Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klopt helemaal. DigiPen staat een stuk hoger aangeschreven dan de vele opleidingen die er inmiddels in Nederland zijn. Het lukt de scholen hier niet om docenten te vinden die voldoende verstand van zaken hebben. Er zijn nu eenmaal weinig ervaren developers in Nederland. Het aantal opleidingen stijgt hier echter vrij snel, wat de kwaliteit er niet beter op maakt. Eén opleiding, met goede docenten zou beter zijn...
Nou op zich denk ik dat die er genoeg zijn, het probleem is natuurlijk echter dat die mensen dat vak ook daadwerkelijk uitvoeren ipv doceren. Het "Those who can, do. Those who can't, teach" gaat wat dat betreft helemaal op (uitzonderingen daargelaten)Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 12:16:
Er zijn nu eenmaal weinig ervaren developers in Nederland
Eens, hoewel ik nog altijd mijn twijfels heb bij de zinnigheid van dergelijke opleidingen in Nederland. De VS zijn, naast Japan, natuurlijk de bakermat van de gamedevelopment. Er is daar op zich genoeg werk te vinden. Hier in Nederland is dat werk zeer gering - het aantal serieuze bedrijven is (net niet) op 1 hand te tellen. Studenten die aan zo'n opleiding beginnen worden vaak blij gemaakt met een dooie mus. Er wordt gedaan alsof ze die baan in de industrie al in de pocket hebben, maar in de werkelijkheid is het aantal instromers hier in Nederland zeer gering. Wat dat betreft hebben die mensen meer aan een informatica opleiding (programmeurs) of grafische opleiding (artists), dat biedt uiteindelijk veel meer kansen op de arbeidsmarkt. Gamebedrijven staan niet per se te springen om afgestudeerde gamedevelopers, terwijl zo'n papiertje bij een generiek IT of media bedrijf veel minder waarde heeft dan resp. een informatica of grafische diploma.Het aantal opleidingen stijgt hier echter vrij snel, wat de kwaliteit er niet beter op maakt. Eén opleiding, met goede docenten zou beter zijn...
Volgens mij zijn er nu een stuk of 5 van die opleidingen in Nederland, met, ik gok maar wat, 100 afgestudeerden per jaar. Waar moeten al die mensen nou naartoe?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik zou het bijna jammer vinden dat deze teksten niet onder het artikel zelf staan
Waarom voeren we de discussie eigenlijk hier?
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Ja da's Paul's schuld, hij ging inhoudelijk in op mijn reactie
. Maar om dat dan meteen maar even aan te kaarten, af en toe bij dit soort dingen twijfel ik altijd tussen FP en forum. M'n doel is eigenlijk niet om een reactie te starten, maar om gewoon wat meer info in het artikel te krijgen. Aan de andere kant zijn reacties daar ook voor bedoeld, namelijk voor aanvullende informatie op het artikel. Maar jij zegt dus in principe dat een reactie handiger is (omdat het dergelijke discussies uit kan lokken, wat natuurlijk weer een extra aanvullig is)?
Als ik deze discussie lees dan denk ik dat dat een prachtige aanvulling op het artikel zou wezen, ja, en van dat soort verhalen moet het reactiesysteem het uiteindelijk wel hebben 
Uiteraard zal het per geval verschillen, dus om hier nou beleid uit te destilleren, nee. 't Is in elk geval welkom dat je het aankaart
Uiteraard zal het per geval verschillen, dus om hier nou beleid uit te destilleren, nee. 't Is in elk geval welkom dat je het aankaart
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Pagina: 1