Toon posts:

Gameport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar jaar geleden de sidewinder force feedback pro van microsoft gekocht.
Ik wil hem nu weer aansluiten maar heb geen game/midi port op mijn nieuwe pc. Mijn PCI sloten zijn vol dus dat is geen optie. Op google kwam ik nog USB naar game/midi port converters tegen maar lees op sommige sites dat dit niet met alle joysticks werkt.
Iemand ervaring met die converters en deze joystick? Of een andere oplossing voor dit probleem?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Heb je ook geen bracket-openingen meer? Op sommige moederborden zit een aansluiting ( intern ) en op sommige PCI geluidskaarten ook een aansluiting, waaraan je een bracket kunt sluiten en die dus in zo'n opening kunt plaatsen. Je kunt hem eventueel ook aan de achterkant van je kast monteren door een gat aan de achterkant van je kast te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zien die brackets er precies uit? Op mijn geluidskaart heb ik geen gameport aansluiting. De volgende link zijn de specs van mijn moederbord http://h10025.www1.hp.com...fr&product=471665&lang=fr

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 09:24
Als ik dat zo zie op die gegeven link heeft jou mobo geen interne gameport aansluiting, dus de oplossing van de_harde_kern valt af. Ik zou toch maar proberen om aan zo'n USB converter te komen (zal vast niet al te duur zijn?) en hopen dat jou joystick 'm slikt

Verwijderd

Topicstarter
Over die converters staat er dat ze alleen werken als de joystick analoge signalen afgeeft dus niet met digitale. En als ik het goed heb is deze joystick digitaal?

• de_harde_kern
Misschien heb je een losse geluidskaart ( Creative Soundblaster Audigy 2 bijvoorbeeld, die heeft het ook ). Die hebben er soms ook zo'n interne aansluiting op zitten.

Volgens mij zijn van die joysticks met dat trillen ( kom even niet op de naam ) digitaal en niet anoloog, maar dat weet ik absoluut niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de Audigy 2 er in zitten. Zit die aansluiting dan intern op de kaart? Want achterop zie ik deze aansluiting niet zitten.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:31:
Ja ik heb de Audigy 2 er in zitten. Zit die aansluiting dan intern op de kaart? Want achterop zie ik deze aansluiting niet zitten.
Dan heb je nog een bracket nodig waar de poort op zit: die sluit je vervolgens aan op je soundcard.

Afbeeldingslocatie: http://i12.ebayimg.com/05/i/000/95/eb/cc4f_2.JPG

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:19
Er zit meestal een header op de kaart intern waar je dan zo'n bracket waar het eerder over ging op aan kan sluiten.

Als je een normale Audigy 2 hebt, heb je er als het goed is een Joystick/MIDI bracket bij gekregen....

[ Voor 31% gewijzigd door R.E. op 01-02-2008 12:38 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik ga op zoek naar zo'n bracket en dan lukt het denk ik wel.

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog een vraag over de geluidskaart. Ik heb hem net uit de PC gehaald maar waar de connector voor de joystick normaal zou moeten zitten volgens de handleiding zitten alleen tin puntjes, dus geen connector. Is dit normaal bij deze kaarten?
Het is een HP pc dus heb de geluidskaart niet los gekocht.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 12:52 ]

• de_harde_kern
Ja je hebt een hoop pinnetjes waarop je een bracket aan kunt sluiten ( als een soort verleng/verloopkabel ). Die kun je in een open PCI opening doen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01
Los geluidskaartje (PCI ) met gameport gaat 100% werken met iedere joystick. Misschien zelfs nog wel goedkoper dan zo'n USB converter.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:51:
Toch nog een vraag over de geluidskaart. Ik heb hem net uit de PC gehaald maar waar de connector voor de joystick normaal zou moeten zitten volgens de handleiding zitten alleen tin puntjes, dus geen connector. Is dit normaal bij deze kaarten?
Het is een HP pc dus heb de geluidskaart niet los gekocht.
Dan is de connector niet op jouw kaart aanwezig. HP heeft waarschijnlijk besloten om de Gameport-support te laten vallen en Audigy2 kaarten ingestoken die deze connector simpelweg niet hebben, dat scheelt weer iets in de kosten :).

Nu heb ik zelf geen Audigy 2 maar als de handleiding spreekt over een connector en mensen in dit topic ook dan lijkt het mij voor de hand liggend dat de/bepaalde OEM modellen deze connector niet hebben en de 'winkel versie' (retail bv.) wel.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:17

breinonline

Are you afraid to be known?

Thandor schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 20:49:
[...]
Dan is de connector niet op jouw kaart aanwezig. HP heeft waarschijnlijk besloten om de Gameport-support te laten vallen en Audigy2 kaarten ingestoken die deze connector simpelweg niet hebben, dat scheelt weer iets in de kosten :).

Nu heb ik zelf geen Audigy 2 maar als de handleiding spreekt over een connector en mensen in dit topic ook dan lijkt het mij voor de hand liggend dat de/bepaalde OEM modellen deze connector niet hebben en de 'winkel versie' (retail bv.) wel.
Of bedoeld TS met puntjes dat er alleen pinnetjes zitten, maar geen echte connector? Dat zou wel het geval kunnen zijn en dan kan je zonder problemen het bracket hierop aansluiten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
breinonline schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 22:53:
[...]

Of bedoeld TS met puntjes dat er alleen pinnetjes zitten, maar geen echte connector? Dat zou wel het geval kunnen zijn en dan kan je zonder problemen het bracket hierop aansluiten.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:51:
....zitten alleen tin puntjes, dus geen connector.
Nou, ik gok ;) dat 'ie toch echt wel bedoelt dat er geen pinnetjes zijn (tin puntjes=soldeereilandjes)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb dezelfde joystick en hetzelfde probleem

De usb converter werkt niet. Deze heb ik al (eigenlijk om een antieke atari joystick aan te sluiten). Met de ms joystick doet hij idd helemaal NIETS.

Gezien dat ik geen extra geleuidskaart wil (tenzij er geen andere oplossing is) zoek ik eigenlijk een pci kaart met alleen een gameport, bestaan die ook?

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1