Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Effectief invullen van de ruimte

Pagina: 1
Acties:

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Topicstarter
Ik ben met een website bezig die is bedoelt voor mede accountancy studenten (klasgenoten) die zoeken naar wat handige aantekeningen of bestanden. Deze aantekeningen en bestanden publiceer ik op de website. :)

De website is 1 pagina, welke wordt gedreven door een php backend die zorgt dat alle bestanden/aantekeningen in de html beschikbaar worden. Ik heb nu alleen vraagje met betrekking tot het effectief invullen van de ruimte voor de aantekeningen en bestanden.

Hier vind je de lay-out van de website. Het gaat hier om de onderste 2 divjes met de titels Bestanden en Aantekeningen.

Het kan natuurlijk met een simpel tabelletje zoals het er nu staat, maar dit vind ik niet spannend genoeg. Ik wil het liefst alle ruimte die ik heb gebruiken en dan niet teveel lege vlakken laten ontstaan. Het moet innovatief maar toch overzichtelijk zijn. Beperking is dat het enkel html/css/php mag zijn, aangezien js, flash en andere talen mij onbekend zijn. Daarnaast verbeteren deze ook vaak niet de bereikbaarheid van de website.

Weet jij al?

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:07

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Tjah, hoe bedoel je precies innovatief? :P

Je zou wat meer informatie over de bestanden kunnen vermelden zoals; het type, de grootte, de datum en dat soort dingen. Dan zou je nog gebruik kunnen maken van icoontjes om het type bestand te visualiseren, innovatief genoeg? ;)

En momenteel ziet het er nog uit als 1 grote groene kermit de kikker pagina, wellicht niet definitief maar met de vormgeving en lay-out kun je natuurlijk ook nog (subtiel) schuiven en spelen.

Of ga voor de 'web 2.0' benadering; grote glommende iconen, contrastrijke kleuren, grote lettertypes en heldere boxen. :*) (veel spektakel maar weinig inhoud so to speak)

snel voorbeeldje;
Afbeeldingslocatie: http://franticindustries.com/wp-content/uploads/2007/07/dropsend.jpg

(you get the picture ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Pendaco op 31-01-2008 21:58 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 15:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De bovenste rij heeft nu een vaste hoogte waar nu witruimte valt onder de tekst en wanneer de gebruiker de tekst groter maakt deze achter de rij daar onder door gaat lopen.

Om optimaal gebruik te maken van het scherm van de bezoeker zal je een zogenaamde liquid layout moeten maken waarbij elementen verschuiven afhankelijk van de inhoud en de grootte van het scherm. Dat betekent dus geen vaste breedtes of hoogtes gebruiken maar met min-height en max-height werken, floats gebruik je al maar die zitten weer opgesloten in een container met een vaste breedte.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.