AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
In 2000 kun je dit wel mooi instellen overigens..
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is XP Home dus het gaat niet zo makkelijk.
Door in het uitvoeren venster gpedit.msc op te starten open je de console waar je dit kan doen.
Je gaat dan aan de linkerkant naar:
Gebruikersconfiguratie -> Beheersjablonen -> Bureaublad.
Je kan dan aan de rechterkant de opties kiezen die je wilt.
en ook kan je de machtigingen van mappen niet aanpassen in de home editie.
Verder heb ik ook geen ideeën hoe je dit zou kunnen doen.
Het is beter om XP pro te installeren
Rechten kan je in veilige modus misschien aanpassen? Of anders met een script oid: How to use Xcacls.vbs to modify NTFS permissions
Maar wat heb je zelf zoal ondernomen ? Dat willen we graag weten.
Dat programma is wel heel ingewikkeld zeg, in veilige modus kun je het ook niet aanpassen.
Het is wel ingewikkeld in ieder geval, XP Home blijft er lekker opstaan helaas.
Tja, als tweaker ga je er eigenlijk vanuit dat er geen home gebruikt wordtsanfranjake schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:47:
Mensen het gaat hier over home edition, die heeft dat niet.
Helaas zou ik zo 123 geen workaround weten behalve dan de ntfs techten middels cmd aan te passen.
Heb je ook geen programma's die de rechten van mappen kunnen instellen ?
Verwijderd
En waarom niet? Ga je thuis een domein draaien ofzo? Want dat is het enige wezenlijke verschil tussen home en pro.DukeBox schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:54:
[...]
Tja, als tweaker ga je er eigenlijk vanuit dat er geen home gebruikt wordt
Omdat een Tweaker geen beperkingen opgelegd wilt krijgen en geen gezeur wilt hebben met 'ontbrekende' onderdelen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:47:
[...]
En waarom niet? Ga je thuis een domein draaien ofzo? Want dat is het enige wezenlijke verschil tussen home en pro.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Er zijn best een hoop meer verschillen hoorVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:47:
[...]
En waarom niet? Ga je thuis een domein draaien ofzo? Want dat is het enige wezenlijke verschil tussen home en pro.
Remote desktop, offline filesync, efs... zie http://www.microsoft.com/...o/howtobuy/choosing2.mspx
Pavla schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:49:
Omdat een Tweaker geen beperkingen opgelegd wilt krijgen en geen gezeur wilt hebben met 'ontbrekende' onderdelen.
Vreemd, ik was in de veronderstelling dat een Tweaker eigenlijk niet over dergelijke dingen loopt te zeuren maar gewoon een oplossing vind.
Oh, die was al gegeven, safe mode, Simple file sharing uitzetten en whalla: een security tabblad.
En niet te vergeten ook even de werking van NTFS ACLs doornemen door te zoeken in de MSKB op ntfs acls bijvoorbeeld - en liefst voordat je gaat experimenteren een goede backup van je systeem te maken.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Enige handige in Pro voor mij is dan de policies, want Remote Desktop, filesync gebruik ik toch niet.
Oeps, is ook al geopperd door sanfranjake...
Hier is nog een interessant stukje leesvoer over gebruikersrechten op Windows XP Home.
[ Voor 61% gewijzigd door A_L op 01-02-2008 19:20 . Reden: toch nog te snel gepost +url ]
Verwijderd
Alleen een trail versie, maar met deze tool kan je zowat alle security user rights asignments van XP pro toepassen op XP home.. Hij schrijft alles weg naar het register, dus je kan tijdens de trail eigenlijk alle opties en aanpassingen in het register vastleggen/documenteren met tools als regshot. En deze later weer ongedaan maken of elders toepassen.
Kan dus ook gratis maar dan moet je er zelf wat werk insteken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 10:25 ]
Het is gelukt in veilige modus, gister was de computer even vrij dus heb ik het gefikst.
Hoorde vanmiddag flink wat gevloek en wat schetst mijn verbazing ?
Het bureaublad is nu onveranderd
Misschien is het handiger om dat te doen...?
Hier staat er ook een stukje over: http://webwereld.nl/articles/35564
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Vergeten we voor het gemak niet even dat we het dan over illegale software hebben. OEM xp home, dus die installatie zal netjes met het systeem geshipped zijn.crack_en_hack schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:22:
Ik heb een paar jaar geleden iets gelezen in een Windows XP tijdschrift dat je een XP Home kan omtweaken naar XP Pro....
Misschien is het handiger om dat te doen...?
Hier staat er ook een stukje over: http://webwereld.nl/articles/35564
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.