Toon posts:

CD Audio image opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een CD Audio image opslaan willen opslaan op mn pc.

Ik heb namelijk een aantal flac bestanden. Ik kan die zonder problemen openen in nero en een audio cd samenstellen en daarna branden. Alleen ik kan niet ipv branden een audio cd image opslaan op mn hd. Wel een nero .nrg ofzo bestand.

Wat ik er uiteindelijk mee wil.. is de image laden (op mn mac) en dan de cd kunnen importeren in itunes (naar apple lossless). De cd track namen en een cover krijg ik er dan automatisch van itunes bij. Het omzetten van flac>apple lossless met bv dbpoweramp werkt niet altijd even lekker en ik mis de voordelen van de cover en id's.

Voor mac is er wel toast te krijgen. Deze schijnt wel de mogelijkheid te hebben om de flac bestanden te converteren naar een cd-audio image en deze te kunnen opslaan.
Maar toast kost weer 100 dollar, en er zit een hoop spul bij wat ik niet nodig heb. En daarnaast heb ik liever zo min mogelijk progjes op mn macbook. En doe ik het liever op mn pc.

Lang verhaal, mar als iemand een progje weet die dit kan op de pc dan hoor ik het graag :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Tja, een goede muziekplayer speelt gewoon flac of heeft er een plugin voor :*)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

.nrg is een image bestand. En als je op je Apple geen tooltje hebt om een .nrg image te mounten, dan zijn er voor zover ik weet wel conversie tooltjes beschikbaar om .nrg om te zetten naar .iso of een ander wat meer gebruikelijk formaat.

Ik meen zelfs te weten dat .nrg hetzelfde is als .iso en je hem gewoon kan hernoemen, maar dat weet ik niet zeker.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:11
een .nrg is een cd-image met een header van nero erbij. In linux kan je die gewoon mounten door aan te geven dat die voorbij die header moet beginnen. Misschien kan je mac gewoon een .nrg bestand mounten. Lijkt me eigenlijk wel.
Volgens mij hoef ik in ubuntu ook al niet meer aan te geven dat die die header moet omzeilen, heb het alleen nog niet getest.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Verwijderd

Topicstarter
well.. direct de .nrg mounten in mac os lukt me niet.. het bestand wordt iig niet herkend.
Daarna heb ik geprobeert om .nrg te veranderen(de naam) in .iso. Dit wordt wel herkend als image door mac osx maar als ik hem probeer te mounten dan krijg ik een bericht dat het een foute image is (not recognized)

Ik ga nu proberen een progje te vinden die .nrg goed omzet naar .iso. ipv zelf de naam te verandern

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. met nrg2iso heb ik het bestand omgezet maar dat werkt ook niet. Ergens via google gelezen dan voor audio cd images die conversie niet werkt met zo'n prog.

verder zoeken hoe je een .nrg audio image kunt mounten in mac osx zoals dat wel kan bij linux.
Pagina: 1