'Amerikanen modden Nintendo DS masaal'

Pagina: 1
Acties:

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25
In het nieuwsbericht staat dat 90% van de amerikanen die een nintendo ds bezitten, illegale spellen spellen met behulp van een R4.
Dit klopt niet echt..
In het bronartikel staat namelijk het volgende:
In America it’s thought 90 per cent of Nintendo DS users are playing pirated games because of R4s.
Hier staat dat 90% van de amerikanen Die illegale spellen spelen op hun DS het met behulp van een R4 doen.
Dit is dus wat verkeerd vertaald/gelezen/geinterpreteerd door de nieuws poster ;)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 01-02-2008 13:03 . Reden: Quote mooi gemaakt ]

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:46
Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen die twee zinnen? Ik zie het verschil namelijk niet, afgezien van de verschillende bewoordingen?

[ Voor 38% gewijzigd door Jaap-Jan op 31-01-2008 20:51 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zover ik kan zien, hebben we het correct overgenomen en wordt er weldegelijk gesteld dat negentig procent van de Amerikaanse DS-bezitters aan piraterij doen. Het is en blijft een quote van de Britse Brein, die ook graag overdrijven :P.

• Lieuwe15
In het bron-artikel word gezegd dat van de amerikaanse mensen die illegale spellen spelen op zijn ds (dat percentage is onbekend) er 90% de R4 gebruiken.
En niet dat 90% van de ds bezitters de R4 gebruikt..
Er word niks gezegd over een percentage van de amerikaanse ds bezitters die illegale spellen spelen.
Alleen maar over de mensen die het wel doen, en diegenen die het wel doen, daarvan heeft 90% een R4..
Een groot verschil..

Je kan het wel op 2 manieren interpreteren, maar ik denk dat de nieuwsposter het verkeerd geinterpreteerd heeft..

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
with lieuwe

90% is veel te hoog. Dan zouden er zo goed als geen spellen meer verkocht worden.
Ik zou 50% al veel vinden

offtopic:
btw. gefeliciteerd Lieuwe15, met je 4de verjaardag hier op tweakers :P

.

[ Voor 28% gewijzigd door funk-e op 31-01-2008 21:57 ]

...less is more

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Lieuwe15 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:53:
In het bron-artikel word gezegd dat van de amerikaanse mensen die illegale spellen spelen op zijn ds (dat percentage is onbekend) er 90% de R4 gebruiken.
Dat maak jij ervan, maar dat zie je toch echt fout
En niet dat 90% van de ds bezitters de R4 gebruikt..
Er word niks gezegd over een percentage van de amerikaanse ds bezitters die illegale spellen spelen.
Welles :)

Zie ook:
http://ve3d.ign.com/artic...can-DS-Owners-Are-Pirates
90% of American DS Owners Are Pirates

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
funk-e schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:55:
with lieuwe

90% is veel te hoog. Dan zouden er zo goed als geen spellen meer verkocht worden.
Ik zou 50% al veel vinden
Wat jij vindt is in dezen niet zo heel relevant hè ;) . Het gaat erom wat de tekst zegt en die geeft volgens mij precies aan wat wij schrijven en wat Yoeri nogmaals met een andere bron laat zien.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
Harm schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:59:
[...]

Wat jij vindt is in dezen niet zo heel relevant hè ;) . Het gaat erom wat de tekst zegt en die geeft volgens mij precies aan wat wij schrijven en wat Yoeri nogmaals met een andere bron laat zien.
oh nee? :9

Maar ik lees het ook in de andere bronnen inderdaad.
Maar ik vind het aantal wel extreem hoog, het blijft voor hun natuurlijk ook een schatting :)

...less is more

Verwijderd

Lieuwe15 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 20:35:
In het nieuwsbericht staat dat 90% van de amerikanen die een nintendo ds bezitten, illegale spellen spellen met behulp van een R4.
Dit klopt niet echt..
In het bronartikel staat namelijk het volgende:
[quote]
In America it’s thought 90 per cent of Nintendo DS users are playing pirated games because of R4s.
[\quote]
Hier staat dat 90% van de amerikanen Die illegale spellen spelen op hun DS het met behulp van een R4 doen.
Dit is dus wat verkeerd vertaald/gelezen/geinterpreteerd door de nieuws poster ;)
Nee de nieuwsposter heeft het wel degelijk correct. Letterlijk vertaald: "In Amerika wordt het gedacht dat 90% van de DS gebruikers illegale spelletjes spelen (juist) vanwege R4s (e.d.)."

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54

BCC

De zin is inderdaag op twee manieren uit te leggen:
In America it’s thought "90 per cent of Nintendo DS users are playing pirated games" because of R4s.
90% van alle users spelen pirated games door de R4.
In America it’s thought 90 per cent of "Nintendo DS users are playing pirated games" because of R4s.
90% van de pirated users die illegale games spelen, spelen deze met behulp van de R4.

De tweede lijkt me logischer en daarnaast is het ook vrij bold om een schatting als feit neer te zetten. Oftewel: telegraaf kop :)

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 31-01-2008 22:26 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

BCC schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:22:
De zin is inderdaag op twee manieren uit te leggen:

[...]

90% van alle users spelen pirated games.

[...]

90% van de pirated users spelen illegale games met behulp van de R4.

De tweede lijkt me logischer en daarnaast is het ook vrij bold om een schatting als feit neer te zetten. Oftewel: telegraaf kop :)
Hij bedoelt gewoon dat 90% van DS gebruikers illegale spelletjes spelen juist vanwege (because) de R4 en niet met (with) de R4 dat 90%. En het merendeel lijkt het eens te zijn met de 1e interpretatie:

http://www.google.nl/sear...erica+pirated+games&meta=

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 22:32 ]

• Lieuwe15
Hmm, dan zal ik het denk ik dan wel verkeerd geinterpreteerd hebben.
Ik vind trouwens 90% wel te erg extreem overdreven dan..
Dan zouden er inderdaad vrijwel geen spellen meer verkocht worden of die overige 10% kopen vreselijk veel spellen..
Maarja, het is van de aanhangers van Brein, dus die zullen vast wel erg overdrijven..

Ik wist niet eens dat ik jarig was :o

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BCC schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:22:
In America it’s thought 90 per cent of "Nintendo DS users are playing pirated games" because of R4s
90% van de pirated users die illegale games spelen, spelen deze met behulp van de R4.
Ik zie in dit gebruik van het woord because niet de vertaling "met behulp van"??
Of is mijn engels nou zo slecht?

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maak er dan 'vanwege' of 'dankzij' van, maar daarmee verandert de betekenis van de vertaling niet.
Pagina: 1