Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zag nergens een topic over deze nieuwe PDA en heb er enkele vragen over, dus dacht gelijk maar even een centraal topic aan te maken! :9 Hebben jullie suggesties voor deze openingspost.... laat het weten!!

HP IPAQ 214

Afbeeldingslocatie: http://www.newsmobile.it/n/ipaq210s

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=55120&dimensionid=1&shopid=2

En zoals ook bij de HP4700, kan ook dit scherm gekanteld worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.brighthand.com/assets/6588.jpg

De specificatie van dit mooie geval:

Fysieke Eigenschappen

Lengte 12,6 cm
Breedte 7,6 cm
Dikte 1,6 cm
Gewicht 192 gram
Kleur Zwart
Antenne Intern
Geheugen
Intern RAM-geheugen 128 MB
Intern ROM-geheugen 256 MB
Geheugenkaart SDHC (Secure Digital High Capacity),Secure Digital (+SDIO),CF (CompactFlash)
SDHC-compatibel Ja

Systeem
Processortype Marvell PXA310
Processor-kloksnelheid 624 MHz
Besturingssysteem Windows Mobile 6 Classic
Taal besturingssysteem Nederlands/Engels
USB-verbinding USB 2.0

Beeldscherm
Schermtype Transflective TFT
Schermresolutie 640x480 pixels
Schermdiagonaal 4 inch
Kleurdiepte Full color

Wireless
Bluetooth Ja
Bluetooth-versie 2.0 + EDR
Bluetooth-klasse II
Wireless LAN 802.11b/g
GSM/GPRS Nee

Tekstinvoer
Volwaardig toetsenbord Nee
Directional pad 5-wegs
Stylus Ja
Touchscreen Ja

Multimedia
Audio-out Mini-jack 3,5 mm
Voicerecorder Ja
Luidspreker Ja
Camera Nee

Accu
Stroomvoorziening Li-Ion-accu
Accusterkte 2200 mAh
Verwisselbare accu Ja

Software
Standaard bijgeleverde software Bluetooth Manager,Windows Media Player
Extra bijgeleverde software Today Panel Light,HP Photosmart, Bluetooth
Manager, HP Mobile Printing,HP QuickStart Tour

Desktop Connectivity
Outlook-synchronisatie Ja (Activesync)
Exchange-ondersteuning Ja

Overigen
Handleiding Nederlands (CD/DVD),Nederlands (schriftelijk)
Minimale systeemeisen Windows Vista,Windows 2000/
XP,Systeembeheerdersrechten /
Administrator rights,CD-station
Garantietermijn 1 jaar
Garantietype Pick-up-and-return garantie

Enkele links:
Product informatie
Software & drivers downloaden
Hier binnenkort een review
Hier ook binnenkort een review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zooo nu de openingspost gedaan is een paar korte vragen.... uiteraard heb ik gezocht via Google om tot de antwoorden te komen. Ik zelf ben niet echt dat je zegt begaan met PDA's/PC's/ed. Vandaar dat misschien voor velen enkele vragen domweg dom te noemen zijn. ;)

Ik wil de PDA hoodzakelijk gaan gebruiken voor het volgende:
  • agenda beheren
  • contactpersonen beheren
  • mail checken en beantwoorden
  • op forum posten
  • overzetten foto's vanaf mijn camera
  • foto's overzetten naar internet (ImageShack, liefst ftp naar een site)
  • MSN
Nu heb ik de volgende vragen:
  1. Ik heb enkele ftp programma's gevonden op internet (denk wel 20+). Enkel welke kan ik het beste gebruiken. Zelf op de pc heb ik het programma CuteFTP en snap hoe deze werkt. ;)
  2. Als ik mijn mail zou uitlezen op de PDA dan mis ik die mail later weer op mijn laptop. Nu heb ik begrepen dat je dan met een exchange server of zoiets moet werken, maar hoe kom ik daar aan?? Heb ik daarvoor weer aparte software nodig?
  3. Om bestanden over te zetten zoek ik eigenlijk een USB-stick die je in de PDA kan stoppen en in de laptop.... bv eventueel door een adaptertje.... echter kan ik niks vinden. Is er zoiets of is er een makkelijkere oplossing. Wel belangrijk dat ik via mijn laptop of andere pc's gebruik wil maken van de USB. Met name doordat het ook pc's van derden zijn, kan ik daarop niet even een programma instaleren.
Nu ga ik binnenkort naar het buitenland, dus hoop alles voor die tijd ingeregeld te hebben! :*) Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:05:
Zooo nu de openingspost gedaan is een paar korte vragen.... uiteraard heb ik gezocht via Google om tot de antwoorden te komen. Ik zelf ben niet echt dat je zegt begaan met PDA's/PC's/ed. Vandaar dat misschien voor velen enkele vragen domweg dom te noemen zijn. ;)

Ik wil de PDA hoodzakelijk gaan gebruiken voor het volgende:

• agenda beheren
• contactpersonen beheren
Dat kunnen ze allemaal
• mail checken en beantwoorden
• op forum posten
Dat kan ook maar hou er wel rekening mee dat tekst invoeren op een pda enige gewenning vraagt en zelfs dan niet echt lekker makkelijk gaat tenzij je er een toetsenbordje bij haalt.
• overzetten foto's vanaf mijn camera
• foto's overzetten naar internet (ImageShack, liefst ftp naar een site)
Een ftp client is wel te doen, voor foto's overzetten zul je de kaart uit je camera erin moeten steken.
Nu heb ik de volgende vragen:
[list=1]
• Ik heb enkele ftp programma's gevonden op internet (denk wel 20+). Enkel welke kan ik het beste gebruiken. Zelf op de pc heb ik het programma CuteFTP en snap hoe deze werkt. ;)
Degene die je lekker vind werken. Probeer er gewoon een aantal.
• Als ik mijn mail zou uitlezen op de PDA dan mis ik die mail later weer op mijn laptop. Nu heb ik begrepen dat je dan met een exchange server of zoiets moet werken, maar hoe kom ik daar aan?? Heb ik daarvoor weer aparte software nodig?
Een heel vlug bezoekje aan google had je verteld dat exchange een serieuze mailserver is voor bedrijven. Kost ook geld en het opzetten en beheren ervan vereist toch wel enige kennis.
Je zou 's kunnen kijken of de provider waar je je mail ontvangt een imap server heeft, dan kun je dat probleem ook oplossen.
• Om bestanden over te zetten zoek ik eigenlijk een USB-stick die je in de PDA kan stoppen en in de laptop.... bv eventueel door een adaptertje.... echter kan ik niks vinden. Is er zoiets of is er een makkelijkere oplossing. Wel belangrijk dat ik via mijn laptop of andere pc's gebruik wil maken van de USB. Met name doordat het ook pc's van derden zijn, kan ik daarop niet even een programma instaleren.
[/list]
Wat je zou kunnen doen is een usb stick vormige SD card reader gebruiken. Kost een paar euro, wordt soms bij een kaart geleverd. Dingen zijn niet echt robuust maar wel goedkoop, zou er dus 2 meenemen

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 02:56

The Wrecker

Networking Rulez

Als ik even een vraag tussendoor mag stellen aan de topic starter.

Waar gaat u de pda kopen? In de alom bekende winkel in Rotterdam of ergens anders? Ik vind die in Rotterdam namelijk niet al te goedkoop en in dit geval wil ik de webshops een beetje vermijden. Ik wil 'm graag in de handen houden om te kijken of het ding me bevalt.

Verschillende verkopers die ik heb gesproken trekken de kwaliteit van HP in twijfel, maar omdat ik niet zomaar iets geloof zonder het zelf gezien en gevoeld te hebben; zien dus...
(Had ook te maken met garantie bepaling waar men het niet mee eens was enzo, kan evengoed ook verkooppraat zijn).

Op uw vraag over de email:
Ik denk dat je zelf kan instellen of dat je de mail op de server laat. Het lijkt mij een instelling die op de meeste clients wel moet zitten. Misschien dat iemand dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb een aantal pda's gehad en nog veel meer in handen gehad. HP's producten zijn eigenlijk allemaal goed gebouwd en goed ontworpen. Als ik geen HP kocht zou ik of naar Palm of naar Asus kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Wijnands schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 09:14:
Ik heb een aantal pda's gehad en nog veel meer in handen gehad. HP's producten zijn eigenlijk allemaal goed gebouwd en goed ontworpen. Als ik geen HP kocht zou ik of naar Palm of naar Asus kijken.
Ook ik heb er een aantal in handen gehad. Ik heb ze zelfs verkocht. Het is echter alweer een 2 jaar geleden dat ik achter de toonbank heb gestaan en tijden veranderen. Op dit gebied kan dat erg snel gaan.

Ik reflecteerde enkel wat ik van de verkopers hoorde, maar jij bevestigd in feite dat ik dat niet moet geloven. Ik ben het met je eens dat de meeste hp's (misschien zelfs alle) die ik vroeger in handen heb gehad goede en mooie machientjes waren.

[redelijk offtopic]
Overigens draag je niet het merk HTC aan (Qtek). Bij dit merk trek ik eigenlijk mijn twijfels of dat dit wel een goed merk is. Veel winkels trekken klanten naar dit merk toe (dat is mijn ervaring). Zit hier soms meer marge op ofzo? De HTC's zijn vaak ook met telefoon ingebouwd, dit zoek ik eigenlijk al niet, maar werd wel als alternatief aangedragen.

Ook Mio werd als merk aangedragen. Deze ken ik van mijn autonavigatie, best goed plat en net apparaat(MioC320). Op pda gebied geen ervaring.

Palm, sja ik ken ze nog uit het Palm OS tijperk en heb hier de m105 van gehad. Werkte altijd wel goed. Goede batterij tijd. Maar mogelijkheden wat minder mbt. multimedia.

Asus, mijn ervaringen met Asus zijn iets minder. Ik denk een 3 a 4 jaar terug toch apparaten gezien met een paar probleempjes dat ze iedere keer een reset nodig hadden om compact flash te gebruiken. Verder werkte hij wel prima (films en al). Ik denk dat dat nu wel een stuk verbeterd zal zijn.
[/redelijk offtopic]

@ topic starter
Welke alternativen heb jij bekeken en wat trekt jouw nu het meest aan de HP? Voor mijzelf: Het CF slot en de SD mogelijkheid icm. wireless. Vind het ergens jammer dat er geen irda mogelijkheid opzit (kan ik 'm als afstandsbediening gebruiken voor tv en stereo enzo).

[ Voor 23% gewijzigd door The Wrecker op 01-02-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb ook met een aantal HP/Compaq PDA's gewerkt en nog nooit problemen gehad. Zitten goed in elkaar. En zou als ik opzoek was naar een PDA toch eerst bij HP kijken of er een model voor me tussen staat.
HTC is een merk wat vooral in smartphones opereert. Of PPCphones (telefoons met windows mobile er op) HTC is een goed merk en heeft vele leuke telefoons (TYTNII bv)
Voordeel is dat je én windows mobile én je telefoon in 1 apparaat hebt.
Nadeel (zeker tov van de 214) is het kleinere scherm en de lagere resolutie.
Als je alleen opzoek bent naar een PDA kan je de PPCphones links laten liggen.
Ikzelf zoek een vervanger voor beide apparaten in 1. De HP614 lijkt mij dan wel weer leuk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, bedankt voor je tijd en uitleg. Ik had wel gegoogled en het één en ander gevonden. Zal eens contact opnemen met mijn provider.

Nogmaals dank voor je uitleg. Ik heb idd ook een keyboard erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Wrecker schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:54:
Als ik even een vraag tussendoor mag stellen aan de topic starter.

Waar gaat u de pda kopen? In de alom bekende winkel in Rotterdam of ergens anders? Ik vind die in Rotterdam namelijk niet al te goedkoop en in dit geval wil ik de webshops een beetje vermijden. Ik wil 'm graag in de handen houden om te kijken of het ding me bevalt.

Verschillende verkopers die ik heb gesproken trekken de kwaliteit van HP in twijfel, maar omdat ik niet zomaar iets geloof zonder het zelf gezien en gevoeld te hebben; zien dus...
(Had ook te maken met garantie bepaling waar men het niet mee eens was enzo, kan evengoed ook verkooppraat zijn).

Op uw vraag over de email:
Ik denk dat je zelf kan instellen of dat je de mail op de server laat. Het lijkt mij een instelling die op de meeste clients wel moet zitten. Misschien dat iemand dat kan bevestigen?
Natuurlijk, kun je dat vragen..... wat mij betreft is dit een algemeen topic over de iPAQ 214

Ik zelf moet bekennen dat ik hem net gewoon bij een webshop al heb besteld.... (na het lezen van het uitgebreide antwoord!) :*) prijs scheelt uiteindelijk links en rechts wel iets, maar moet eerlijk bekennen dat ik niet echt heb gekeken.

Verder heb ik deze keus gemaakt puur omdat deze qua specificaties het beste aansluit bij wat ik wilde. Heb nog even getwijfeld voor z'n kleine pc met Vista zoals ASUS en nog een paar merken bekeken op pdashop.nl ..... maar voor wat ik ermee wil is dat niet nodig en gelijk weer tig € duurder. Daarnaast ben ik niet echt handig met die dingen, dus denk dat hier al meer dan voldoende op zit om stuk te maken. ;)
Telefoon wilde ik er absoluut niet ophebben. Mede omdat ik een mini telefoon wil voor als ik privé ergens heen ga. Heb een tijdje een dual card gehad in combi met een Nokia Communicator (één van de eerste) enkel dan had ik weer geen smsjes op de één. Daarnaast iemand toevoegen in je telefoonboek en dan weer synchroniseren..... enfin, werd er moe van.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:52:
[...]

Natuurlijk, kun je dat vragen..... wat mij betreft is dit een algemeen topic over de iPAQ 214

Ik zelf moet bekennen dat ik hem net gewoon bij een webshop al heb besteld.... (na het lezen van het uitgebreide antwoord!) :*) prijs scheelt uiteindelijk links en rechts wel iets, maar moet eerlijk bekennen dat ik niet echt heb gekeken.

Verder heb ik deze keus gemaakt puur omdat deze qua specificaties het beste aansluit bij wat ik wilde. Heb nog even getwijfeld voor z'n kleine pc met Vista zoals ASUS en nog een paar merken bekeken op pdashop.nl ..... maar voor wat ik ermee wil is dat niet nodig en gelijk weer tig € duurder. Daarnaast ben ik niet echt handig met die dingen, dus denk dat hier al meer dan voldoende op zit om stuk te maken. ;)
Telefoon wilde ik er absoluut niet ophebben. Mede omdat ik een mini telefoon wil voor als ik privé ergens heen ga. Heb een tijdje een dual card gehad in combi met een Nokia Communicator (één van de eerste) enkel dan had ik weer geen smsjes op de één. Daarnaast iemand toevoegen in je telefoonboek en dan weer synchroniseren..... enfin, werd er moe van.
Morgen ochtend zal ik nog eens kijken hier en daar, maar ik denk dat ik toch maar eens langsga bij pdashop zelf.

Zelf vind ik een telefoon ingebouwd niet handig omdat,
  1. je vaak een kleiner scherm hebt,
  2. je of een vies scherm krijgt (door het tegen je gezicht of oor te plaatsen) of een headset moet hebben
  3. Wanneer je snel wat wil noteren in het ding terwijl je aan de phone hangt
  4. De synchronisatie problemen die je noemt waar ik niet bij stil heb gestaan.
Ik zal mijn ervaring omtrent het apparaat ook hier posten na het bezoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Ik ben bij de pdashop geweest en zal even posten wat ik heb meegemaakt.

De winkel:
De redenen waarom ik naar pdashop ging zijn als volgd.
  • Het apparaat was op voorraad , ook in de winkel.
  • Er was een winkel en niet enkel een webshop.
Misschien is dit meer iets voor shopsurvey, maarja

Ik ging er dus vanuit dat ik het apparaat wel kon zien en misschien zelfs kon vasthouden om aan te voelen hoe dat deze in elkaar zat. Ik kwam helaas bedrogen uit en vind dit een heel groot minpunt van PDAshop. Als klant krijg je toch echt het idee dat je naar een winkel gaat en niet naar een soort van webshop op lokatie. Als je kijkt naar de webpagina van pdashop zou je dit wel op voorhand kunnen verwachten, maar toch.

De behandeling op zich was niet erg klantvriendelijk in het begin. Niets kon en niets mocht (ook het voorgaande model wat in de vitrine stond, mocht niet bekeken worden). De 2e verkoper was gelukkig een heel stuk duidelijker en beter in zijn uitleg. De vragen kon hij goed beantwoorden, behalve wat specifieke vragen over het apparaat (maar dat neem ik hem niet zozeer kwalijk, het apparaat is net nieuw). Echter hulde aan degene die later van de serviceafdeling kwam. Gewoon duidelijk verhaal over de pixels en garantie ! (Door hem kocht ik het uiteindelijk)

Overigens weet ik niet welke afdeling je aan de telefoon krijgt wanneer je pdashop belt, maar dit was erg positief te noemen. Er werd over de telefoon goed tijd voor je genomen en men kwam over alsof je een expert aan de telefoon had. Alhoewel men de kwaliteit van hp wel licht in twijfel trok.

Het apparaat:
Goed,

ik heb het apparaat gekocht. De doos zag er netjes uit. Ook kreeg ik er zo'n stikker bij tegen verlies. Thuis gekomen heel even aangezet en wat menuutjes doorlopen. Daarna direct aan de lader.

Nadat het apparaat opgeladen was heb ik een tijd lopen pielen voor het wlan netwerk. Dat vrij snel voor elkaar was. Ik kon het internet op en webpagina's bekijken/openen. Video doet hij niet over het web (iig niet binnen een webpagina zoals youtube). Dus dat zal overzetten worden. Wel kon ik bij mijn shares op de computer over wlan (wederom afspelen; dit ging niet streaming, zou ik iets verkeerd doen?). Radio streamen (zoals qmusic of digitally imported was geen probleem). De interne speaker moet je niet te veel van verwachten, die is erg blikkerig, maar voldoet voor mij wel (en anders koptelefoon). Kwaliteit microfoon is denk ik ook wel ok(niet uivoerig getest though).

Afijn internet /netwerk ging prima, echter syncen met exchange vergt toch wel een hoop kennis. Uiteindelijk is het mij gelukt, maar het blijkt dat iis echt op poort 80 moet draaien (waar OMA en OWA op draait) anders werkt het gewoon niet. Ik heb dit wel op kunnen lossen. Wanneer het eenmaal werkt dan werkt het ook.

Het mooiste van het gehele apparaat vind ik het scherm. Dit was uiteraard te verwachten gezien de specs. Ook handig is het CF slot en ook het sd slot voor de toekomst. Ik had redelijk wat cf kaarten nog en zal deze ook nog wel een tijdje hebben ook, gezien mijn camera's. Wat wel minder is is dat ik de dummy CF-kaart , euh sja, wat moet ik met dat ding....

De handleiding was erg summier. Het is zelfs zo erg dat ik eigenlijk niet over een handleiding kan spreken. Op de cd-rom staat wel een handleiding welke een stuk uitgebreider is. Ik kan er wel mee uit de voeten, maar ik kan me voorstellen dat iemand wel eens problemen kan hebben met de setup. Ik zocht me bijvoorbeeld rot voor een hardreset uit te voeren. Uieindelijk in client software een to factory settings knop gevonden.

Over het apparaat valt enorm veel te vertellen eigenlijk, want in mijn ogen kan hij enorm veel. Enige jammere is dat ik op mijn server een poort moest omgooien (voor exchange), maar misschien had ik dat wel helemaal verkeerd ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Prachtig apparaat.

Ik vind het wel jammer dat de navigatie-knoppen zilverkleurig zijn uitgevoerd. Ik vind het wat te veel bling-bling op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
svdmeer schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:35:
Prachtig apparaat.

Ik vind het wel jammer dat de navigatie-knoppen zilverkleurig zijn uitgevoerd. Ik vind het wat te veel bling-bling op die manier.
Helemaal mee eens, heb onlangs een paar duidelijke foto's gezien en de navi knop was niet eens meer netjes....... ach ja, zo hebben we iig wat te zeuren. ;)

Hoop dat dat het enige zal zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste The Wrecker

Ik wil het apparaat vandaag aanschaffen bij PDAshop, ook vanwege de snelle levertijd. Mijn vorige PDA is er spontaan mee gestopt en ik heb snel een nieuwe nodig voor mijn werk. Jammer dat het geluid slecht is, maar ik had niet anders verwacht van HP (ervaring met de HP HX4700).

Hoe vind jij de aanslag van het touchscreen? Ik ben een Acer N50 gewend die heerlijk is qua gevoeligheid. Op de HX4700 van HP moet je relatief veel meer druk op het scherm zetten, dat vind ik vrij storend. Wat zijn jouw ervaringen?

Verder, wat wordt standaard geleverd bij deze PDA? Zit er een screenprotector, beschermtasje, autolader of reislader bij? En met een reislader bedoel ik geen cradle, maar gewoon stekker in het stopcontact zonder poespas. Ik zou het zonde vinden als ik dit erbij bestel terwijl het er misschien standaard al bij wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

@TS:

Voor msn is een scherm toetsenbord echt RUK. Zijn er geen met een geïntegreerd toetsenbord die u interesseren? TyTN II / HTC Touch Dual ?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:43:
Beste The Wrecker

Ik wil het apparaat vandaag aanschaffen bij PDAshop, ook vanwege de snelle levertijd. Mijn vorige PDA is er spontaan mee gestopt en ik heb snel een nieuwe nodig voor mijn werk. Jammer dat het geluid slecht is, maar ik had niet anders verwacht van HP (ervaring met de HP HX4700).

Hoe vind jij de aanslag van het touchscreen? Ik ben een Acer N50 gewend die heerlijk is qua gevoeligheid. Op de HX4700 van HP moet je relatief veel meer druk op het scherm zetten, dat vind ik vrij storend. Wat zijn jouw ervaringen?

Verder, wat wordt standaard geleverd bij deze PDA? Zit er een screenprotector, beschermtasje, autolader of reislader bij? En met een reislader bedoel ik geen cradle, maar gewoon stekker in het stopcontact zonder poespas. Ik zou het zonde vinden als ik dit erbij bestel terwijl het er misschien standaard al bij wordt geleverd.
Hallo Nesquick,

Afgelopen week heb ik het erg druk gehad, dus sja sorry voor de late response.

Als je hem al hebt gekocht zal je denk ik geen spijt krijgen. Ik vind het touch screen redelijk gevoelig, maar niet te. Voorheen heb ik wel een een pocketloox van Fujitsu in mijn handen gehad(Ik had hem niet in bezit, ik stond op de verkoop toen) en daarbij moest je flink op het scherm drukken wilde hij dat registreren. Dat is hierbij zeker niet het geval. Ik heb er een screenprotector op zitten ter bescherming en ik ondervind geen hinder. Ik denk verder overigens wel dat een Acer wat gevoeliger is kwa scherm. Vooral aan de randen is dit scherm (van de 214) net wat minder gevoelig. Maar storend vind ik het niet.

Bij het apparaat zit een adapter met draad en connector om 'm aan het stroomnet te hangen. Er zit ook een losse usb kabel bij en een beschermhoes. Dus geen cradle! (cradle was overigens toen ik 'm kocht nog niet beschikbaar). Je kan overigens de adapter wel aan dezelfde kabel hangen als de usb kabel. Ik vind een cradle nu ook niet echt belangrijk , omdat ik toch via wifi sync.

Het geluid, tsja het is niet echt een jukebox... met koptelefoon hoor ik ook wat ruis. Als ik echt kritisch zou zijn op dat gebied is dat idd slecht te noemen. Een goedkope mp3 speler zou het misschien wel beter doen. Maar een film kijken zou echt prima gaan. Beetje met de settings spelen en het geluid is dan ook zeker te doen. Maarja verwacht niet te veel zoals ik al zei.

Verder wat los papier en het apparaat zelf uiteraard.

De hoes is wat lastig in gebruik , omdat je het gehele apparaat er in en uit moet schuiven. Tijdens mijn aankoop waren er geen goede hoezen/tasjes beschikbaar. Evenals meerdere accesoires.

Pdashop is waarschijnlijk wel de zaak om ook als eerste de accesoires te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Snake schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:56:
@TS:

Voor msn is een scherm toetsenbord echt RUK. Zijn er geen met een geïntegreerd toetsenbord die u interesseren? TyTN II / HTC Touch Dual ?
Wat betreft dat scherm voor msn en schrijven hierop. In het begin is het even wennen, maar het gaat wel. Ik ken zelf het palm handschrift en daarbij kan je best snel nog wat dingen op het scherm zetten. Ik heb voorheen een palm gehad...

Als je hele uren achter elkaar(of elke dag een half uur) bezig bent dan is het inderdaad de keus. Voor hele lange gesprekken via msn kan je misschien ook beter achter een pc kruipen. Is dit geen optie dan is een bluetooth toetsenbord misschien ook nog een optie bij dit apparaat.

Anerzijds een apparaat met ingebouwd toetsenbord zoals Snake al zei kan ook een alternatief bieden, maar meestal lever je wel in op het scherm, tenzij het appraat inklapbaar is ofzo.

Als je wil msn-nen in (bijvoorbeeld) de trein dan zou ik eerder geneigt zijn een apparaat met ingebouwd toetsenbord te kopen. Een los toetsenbord is dan geen doen lijkt mij (alhoewel het wel weer kan).

Enfin ieder zijn voorkeur uiteraard.

Ikzelf vind het een fijn apparaat om on the go wat in te voeren af en toe wat te internetten en mijn mail en afspraken te bekijken. Dit gaat prima. Toch als ik veel ga typen dan zou ik voor een los toetsenbord gaan. Omdat die 1 lekker grote toetsen heeft en 2 ik die niet altijd hoef mee te nemen (het kan ook zonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op maandag 04 februari 2008 @ 01:56:
@TS:

Het is precies zoals hier boven staat. Ik zal hem voornamelijk achter het bureau gebruiken en dan met een bluetooth keyboard.
Daarnaast zal mijn MSN gebeuren telkens een 5 min zijn.... en 1x in de week of zo?? Kortom zal wel meevallen.

Toch bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Wrecker schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 19:35:
[...]

Als je hem al hebt gekocht zal je denk ik geen spijt krijgen.

[...]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb hem inderdaad al gekocht en absoluut geen spijt van gehad. De nieuwste Windows versie in combinatie met het VGA scherm werkt echt heerlijk. De gevoeligheid van het scherm is prima en zelfs het geluid is goed. Alleen jammer dat de speaker aan de achterkant zit, waardoor het geluid net iets minder helder wordt.

De levensduur van de batterij is ongelovelijk goed. Ongeveer 8 uur muziek luisteren is geen probleem, ik was in slaap gevallen met koptelefoon op en de volgende ochtend nog steeds muziek ;)

Kwaliteit van de Wifi antenne ben ik zeer over tevreden. Goed ontvangst en behoorlijk zuinig.

Enige minpuntjes:

- Geen cradle beschikbaar
- Geen knop voor toetsenblokkering (wel softwarematig)
- Speaker aan de achterkant

Maar naar mijn mening een ontzettend fijn toestel. Ik gebruik hem veel voor Remote Desktop en SSH connecties en daarbij komt het VGA scherm zeer goed tot zijn recht.

Verwijderd

Ik heb hem ook inmiddels binnen, schitterend apparaat, zeer helder en vooral GROOT beeldscherm.

Maar gelijk al de eerste problemen tegengekomen. Heb TomTom 6 geinstalleerd, maar krijg nu bleutooth niet meer ingeschakeld. Insufficient memory for driver, perform een soft reset.
Alleen een soft reset helpt dus niet, en een hard reset heb ik nog niet uit kunnen vinden hoe die uit te voeren.

Ik wijt deze problemen maar aan mijn onkunde met WM6, als fervente Palm gebruiker. Maar met de huidige toekomst verwachtingen van Palm, en de inmiddels roemruchte slechte ondersteuning voor zelfs de meest basale GSM's, heb ik de stap maar gewaagd om Palm de rug toe te keren.

Wat mij overigens ook opvalt, is dat als je Palm desktop geinstalleerd hebt staan, je niet kan synchroniseren met de WM6. Blijkbaar bijten de beide proggies elkaar.

Maar is er hier iemand die al uitgevonden heeft hoe de Ipaq 214 weer naar fabrieks instellingen (hard reset dus) terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inmiddels gevonden, alleen de volgende uitdaging is het uitvoeren ervan :)

pres en hold Record, Windows, OK en Reset butten for 2 seconds
Release Reset while continuing Record, Windows and Ok buttons.

Die laatste 3 knoppen moet je dus ingedrukt houden tot de tekst "Clean boot" verschijnt.

Melding van te weinig geheugen was ik daarna dus kwijt, echter direct na installeren van tomtom6 is de melding weer terug.
Het lijkt er dus vooralsnog op dat tomtom6 niet compatible is met ipaq 214 (of ik doe echt iets totaal verkeerd)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Bidle: ik heb perspics voor je. Haal ajb die meuk in je profiel weg waar je website hoort.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik al maanden op de Ipaq214 wacht ben ik blij hier iets over te lezen.
Ik weet nog niet zeker of ik een engelse of nederlandse versie zal nemen.
Zijn hier meningen over?

Hoor het graag
groetjes, peet54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:36:
Aangezien ik al maanden op de Ipaq214 wacht ben ik blij hier iets over te lezen.
Ik weet nog niet zeker of ik een engelse of nederlandse versie zal nemen.
Zijn hier meningen over?
Tja, heb je een Engelse of Nederlandse Windows? Net wat je fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 14-09 15:54

Mad_Demon

de dokter

Ik ben ook aan het overwegen om deze PDA aan te schaffen om m'n iPaq H4150 te vervangen. Heb hier een unboxing video gevonden met eerste indrukken. Ondanks dat we te maken hebben met een groot scherm is het een vrij lomp apparaat.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Demon schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:34:
Ik ben ook aan het overwegen om deze PDA aan te schaffen om m'n iPaq H4150 te vervangen. Heb hier een unboxing video gevonden met eerste indrukken. Ondanks dat we te maken hebben met een groot scherm is het een vrij lomp apparaat.
Dat lomp zijn valt echt alles mee, heb hem nu 2 weken in bezit, en dat grote scherm is echt heerlijk werken.
Ook heb ik eindelijk TomTom aan de praat, was dus simpelweg een kwestie van de nieuwste versie 6.030 installeren. Zonder enig probleem onmiddelijk werkend.
Ik weet niet hoe dat met voorgaande PPC's ging, ik kom zelf van het nog steeds superieure Palm OS, en daar werd de GPS muis gewoon zelf herkent in TomTom.
Bij de Ipaq moet ik in bleutooth properties de muis aanmelden en koppelen als een serieel apparaat aan een virtueele serieele poort.
Na dit gedaan te hebben word de muis zonder benodigde tussenkomst herkent.

Afgelopen week heb ik dus gewerkt met Route 66, ook dat werkte goed, maar tering, wat is dat een verschrikkelijk bagger pakket, totaal onlogische bediening, verschrikkelijk rete traag met opstarten, en als je een keer verkeerd rijdt, duurt het minimaal 10 seconde voor die een volgende route berekend hebt, alleen ben je in die 10 seconde ook alweer 3 straten verder gereden.

Al met al ben ik nu toch best wel tevreden met de Ipaq 214. Dit klinkt meer matig dan ik bedoel, wat ik al zei, ik kom van het Palm front, en je bent daarmee gewoon verwend, werkt echt vele malen beter en stabieler en intuitiever dan Windows mobile. Het is voor mij dus een gedwongen iets dat ik over ga naar WM6 en absoluut geen vrije keus, immers, palm staat tegen faillisement aan, en hun allernieuwste PDA is al ruim 2 jaar oud, en niets nieuws in de pijplijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Sakura.
Hoe heb je TT 6 op de 214 gekregen.
Volgens TT kan dat nl niet
Zie volgend bericht met info van TT

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question
Are NAVIGATOR 6 and previous versions compatible with Windows Mobile® 6?
Answer
The following devices running Windows Mobile® 6 are compatible with TomTom NAVIGATOR 6:

HTC
TYTN II, P3300, Advantage X7500, Touch Cruise
T-Mobile
MDA Compact III, Ameo,
O2
XDA Orbit

Note:
Other devices running Windows Mobile 6 are not compatible with TomTom NAVIGATOR 6 or earlier versions of NAVIGATOR. This includes devices upgraded to Windows Mobile 6.
TomTom can not offer support for Windows Mobile 6 devices not listed above.

Why is NAVIGATOR 6 support for Windows Mobile 6 limited to some HTC devices?
The reason why NAVIGATOR 6 is not supported on all Windows Mobile 6 devices is our global partnership with HTC as a supplier of pre-installed Navigation Software for their GPS enabled devices.

Info afkomstig van TomTom:
http://www.tomtom.com/sup...=7219&Lid=1&selector=true

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:42

Reley

Zoom Zoom

* Reley neemt aanloop en schopt!

Sinds kort een iPAQ 214 NL in mijn bezit. Als eerste TomTom geinstalleerd. Werkt prima. Alleen het geluid is vrij zacht.

Verder erg te spreken over het aparaat. Lekker groot scherm.
Ik merk alleen dat de accu vrij snel leeg is. Vooral als je wireless werkt.
Inmiddels op zoek naar een programma waarmee ik een SSH verbinding mee krijgen.
Het liefst freeware, maar als het niet anders kan dan wil ik ervoor betalen.
Iemand tips hiervoor?

Een ander minpuntje vind ik de handleiding.... Vroeger kreeg je complete boekwerken, nu zat er 1 'quick guide' bij waar op stond hoe het ding aan moet... zover was ik zonder het foldertje ook wel gekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Bon, ik ben gisteren dan ook maar overgegaan tot de aankoop van een ipaq 214. Nu is het juist nog wachten op de levering :) laten we hopen vandaag nog.

Ik doe het al een hele tijd zonder, maar tegenwoordig wordt het voor mij moeilijker om mijn agenda bij te houden, en dergelijke. Soms heb ik helemaal geen zin om telkens die laptop mee te sleuren, en dan komt dit ding handig van pas. En ja, inderdaad, ook ik heb helemaal geen phone capaciteiten nodig in een/mijn pda (ook al heeft het zo zijn voordelen). Ik twijfelde voornamelijk tussen deze en de 114, maar de grootte van het scherm heeft mij toch voor dit model laten kiezen.

Er zijn nog niet heel veel reviews naar mijn mening, maar de meesten zijn toch redelijk positief hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was het zelfs een vereiste dat er geen telefoon mogelijkheid in zat.
Ik moest gisteren bv voor mijn werk in een gevangenis zijn, daar mocht ik dus absoluut geen telefoon mee naar binnen nemen. Zou dan dus ook gelijk betekenen dat je al je manuals, handleidingen agenda en wat al niet meer zij moet missen omdat je ook uiteraard geen smartphone mee naar binnen mag nemen.

Heerlijk dat je dan gewoon kan zeggen dat jouw pda geen telefoonfunctie heeft en geen camera en je hem dus gewoon mee mag nemen. En er zijn echt veel meer lokaties dan je denkt waar je geen telefoon of camera bij je mag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

precies.
Net als in vliegtuigen, voor MP3 spelers.
Telefoon mag niet, maar PDA wel!

Na een paar weken er mee gewerkt te hebben vind ik hem steeds prettiger werken.
Ook accu verbruik valt mee als je iedere keer na gebruik maar je wireless en bluetooth uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar al de positieve berichten ook een 214 gekocht.
Het leest zalig met het grote scherm
Wil ook GPS en TomTom gebruiken
Heb een Qstarz GPS Bluetooth gekocht.
Is ook herkent door de PDA
Wil ik Bluetooth gebruiken krijg ik de melding

De Bluetooth - radio kan niet worden ingeschakelt omdat er te weinig ruimte beschikbaar is in het geheugen. U moet een standaard reset uitvoeren voordat u de Bluetooth-radio kunt inschakelen.

Dit heb ik een keer gedaan = kale geleverde PDA zonder iets van mij installeerd.
Dan werkt de Bluetooth maar zodra ik dan iets installeer kan krijg ik weer de melding
en geen Bluetooth.

Ik gebruik de PDA veel om te lezen en het moet toch mogelijk zijn programme erop te zetten en de
Bluetooth te gebruiken.
Is iemand met dit probleem bekend?

Hoop op helpende reakties

groetjes, peet54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien ander kanaal gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:02:
Ik heb naar al de positieve berichten ook een 214 gekocht.
Het leest zalig met het grote scherm
Wil ook GPS en TomTom gebruiken
Heb een Qstarz GPS Bluetooth gekocht.
Is ook herkent door de PDA
Wil ik Bluetooth gebruiken krijg ik de melding

De Bluetooth - radio kan niet worden ingeschakelt omdat er te weinig ruimte beschikbaar is in het geheugen. U moet een standaard reset uitvoeren voordat u de Bluetooth-radio kunt inschakelen.

Dit heb ik een keer gedaan = kale geleverde PDA zonder iets van mij installeerd.
Dan werkt de Bluetooth maar zodra ik dan iets installeer kan krijg ik weer de melding
en geen Bluetooth.

Ik gebruik de PDA veel om te lezen en het moet toch mogelijk zijn programme erop te zetten en de
Bluetooth te gebruiken.
Is iemand met dit probleem bekend?

Hoop op helpende reakties

groetjes, peet54
Laat me raden. je installeert TomTom versie 6.030?
En daarna werkt BT niet meer?
Ik had hetzeflde euvel namelijk.
Officieel werkt de 214 ook niet met Tomtom helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor het storen mensen, maar ik vroeg me af of iemand me een beetje kon helpen...

ik heb namelijk nog nooit een PDA of een smartphone gehad, maar ik krijg over een weekje HP Ipaq 214 (die trouwens niet door mij, maar door een vriend van mij geselecteerd is) dus mijn vraag is eigenlijk... is er ergens iets van "pda gebruik voor dummies" beschikbaar? en is het zo en zo verstandig voor mij om voor deze PDA te gaan?

groetjes,
Olia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

tja, ik heb nooit een handboek ofzo gehad.
Een PDA wijst zichzelf meestal. Het is niet zo ingewikkeld als je denkt. Ook zit er bij deze HP214 een cdrom met daarop 'enkele' pdfjes over vanalles en nog wat. Genoeg leesvoer.
Qua gebruiks gemak. tja als je windows op je pc gewend bent, dan is wm6 makkelijk genoeg.

De 214 is een prettig apparaaat, gebruik hem nu aan paar maanden, en ben er erg over te spreken. Lekker groot duidelijk scherm, veel software voor te vinden.
Hij is ook stevig, woensdag avond per ongeluk op de grond (buiten, tegels) laten stuiteren, maar op een putje in de kast na niks aan te merken.

Owja, en je stoort niet hoor... Prima te lezen!

[ Voor 3% gewijzigd door Reley op 23-05-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbossenbroek
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 10:42
Ook ik ben van plan een 214 aan te schaffen, o.a. voor TomTom (6.03). Maar nu lees ik wel zeer tegenstrijdige berichten over het wel of niet werken van TT op de 214. Bij de een lukt het zonder probleem, bij de ander werkt bluetooth GPS dan weer niet. Iemand die weet hoe het nu zit ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Heb hier een 214 met tomtom 6.03, na installen van tomtom werkt bluetooth inderdaad niet meer(bij inschakelen van bluetooth de melding dat er onvoldoende driver geheugen is om tomtom te starten.), heb als work-around de tomtom directory vanaf het device naar sd kaart gekopierd en tomtom geuninstalled. Hierdoor werkt bluetooth weer, daarna een aparte shortcut aangemaakt naar de tomtom executable op de sd kaart en tomtom werkt naar behoren. Wel jammer dat er zo'n work-around voor nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door woest85 op 25-05-2008 18:07 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

ik heb op mijn 214 tomtom 6.032 geinstalleerd. Werkt perfect. Geen gefröbel of geklooi met bluetooth. Installeren en werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbossenbroek
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 10:42
Bedankt, Woest85 en Reley, voor jullie reactie. Inmiddels de iPAQ 214 ontvangen en TT 6.032/8351 geïnstalleerd, en inderdaad daarna bij starten Bluetooth de foutmelding over onvoldoende geheugen - terwijl er geheugen ZAT vrij is. In eerste instantie "\Programmabestanden\Navigator" maar verplaatst naar "\\SD Card\Navigator", maar nog steeds zelfde foutmelding. Na enige zoeken blijkt deze melding te liggen aan de Windows DLL's die TT bij installatie vervangt, en die zo te zien rustig hernoemd kunnen worden (\Windows map):

BtCoreIf.dll
BtSdkCE30.dll
ttn6bt2003.dll (deze naam zegt 't al, bedoeld voor WM2003!)

Na hernoemen van deze bestanden wordt BtCoreIf.dll meteen automatisch vervangen door de juiste (114 Kb ipv TT"s 122 Kb); BtSdkCE30.dll idem (239 Kb=OK, 186 Kb=TT).

Hierna (soft-reset) werken zowel BT als TT meteen, en ook nog 's samen.
Daarna TT weer terug verplaatst naar \Programmabestanden\Navigator, werkt nog steeds !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zat toevallig net te kijken in de PW en ik kwam deze PDA tegen. Klinkt allemaal bijzonder goed, maar wat ik niet vind is de accuduur. Er zijn hier wat mensen die roepen dat het "wat tegenvalt", maar kan iemand hier eens wat cijfers van geven? Mijn oude Asus A636 hield het met TomTom + mp3's spelen een goede 6 uur uit :) Op de Asus had ik ook een hold-button zitten waardoor het scherm uitging, maar de PDA aan bleef (en bijvoorbeeld de GPRS via BT open hield voor mail). Is dat bij deze ook mogelijk en loopt hij dan niet vast (grote ergernis bij de Asus)? Laatste vraag: welk type accu zit er precies in (even kijken wat er op ebay te vinden is).

Ander punt waarover ik twijfel is TomTom zelf: nog altijd is er geen TT7, dus iedereen werkt nog met de oude kaarten?

[ Voor 27% gewijzigd door neographikal op 08-06-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:06:
Laatste vraag: welk type accu zit er precies in (even kijken wat er op ebay te vinden is).
Wat de accuduur betreft ben ik er ook nog niet echt uit. Maar er zit in:
Model: HSTNH-S17B
Hp part no: 459723-001
Rating 3.7B 2200mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Thanks, die dingen zijn makkelijk op Ebay te scoren dus. Ik ben wel benieuwd naar de batterijduur, die hold-button en de stabiliteit van het ding :) Anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wrecker

The Wrecker

Networking Rulez

Batterij duur doe ik nu een 2 a 3 dagen mee.
Zonder al te veel gekke dingen. Dus zo af en toe wat mail via wifi en agenda beheer enzo.

Ik heb al wel door dat Compact Flash een stuk meer energie nodig heeft dan SD. Vandaar dat ik ook een SD kaart gebruik nu. CF is dan wel mooi voor zo af en toe wat foto's te zien van me camera.

Ga je een film kijken of uren lopen browsen etc. ja dan gaat de accu tijd een stuk sneller ?(evenals spelletjes e.d.).

Op zich lijkt mij dat ook niet zo erg.

Weet iemand trouwens iets over wm 6.1? Word deze nu echt overgeslagen en word er later een update naar WM7 bschikbaar gesteld?

[ Voor 11% gewijzigd door The Wrecker op 10-07-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 16:23
wbossenbroek schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:44: Na enige zoeken blijkt deze melding te liggen aan de Windows DLL's die TT bij installatie vervangt, en die zo te zien rustig hernoemd kunnen worden (\Windows map):

BtCoreIf.dll
BtSdkCE30.dll

Na hernoemen van deze bestanden wordt BtCoreIf.dll meteen automatisch vervangen door de juiste (114 Kb ipv TT"s 122 Kb); BtSdkCE30.dll idem (239 Kb=OK, 186 Kb=TT).

Daarna TT weer terug verplaatst naar \Programmabestanden\Navigator, werkt nog steeds !
wbossenbroek, Je bent mijn held, na een hoop gezeur met de iPAQ114 en TT 7.450 heeft dit de oplossing gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Iemand positieve ervaringen met een cradle voor de 214 waarmee je gelijk kunt laden en synchroniseren? Zo ja: prijs en waar gekocht aub.

Ik had er 1 besteld via een webshop, maar dat werkte dus niet. In die cradle maakte de iPAQ214 contact via de mini-USB, dus was nog lastig te plaatsen ook. Laden ging wel goed, maar als ik dan de USB stekker in de PC stak kreeg ik gelijk een foutmelding dat het apparaat niet werd herkend. Deed ik de mini-USB kabel direct in de iPAQ, dan ging het wel goed. Maar dat is niet de bedoeling van een cradle.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Nog een vraag over het afspelen van video op de 214: ik had voor de iPAQ 214 een iPAQ HX4700. Die had ook een 624 mHz processor en 480x640 schermpje.
Het vreemde is dat als ik dezelfde (avi) filmpjes afspeel als op de HX4700, die door de iPAQ214 met horten en stoten wordt weergegeven, terwijl dit op de HX4700 gewoon vloeiend ging. En ik gebruik dezelfde player (VLC) met precies dezelfde instellingen.

het lijkt net of de iPAQ214 de power mist om het goed af te spelen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Voor zover ik het weet heeft de 4700 meer hardwareondersteuning voor video. Ik ben zelf overgestapt van PPC2000 dus voor mij is het sowieso al een grote stap vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

wvexeltweakers schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:54:
Iemand positieve ervaringen met een cradle voor de 214 waarmee je gelijk kunt laden en synchroniseren? Zo ja: prijs en waar gekocht aub.

Ik had er 1 besteld via een webshop, maar dat werkte dus niet. In die cradle maakte de iPAQ214 contact via de mini-USB, dus was nog lastig te plaatsen ook. Laden ging wel goed, maar als ik dan de USB stekker in de PC stak kreeg ik gelijk een foutmelding dat het apparaat niet werd herkend. Deed ik de mini-USB kabel direct in de iPAQ, dan ging het wel goed. Maar dat is niet de bedoeling van een cradle.
Heb de oplossing hiervoor gevonden. Standaard staat op de iPAQ214 bij netwerkverbindingen de Geavanceerde netwerkfunctionaliteit aangevinkt. Nadat ik dat had uitgevinkt ging het syncen via de cradle wèl goed. Al blijft het voor mij de vraag waarom (gewoon met kabel ging het immers sowieso gelijk goed).

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 13:41

Dark Angel 58

Peace!!!

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:55:
Geheugenkaart SDHC (Secure Digital High Capacity),Secure Digital (+SDIO),CF (CompactFlash)
SDHC-compatibel Ja
Binnenkort ga ik iPAQ 214 aanschaffen, maar ik kan "SDHC" in PDF handleiding van iPAQ 214 niet vinden (gedownload van internet). Dus hoe weet jij dat?

En naast dit heb ik 2 vragen... Kun je ook met Internet Explorer Mobile de webpagina's zoomen?
Zo niet, kun je ook Opera Mobile in iPAQ 214 installeren? Want Opera Mobile kan wel zoomen.

HP iPAQ 214 wordt mijn eerste PDA.

EDIT: volgens forum berichten op internet is het wel mogelijk om opera in je 214 te installeren.
Naast heb ik ook een nuttig link gevonden:

(in)compatible software ipaq 210 211 214 - Mobility Site

[ Voor 24% gewijzigd door Dark Angel 58 op 18-08-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58

Dark Angel 58

Peace!!!

Ik heb het binnen :)

Ik heb nog 2 vragen over batterij, moet ik papierachtig omhulsel eraf halen?
En... toen ik batterijlade van HP iPAQ 214 wilde open, sprong er een grote zogenaamd "veer" van papier/plastic/zoiets eruit, is dat normaal, moet ik het ook eraf halen????

Ik zal ze nog niet eraf halen, ik wacht op je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

wvexeltweakers schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:54:

Heb de oplossing hiervoor gevonden. Standaard staat op de iPAQ214 bij netwerkverbindingen de Geavanceerde netwerkfunctionaliteit aangevinkt. Nadat ik dat had uitgevinkt ging het syncen via de cradle wèl goed. Al blijft het voor mij de vraag waarom (gewoon met kabel ging het immers sowieso gelijk goed).
Is dus de oplossing niet. Weer problemen. Lijkt wel of het met ActiveSync te maken heeft (v 4.5).
Lukt gewoon niet goed om te syncen als hij in de cradle staat...heel vervelend.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Dark Angel 58 schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 13:23:
[...]
Binnenkort ga ik iPAQ 214 aanschaffen, maar ik kan "SDHC" in PDF handleiding van iPAQ 214 niet vinden (gedownload van internet). Dus hoe weet jij dat?
Staat niet in de handleiding maar de 214 is wèl SDHC-compatible, kan ik conformeren. Heb er deze week 1 gekocht en die loopt als de brandweer.
Je kunt het ook afleiden van de accessoires die je voor de 214 kunt kopen op de site van PDAShop.NL. Als je bij geheugenkaarten kijkt, zie je dat de SD/SDHC oo "geschikt zijn" voor de 214..

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een opvolger voor de HP HX4700 van mijn moeder en kwam automatisch bij deze IPAQ 214 terecht. Er is namelijk weinig keuze bij HP...

Nu heeft mijn ma TomTom Navigator 5 draaien op haar huidige pda en wil ze ook op haar nieuwe pda TomTom draaien. Met haar huidige versie zal dat alvast niet lukken, dus ook maar meteen een nieuwe aankopen...

Aangezien er wat onduidelijkheid is ivm compatibiliteit van TomTom (en geen officiële ondersteuning) hoopte ik op nog wat ervaringen, raad & advies van jullie. Ik wil namelijk mijn moeder niet laten investeren in een nieuwe TomTom om vast te stellen dat die niet samenwerkt met haar pda.

Weet iemand trouwens hoe het zit met TomTom Navigator 7?

Algemene adviezen ivm pda + navigatie zijn ook welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Dark Angel 58 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 20:03:
Ik heb het binnen :)

Ik heb nog 2 vragen over batterij, moet ik papierachtig omhulsel eraf halen?
En... toen ik batterijlade van HP iPAQ 214 wilde open, sprong er een grote zogenaamd "veer" van papier/plastic/zoiets eruit, is dat normaal, moet ik het ook eraf halen????

Ik zal ze nog niet eraf halen, ik wacht op je antwoord.
Ik zou alles lekker laten zitten ;)
het 'papieren omhulsel' is gewoon de buitenkant van de accu, en dat 'veer' ding heb je nodig om je accu er weer uit te kunnen halen. Door eraan te trekken als de accu erin zit schiet hij los.

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Heeft iemand arvaring met de IPAQ 214 op medisch vlak?

Ik duik binnenkort de co-schappen weer in en wil graag van de boeken in mijn witte jas af en ze vervangen door een PDA :)

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb voor mijn baas deze PDA aangeschaft, omdat deze wel bij haar behoeftes past. Nu wil zij zowel op het werk als thuis syncen met haar outlook (mail + agenda). Op het werk gaat syncen met microsoft activesync prima d.m.v. de mini-usb kabel. Haar PDA herkent deze pc als 'Werk pc'. Als ze echter thuis gaat syncen met haar ' Thuis pc' wordt outlook + agenda helemaal leeggegooid en vervolgens weer volgeplempt. Dit duurt lang, omdat hij dus eerst alles leeggooid en vervolgens weer alles gaat syncen.

Hoe kan zij ervoor zorgen dat alleen de nieuwe items worden toegevoegd en dit alles dus een stuk sneller verloopt? Ze voert nu alsnog alles thuis met de hand in.

Haar outlook(mail en agenda) gaat via een exchange server op beide pc's. Is het een optie om in outlook op haar PDA dit account aan te maken? Zodat syncen via WIFI thuis mogelijk is en hier op het werk (Universiteit Utrecht) het via de mini-usb kabel te doen?

Is het misschien raadzaam om een andere tool te gebruiken ipv activesync?

Heel erg bedankt alvast!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Waarom sync je de PDA niet met Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt exchange in outlook op je pda instellen of dmv activesynx aan weerszijden dmv exchange op pc?

Probleem in het eerste geval is dat ze op t werk geen wifi tot haar beschikking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Outlook én PDA met Exchange laten babbelen :) Duikel desnoods een securew2 implementatie op voor het wlan op de UU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Vandaag is mijn 214 opgehaald en naar Wenen gestuurd voor een nieuw touch screen. Het plastic bovenop het scherm stond behoorlijk bol en daardoor is het scherm erg ongevoelig in het midden. Zijn er hier mensen die dit probleem ook hebben of is het niet met alle apparaten zo? Op het net is er zeer veel commentaar over dit onderwerp te vinden maar in dit topic heb ik het nog niet voorbij zien komen :)

• zwijnands
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09-2024
wbossenbroek schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:44:
Bedankt, Woest85 en Reley, voor jullie reactie. Inmiddels de iPAQ 214 ontvangen en TT 6.032/8351 geïnstalleerd, en inderdaad daarna bij starten Bluetooth de foutmelding over onvoldoende geheugen - terwijl er geheugen ZAT vrij is. In eerste instantie "\Programmabestanden\Navigator" maar verplaatst naar "\\SD Card\Navigator", maar nog steeds zelfde foutmelding. Na enige zoeken blijkt deze melding te liggen aan de Windows DLL's die TT bij installatie vervangt, en die zo te zien rustig hernoemd kunnen worden (\Windows map):

BtCoreIf.dll
BtSdkCE30.dll

JE BENT MIJN HELD!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een vijftal dagen in het bezit van deze prachtige PDA. Doch na uren proberen en diverse instellingen is het mij nog steeds niet gelukt om verbinding te maken met mijn SE W850i.
Wie heeft er voor mij een duidelijk stappenplan om verbinding te maken via Bluetooth om een GPRS connectie te maken. De instellingen voor Gprs op de gsm werken wel (mobistar)
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Probleem met WM6 vermoed ik, de modem-string is uit WM gehaald :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:13:
Probleem met WM6 vermoed ik, de modem-string is uit WM gehaald :/
En nu!!! Kan dit niet verholpen worden? Wil dit ook zeggen dat er met geen enkele gsm kan verbonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 14:03

denivan

de enige

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 00:12:
Ik ben al een vijftal dagen in het bezit van deze prachtige PDA. Doch na uren proberen en diverse instellingen is het mij nog steeds niet gelukt om verbinding te maken met mijn SE W850i.
Wie heeft er voor mij een duidelijk stappenplan om verbinding te maken via Bluetooth om een GPRS connectie te maken. De instellingen voor Gprs op de gsm werken wel (mobistar)
Thx
Ik ben er momenteel niet meer echt mee bezig , maar heb lang geleden toen gprs net opkwam en de mobistar ondersteuning een beetje brak was een how-to op http://gprs.ivanencindy.be gemaakt. Een hoop info (zoals de APN naam etc) is hopeloos verouderd, maar misschien heb je er nog wat aan ?

'k Heb momenteel wel een windows mobile 6 toestel, maar met ingebouwd gsm, dus heb nog niet moeten proberen om een dial up verbinding over bluetooth te maken. Als 'k me deze week verveel kan 'k 't eens proberen en laat 'k hier iets weten

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 23:36:
[...]

En nu!!! Kan dit niet verholpen worden? Wil dit ook zeggen dat er met geen enkele gsm kan verbonden worden?
Registerhack, niet heel makkelijk, maar het werkt. Even googlen, die weet ik ook niet meer, 't gaat je wel een zoektocht kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op maandag 01 september 2008 @ 00:18:
[...]

Registerhack, niet heel makkelijk, maar het werkt. Even googlen, die weet ik ook niet meer, 't gaat je wel een zoektocht kosten :)
Oeps, niet echt iets voormij.

Vind het toch wel vreemd dat er overal vermeld wordt dat de HP IPAQ 214 zowat met alles kan communiceren en gelinkt kan worden.

Ik heb nu toch al een PAN verbinding met mijn GSM kunnen opzetten maar een gewone Bluetooth connectie voor GPRS geeft hij altijd dezelfde fout: kan door een ONBEKENDE FOUT geen verbinding maken.

Kunnen mensen die dit toestel hebben eens proberen om zulke vebinding tot stand te brengen.

Ik heb speciaal deze Ipaq een week geleden gekocht om in da auto onmiddelijk mijn emails te kunnen lezen.

Alvast bedankt.
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
"Feature" van WM6, onbegrijpelijk van MS, maarja.... Het was niet heel moeilijk, maar wel even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58

Dark Angel 58

Peace!!!

Heeft iemand ook Remote Desktop Mobile op je iPAQ 214??
Ik kan het niet vinden. Volgens mij heeft HP het eraf gehaald, maar waarom?
Helaas heeft HP het niet op hun website staan.

Ik stuur straks een mail naar HP Support om te vragen waar ik het Remote Desktop Mobile kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:35:
"Feature" van WM6, onbegrijpelijk van MS, maarja.... Het was niet heel moeilijk, maar wel even zoeken :)
Ik heb ondertussen dit gevonden. Snap er wel niet erg veel van. :? Zie me niet zelf in het register veranderingen aan brengen als ik niet weet hoe hieraan te beginnen, maar blijkbaar is het probleem (modem string) wel een voldoende gekende tekort koming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met een autohouder? Bedoeling is er één te kopen die de pda oplaadt en ook meteen de gpsontvanger van tomtom kan opladen. Suggesties?

Wat denken jullie van deze: Carcomm Car Holder HP iPAQ 214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweg dit apparaat voor mevr Kapitein te kopen :) Klopt het dat er Pocket Excel, Pocket Outlook, Pocket PowerPoint, Pocket Word software bijgeleverd wordt (trialversie of volledig?) zodat zij haar Office (2003) bestanden kan lezen/bewerken. Hoe zit het met de beveiligen voor internet en mail? (Ik heb de search gebruikt, maar vond niets over antivirus) :?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:35:
Ben net terug uit vakantie. Bijna een maand na mijn aankoop kan ik nog steeds geen verbinding leggen met de SE W850i. :'(

De zoektocht naar "de oplossing" levert enkel het spreekwoord: door het bos de bomen nietmeer zien op. :(

Ik begrijp niet de "Feature van WM6" De HP IPAQ 214 loopt op WM 6.1 :?

Wie kan mij AUB verder helpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ze hebben het veld voor de AT-string weggelaten, hence het uitermate cynische "feature" zinnetje ;) De ipaq draait trouwens 6.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tyras schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:44:
[...]

wbossenbroek, Je bent mijn held, na een hoop gezeur met de iPAQ114 en TT 7.450 heeft dit de oplossing gegeven.
Hallo,

Sinds kort ben ik in het bezit van een HP Ipaq 114 en wil graag TT 7.450 op installeren. Vervolgens loopt ik tegen het bekende probleem aan dat de PDA gereset dient te worden omdat er te weinig geheugen is voor de bleutooth radio.
Ik heb het verhaal over het hernoemen van enkele bestanden gelezen maar kan deze niet vinden onder de windows map in de PDA.
Ik zal even vertellen wat ik zoal gedaan heb:
Begonnen met schone PDA(harde reset gegeven)
TT 7.450 geïnstalleerd op het apparaat en niet op storage card.
Vervolgens kijk ik via de verkenner van de HP 114 naar eerder genoemde bestanden( de 3 bt bestandjes) om deze vervolgens te hernoemen.
Deze vindt ik niet.
Toen maar eens geprobeerd middels een verbinding via de PC met de HP 114 om in het systeem te kijken.
Dan kom ik niet verder dan bijv. document en setting en enkele andere mappen maar dit schiet ook niet op.Kom hier meerder ver in de software dan via de verkenner van de PDA.
Wat doe ik niet correct en wat en hoe kan ik het wel doen???
Alvast bedankt voor de reactie.

Gerrit
8)7

Verwijderd

Sinds een weekje ben ik in het bezit van een IPAQ214 en tot nu toe bevalt hij prima.
Ik vraag me alleen wel af waarom ik geen filmpjes kan zien als ik internet. Wanneer er op een site animaties staan, lukt het niet om deze te openen. Wanneer ik een fimpje wil starten op de site van Autoweek bijvoorbeeld, lukt het niet om deze af te spelen.
Weet iemand misschien waarom dit niet lukt, of is het zoiezo niet mogelijk met Windows Mobile?

grtn,
Bertram

• neographikal
  • Niet online
Je zult wel ff de verborgen bestanden aan moeten zetten (@BT files) ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit probleem doet zich voor op elke windows mobile. Je moet hiervoor een third part tool gebruiken. De naam ben ik helaas kwijt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

neographikal schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:43:
Je zult wel ff de verborgen bestanden aan moeten zetten (@BT files) ;)
Hoe moet ik dat vervolgens doen?
Het zal wel weer heel simpel zijn maar ik vindt de juiste tool niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:40:
Ze hebben het veld voor de AT-string weggelaten, hence het uitermate cynische "feature" zinnetje ;) De ipaq draait trouwens 6.0 :)
Tja, inderdaad 6.0 :+
In mijn bericht van 02/09 staat een link. Zit ik hiermee op het goede spoor? Kan je me hiermee verder helpen AUB? Of wil dit nu zeggen dat er uberhaupt NOOIT geen communicatie mogelijk zal zijn tussen de Ipaq 214 en mijn SE W850i (of welke GSM dan ook) voor een GPRS-connecite?
Bijna een maand na de aankoop van de PDA kan ik hem nog steeds niet gebruiken waarvoor ik hem feitelijk gekocht heb, nml in de auto "à la minute" mijn emails lezen net zoals ik vroeger met miijn Palm TT3 kon doen. :'(
Alvast bedankt,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Het werkt, maar met een registerhack. Ik heb geen idee meer waar ik die vandaan heb getoverd, maar het kostte me twee uur zoeken :X

Verwijderd

neographikal schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:00:
Het werkt, maar met een registerhack. Ik heb geen idee meer waar ik die vandaan heb getoverd, maar het kostte me twee uur zoeken :X
Bedankt.

Ondertussen al enkele uren aan het zoeken en ondertussen https://forums.microsoft....?PostID=1928315&SiteID=65 gevonden. Ik ben alleen niet zeker dat ik hiermee op het juiste spoor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Nou, mijn 214 word morgen opgehaald door UPS...

De knoppen die op het apparaat zitten reageren niet meer. Alleen de aan/uit knopen het reset knopje werken nog.
Alles andere doen niets meer. Een harde reset kan ik dus ook niet meer doen.
Heb het net voor elkaar dat ik verbinding maak met GPRS netwerk via mijn E61, kan ik hem weer inleveren :+

afwachten maar wat het op levert. Enig nadeel, ik heb deze week TomTom nodig.. dus die zal ik ergens moeten lenen...

keep u posted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:00:
Hier nog steeds geen oplossing.
Iemand met volgend bestand (modemIS.exe) http://4pda.ru/forum/index.php?showtopic=251&st=150 ervaring?
Thx, Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reley schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:11:

Heb het net voor elkaar dat ik verbinding maak met GPRS netwerk via mijn E61, kan ik hem weer inleveren :+
keep u posted ;)
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Grtn,
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Weet iemand toevallig of een autolader van een rx3715 ook zal werken op dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

via dit linkje en creatief prutsen.
Werkte vrij snel eigenlijk

Edit:
Ok, hij is opgehaald.... Nu nog hopen dat ik hem ooit terug zie :p

[ Voor 17% gewijzigd door Reley op 30-09-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reley schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:17:
via dit linkje en creatief prutsen.
Werkte vrij snel eigenlijk
Bij mij werkt dit toch niet hoor. Vind het ook wat vreemd aangezien hier op het forum gezegd wordt dat een connectie niet zomaar kan gemaakt worden, of er moet eerst een aanpassing gebeuren met een registry-hack.

Ik krijg steeds volgende foutmelding: Kan geen verbinding maken. Kan door onbekende oorzaak geen verbinding maken. Tik op instellingen om de verbindingsinstellingen te controleren en zonodig te wijzigen. Als het probleem zich blijft voordoen, moet U Uw mobiele apparaat opnieuw instellen op de beginwaarden zoals beschreven in de documentatie van de fabrikant enkunt U het opnieuw proberen.
Ik heb ondertussen reeds een reset gedaan van mijn SE W850i en tevens het probleem al voorgelegd bij de GSMSHOP. Ook zij kunnen niet helpen zeggen ze en raden aan om contact op te nemen met de supportdienst van HP. |:(
Ik voel mij steeds meer bekocht. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Hmz, weet iemand een navigatieprogramma voor de Ipaq wat ook voorziet in een TomTom HD Traffic concurrent? Ik ben toppietevreden met de ipaq, maar omdat ik de komende tijd veel op de weg zit kan me dat flink reistijd schelen :)

Anders moet de ipaq er misschien aan geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:55:
[...]

Bij mij werkt dit toch niet hoor. Vind het ook wat vreemd aangezien hier op het forum gezegd wordt dat een connectie niet zomaar kan gemaakt worden, of er moet eerst een aanpassing gebeuren met een registry-hack.

Ik krijg steeds volgende foutmelding: Kan geen verbinding maken. Kan door onbekende oorzaak geen verbinding maken. Tik op instellingen om de verbindingsinstellingen te controleren en zonodig te wijzigen. Als het probleem zich blijft voordoen, moet U Uw mobiele apparaat opnieuw instellen op de beginwaarden zoals beschreven in de documentatie van de fabrikant enkunt U het opnieuw proberen.
Ik heb ondertussen reeds een reset gedaan van mijn SE W850i en tevens het probleem al voorgelegd bij de GSMSHOP. Ook zij kunnen niet helpen zeggen ze en raden aan om contact op te nemen met de supportdienst van HP. |:(
Ik voel mij steeds meer bekocht. :'(
Kan je wel gewoon pairen met je SE? En een verbinding instellen?
Heb je evt een andere telefoon om even mee te testen?

Ik heb namelijk niets gewijzigd in het register. Gewoon die handleiding gevolgd, en het werkte...

Het lijkt me bij jou meer aan de telefoon te liggen..
neographikal schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 07:40:
Hmz, weet iemand een navigatieprogramma voor de Ipaq wat ook voorziet in een TomTom HD Traffic concurrent? Ik ben toppietevreden met de ipaq, maar omdat ik de komende tijd veel op de weg zit kan me dat flink reistijd schelen :)

Anders moet de ipaq er misschien aan geloven :P
Kan je niet in TT iets opvragen en dan via je telefoon updaten? (GPRS, zie discussie hierboven ;))

Mijn Ipaq is nu weg, dus kan niet echt ff iets testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Reley op 02-10-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reley schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:58:
[...]

Kan je wel gewoon pairen met je SE? En een verbinding instellen?
Heb je evt een andere telefoon om even mee te testen?

Ik heb namelijk niets gewijzigd in het register. Gewoon die handleiding gevolgd, en het werkte...

Het lijkt me bij jou meer aan de telefoon te liggen..

[...].
Inderdaad, begin er steeds meer van overtuigd te geraken dat er iets met de bluetoothservice van mijn SE is.
Zowel van uit de Ipaq als de SE reeds tientallen keren geprobeerd te conecteren en ze "zien" elkaar wel, (ieder staat vermeld op de beide toestellen) maar ze kunnen blijkbaar niet communiceren met elkaar. Als ik vanuit de SE een verbinding leg via bluetooth geeft hij steeds de melding: Ipaq: verbinding mislukt. Doe ik dit vanuit de Ipaq geeft hij: de verbinding werd door de (andere) modem verbroken. :(

Ik heb nu ook nog eens geprobeerd om de SE W850i te verbinden met mijn ASUS tablet PC en ook hier zien ze elkander maar er kan niets uitgewisseld worden. Nog thans heeft zowel mijn ASUS als de SE de laatste drivers en software. :+

Als ik nog wat tijd heb ga ik eens proberen om met een andere gsm een verbinding te leggen. Heb hier in huis enkel nog een oude NOKIA 6310i liggen maar vrees dat het bluetooth-gebeuren verouderd is. Hoop ook dat de gsm-provider de GPRS-instellingen nog kan doorsturen voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Dus ligt het iig aan je telefoon ;)

ik weet wel dat mijn 6310i wel kon praten met de Ipaq. maar ik had er ook geen GPRS instellingen op staan. dus dat word gokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Zo, En weer terug...

Vanavond Ipaq opnieuw installeren :p
Heb wel een back-up, maar volgens HP was er niets met de hardware. Dus als ik mijn back-up terug zet, dan zal je net zien, stoppen die knoppen er weer mee :+

Hij is mooi leeg, ze hebben hem geflashed waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reley schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:38:
Dus ligt het iig aan je telefoon ;)

ik weet wel dat mijn 6310i wel kon praten met de Ipaq. maar ik had er ook geen GPRS instellingen op staan. dus dat word gokken
Net nog eens geprobeerd met een 6310i > ook hier "ziet" hij de Ipaq 214 maar onniddelijk na Bluetooth verbinding tot stand brengen > verbinding wordt gelegd > geeft hij: verbonden > verbinding verbroken voor Ipaq 214......
Dus hij staat wel bij gepaarde apparaten maar niet bij actieve apparaten. :(
Iets met het bluetooth gebeuren op de Ipaq misschien?
Ik weet het ook niet meer hoor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Voor GPRS? Je hebt die AT-string nodig en dat levert een hoop gerotzooi op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neographikal schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:51:
Voor GPRS? Je hebt die AT-string nodig en dat levert een hoop gerotzooi op :P
ja, maar hier zijn er blijkbaar enkele die hun GPRS zo kunnen gebruiken zonder registry-hack.
Btw, kan jij eens even in je "irni"? map kijken wat daar juist staat. aub
Alvast bedankt.
Gert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Waar vind ik die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

hmm.. raar.
Ik en ik denk vele anderen gebruiken de settings volgens mijn linkje.
Ik heb net mijn Ipaq weer een beetje tot leven gebracht en meteen GPRS ingesteld. Werkt meteen ecm mijn E61...
Pagina: 1 2 Laatste