie mijninziens niet waard

daarom zet op je eigen naam zoals DukeBox zegt heb je dan lekker snel 40% korting

ps , waarom wil je een opel corsa allrisk verzekeren? WA of WA+ is toch ruim voldoende? als je wil besparen doe het dan zo.

[ Voor 32% gewijzigd door DaTimMan op 31-01-2008 23:06 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien had je dat eerst moeten uitzoeken voordat je een auto nam.
Hoe dan ook, heel wat jongeren hebben de auto op naam van ouders gekocht misschien kun je beter vragen of er iemand met negatieve ervaringen is.

Oh, het is dan ook niet onverstandig de auto ook op je moeder te zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 31-01-2008 23:01 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Tja, bel dan een andere verzekeraar? Als ze bij ZLM niet willen, misschien een ander wel. Een corsa is nou niet echt een risico auto dus ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele maatschappij is die tegen een normale prijs de auto all risk wil verzekeren. Van welk bouwjaar is ie? Misschien dat ze daarom moeilijk doen (auto te oud?).

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij polisdirect hebben ze bijvoorbeeld een aantrekkelijke jongerenpolis... Heb daar m'n auto ook verzekerd, en dat was een flink stuk goedkoper...

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-11 16:42
105pk in een corsa is wel een risico auto voor iemand die net zn rijbewijs heeft. Vandaar ook dat er nogal wat verzekeraars zoiets niet all-risk willen verzekeren.

Ik zou de auto eerst op naam van je moeder zetten en door haar laten verzekeren. Je kunt nu wel gaan sparen voor schadevrije jaren, maar je betaalt dan wel veeel meer premie nu. Zodra je 23 bent zet je de auto op je eigen naam en zoek je een maatschappij die een scherpe premie kan bieden.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DaTimMan schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:59:
ik geloof dat als ze verzekering bij een ongeval constateerd dat niet je moeder maar jij de hoofdbestuurder bent dat je gewoon hangt. hoe ze dit precies controleren weet ik niet.
Heel simpel :)

De verzekeraar is niet te beroerd om even een buurtonderzoekje te doen om te vragen wie de regelmatige bestuurder is van die gepimpte Honda Civic. Als ze dan 10x horen "Dat is de buurjongen van 18" dan weten ze genoeg >:)

Overigens ben ik van mening dat het verzekeren op iemand z'n naam zonder de verzekeraar daar van op de hoogte te stellen om zodoende de hogere premie te ontwijken gewoon fraude is.

En dat mag van mij gewoon bestraft te worden door iemand te royeren o.i.d en hem hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor enige schade.
EdwinB schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:04:
Ik zou de auto eerst op naam van je moeder zetten en door haar laten verzekeren.
:/

Maar goed, allemaal zelf weten. Maar lees deze post van onze GoT huisjurist StevenK maar eens en trek je conclusies.

StevenK in "Verzekering ontieglijk duur"
StevenK in "[auto] Kenteken overzetten op andere naam"
StevenK in "Verzekering ontieglijk duur"

Lees voor de gein ook eens deze topics door;

[auto] verzekering 't sprookje, zoon auto ouders verzekering
Verzekeren van auto op naam van ouder(s)
[autorijden] rond rijden met moeder's verzekering?
Auto verzekeren die niet op je naam staat

[ Voor 45% gewijzigd door Gunner op 31-01-2008 23:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Avvd
  • Niet online
zlm is gewoon ruim goedkoper als andere verzekeraars terwijl het toch een goede verzekering is. Als ik hem op mijn moeders naam wil verzekeren dan zit ik de auto ook op haar naam in ieder geval. de auto heeft pas 66k gelopen dus hij is nog best wel wat waard.

• DaTimMan
Gunner schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:04:
[...]

Heel simpel :)

De verzekeraar is niet te beroerd om even een buurtonderzoekje te doen om te vragen wie de regelmatige bestuurder is van die gepimpte Honda Civic. Als ze dan 10x horen "Dat is de buurjongen van 18" dan weten ze genoeg >:)

Overigens ben ik van mening dat het verzekeren op iemand z'n naam zonder de verzekeraar daar van op de hoogte te stellen om zodoende de hogere premie te ontwijken gewoon fraude is.

En dat mag van mij gewoon bestraft te worden door iemand te royeren o.i.d en hem hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor enige schade.

[...]
:/
ben het met je eens, had ge-edit en zag je post. bij een opel corsa zullen ze dit niet heel snel doen als er geen aanleiding voor is ( boombox , tribals :X etc)

verzekeren op andersmans naam is niet erg , maar met een andere bestuurder is fraude..

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:58
Misschien interessant in dit kader http://www.autoweek.nl/forum/read.php?19,2469489

Verwijderd

tja de verzekering eist dat de hofdverzekerde degene is die er het meest in rijd.

en het opbouwen van schade vrije jaren is handig.

het in de prak rijden vna je moeders schade vrije jaren is minder leuk.

bij wa of wa plus scheelt het niet zoveel all-risk wel, en dan kan het idd de moeite waard zijn als het financieel nu ff niet uitkomt. wat best kan als je jong bent en net duizenden euros uit heb gegeven an rijbewijs en auto.

• Avvd
  • Niet online
veel zou ik niet meer aan de corsa gaan doen. Hij is zilver zit achter een standaard opel spoilertje op en standaard opel lichtmetale velgen. (het is wel een gsi) maar voor de rest geen extra speakers of wat dan ook. Kan ik hem dan eigenlijk ook op mijn moeders naam verzekeren en mij als hoofdbestuurder opgeven?

[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 31-01-2008 23:12 ]

• DaTimMan
bij een auto hoort onderhoud, verzekering en ook reparaties. daar moet je geld voor hebben en er anders niet aan beginnen . ik ben van mening ( ja mijn mening) dat een niet nieuwe auto allrisk verzekeren als je niet veel geld heb niet erg slim is .. maar daar gaat dit hele topic ook niet over ;)
Blueone schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:11:
veel zou ik niet meer aan de corsa gaan doen. Hij is zilver zit achter een standaard opel spoilertje op en standaard opel lichtmetale velgen. (het is wel een gsi) maar voor de rest geen extra speakers of wat dan ook.
met zo een auto is het niet echt aannemelijk dat hij ook van je moeder is :) ( GSI )

[ Voor 41% gewijzigd door DaTimMan op 31-01-2008 23:13 ]

• Avvd
  • Niet online
opzich het onderhoud verzekering etc is niet echt een probleem kwa kosten. Meer het feit dat ik hem bij de goedkoopste verzekering (ZLM) niet allrisk KAN verzekeren. bij een andere verzekering wordt het al snel 50 tot 60 euro duurder wat ik weggegooit geld vind. Ik wil hem eigenlijk allrisk verzekeren om mijn eigen geld te "verzekeren" aangezien ik nou niet zo'n zelfde bedrag op tafel kan leggen als ik hem total los rijd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blueone schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:11:
Kan ik hem dan eigenlijk ook op mijn moeders naam verzekeren en mij als hoofdbestuurder opgeven?
Dat kunnen wij je niet vertellen. Daarvoor moet je bij je verzekeraar zijn. Elke maatschappij gaat er anders mee om.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DaTimMan
Je kan kijken of een constructie die ik heb gedaan mogelijk is. dus op je moeders naam verzekeren en jezelf als hoofdbestuurder opgeven. Dit is niet het goedkoopste maar geen fraude en bespaard je veel gezeik.

je wil niet elke maand betalen en dan na een aanrijding niks vergoed krijgen omdat je niet eerlijk ben geweest.

ik zat bij klaverblad verzekeringen. daar was het geen probleem
nu winterthur , na wat aandringen ingestapt (20jaar oud) op schaal van 60% korting zodat ze de goedkoopste waren. je kan dus ook onderhandelen over de instap schaal, kan ook nog een optie zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door DaTimMan op 31-01-2008 23:18 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

de premie inschaling gaat op basis van de regelmatige bestuurder. Het maakt dus niets uit of jjj of je moeder de verzekering afsluit want jij bent de regelmatige bestuurder en dus leidend voor de premie. De meeste verzekeraars zijn inderdaad niet blij met 19 jaar en een gsi. Echter ik weet uit ervaring dat de meeste direct writers (lees CB / Ohra) er geen probleem van maken en een goede premie hebben.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blueone schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:07:
zlm is gewoon ruim goedkoper als andere verzekeraars terwijl het toch een goede verzekering is. Als ik hem op mijn moeders naam wil verzekeren dan zit ik de auto ook op haar naam in ieder geval. de auto heeft pas 66k gelopen dus hij is nog best wel wat waard.
Blijkbaar niet dus... Voor jouw situatie is het geen oplossing...

• DaTimMan
Ray schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:31:
de premie inschaling gaat op basis van de regelmatige bestuurder. Het maakt dus niets uit of jjj of je moeder de verzekering afsluit want jij bent de regelmatige bestuurder en dus leidend voor de premie. De meeste verzekeraars zijn inderdaad niet blij met 19 jaar en een gsi. Echter ik weet uit ervaring dat de meeste direct writers (lees CB / Ohra) er geen probleem van maken en een goede premie hebben.
het heeft inderdaad geen effect op de premie, maar als er een leeftijd minimum geld voor de ALLrisk dan is het wel een optie omdat de verzekeringsnemer ouder is dan 23(zijn moeder ;)) als ze niet willen dat er met een 19 jarige allrisk verzekerd word is het idd geen optie.

Wat zegt ZLM er over ?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Blueone schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:30:
Ik heb van de week een opel corsa 1.6 (78KW - 66k gelopen) gekocht en ik wil deze aanstaande zaterdag op gaan halen. Ik belde daarom vandaag zlm op om de auto met een allrisk verzekering te verzekeren. Nou omdat ik pas 19 ben is het alleen mogelijk om om de auto WA te verzekeren omdat de auto meer dan 70KW is (ik had niet verwacht dat ik bij zo weinig kw's al tegen beperkingen zou aanlopen). Ik kan deze alleen alrisk verzekeren als ik ouder dan 23 ben.

Is het nou eigenlijk juridisch mogelijk om de auto op mijn moeders naam de verzekeren en mij als tweede bestuurder op te geven? (kan dit bij zlm en wat kost het extra?). Als ik bij een andere verzekeraar ga kijken kan het wel maar kost het mij bijna 40% meer aan verzekeringskosten.
Zeg 75% van de auto's op de weg heeft een lagere vermogen/gewichtverhouding en je noemt het zo weinig, prachtig. Toen ik 6 jaar geleden op m'n 22e een Golf 1.8i met 90pk (66kw) wilde verzekeren werd er al moeilijk gedaan over een WA verzekering, laat staan een all-risk :P

Anyways, zoals gezegd, verzekering op naam van je moeder en jezelf als hoofdbestuurder of regelmatige bestuurder opgeven.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 01-02-2008 10:47 ]

• Avvd
  • Niet online
mja ik vind 105 pk nou niet echt veel, zelfs de lichtste motor van mijn vaders vectra heeft al 122pk.
Ik ga dadelijk inderdaad maar eens met zlm bellen. die corsa zit met 10,5seconde aan de 100 ongeveer, het is vlot maar niet snel ofzo. Ik ga dadelijk eens even met zlm bellen om te informeren over de mogelijkheden. ik hoop eigenlijk op mijn moeders naam met mij als hoofdbestuurder. Achteraf had ik misschien liever een 1.4 gepakt om zit gezever te voorkomen maar ik zag toevallig deze met maar 66k gelopen staan in de buurt.

[ Voor 59% gewijzigd door Avvd op 01-02-2008 11:40 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Alleen de pk's zijn niet boeiend, gaat om de PK/gewichtsverhouding. Dan zal je corsa alsnog beter zijn dan die vectra. (Niet dat de verzekering kijkt naar pk/gewichtsverhouding, maar goed, het was maar even om een punt te maken. ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-02-2008 11:51 ]

Aannames zijn fataal.

• Avvd
  • Niet online
die vectra met 122 is ongeveer evensnel als de corsa. maar ik wil dus inderdaad zeggen dat het vreemd is dat de verzekering puur naar pk's kijkt inplaats van snelheid. Ik weet zeker dat 100pk in chevrolet matiz of wat dan ook sneller is dan mijn corsa met 105pk. terwijl ik die matiz dan wel verzekerd zou krijgen.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Hoe zwaar je is vaders vectra in vergelijking met jouw corsa ;)
Verzekeraars zijn (terecht) nogal huiverig voor jongeren in auto's met relatief veel vermogen. Dat jij misschien wel verantwoord kunt rijden zegt de verzekeraar niets, die kijkt alleen naar statistieken.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Devil schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:03:
Hoe zwaar je is vaders vectra in vergelijking met jouw corsa ;)
Verzekeraars zijn (terecht) nogal huiverig voor jongeren in auto's met relatief veel vermogen. Dat jij misschien wel verantwoord kunt rijden zegt de verzekeraar niets, die kijkt alleen naar statistieken.
Inderdaad, net als het feit dat er meer ongelukken gebeuren met een Corsa met 100pk dan met een Matiz met 100pk. En dat jonge mannen meer ongelukken maken dan huisvrouwen. Hrm, zie ik een verband?

De 1.6 is ook nog eens qua motorinhoud de grootste in de Corsa bij mijn weten, dus dat is ook al een signaal.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 01-02-2008 12:51 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nogmaals; ik zei nogsteeds geen reden om de zoektocht tot ZLM te beperken...

• Avvd
  • Niet online
zlm was het goedkoopste. Uiteindelijk heb ik hem daar toch allrisk onder mijn naam kunnen verzekeren. Na wat vragen als, is de auto standaard, ooit boetes gehad (in het jaar wat ik al rond reed), ooit scooter gereden. (ja, nee, nee) na even overleggen ging het gewoon.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:01
Probeer anders pma.info eens? Ook erg goedkoop en ze deden in mijn geval helemaal niet moeilijk over vermogen (170 pk @ 1285kg), ik heb dan ook alleen maar een wa verzekering, wa+ kon niet ivm de leeftijd geloof ik :( (maar daar moet ik nog wel een keertje over bellen eigenlijk O-) )

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blueone schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:31:
zlm was het goedkoopste. Uiteindelijk heb ik hem daar toch allrisk onder mijn naam kunnen verzekeren. Na wat vragen als, is de auto standaard, ooit boetes gehad (in het jaar wat ik al rond reed), ooit scooter gereden. (ja, nee, nee) na even overleggen ging het gewoon.
Ja, en nogmaals; "ZLM was de goedkoopste" is dus geen argument als je daar je auto niet kunt verzekeren...

Dan moet je dus op zoek naar de goedkoopste waar je wel kunt verzekeren...

• Avvd
  • Niet online
uiteindelijk is het dus wel gelukt :)
Pagina: 1