Idee ! PW voorraadindicatie? *

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
Wellicht dat het al eens aangedragen is maar ja hoe zoek je dat nou op ? Veel te veel hits.

Ik dacht dat het misschien een goed idee was om de mogelijkheid te bieden dat je direct kan zien of een webshop een artikel op voorraad heeft of binnen 5 werkdagen kan leveren.

Ik heb namelijk het idee dat er een aantal zijn die een product op pricewatch voor een bepaalde prijs zetten en dat product pas inkopen op het moment dat het daadwerkelijk zo goedkoop is, maar inmiddels hebben ze dan al wel de pre-order binnen en de klant maar wachten en wachten. :'( :O

Ik zou direct graag kunnen filteren op bedrijf die iets binnen een bepaalde tijd leveren kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

En jij wilt dat van alle producten, en alle shops dagelijks gaan bijhouden?

Wat vandaag op voorraad is, kan morgen uitverkocht zijn. Als je het niet dagelijks update, heb je er niets aan.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
@Raz, het kan natuurlijk ook realtime gechecked worden bij het opvragen van de pagina.

Het probleem met een idee zoals dit is, je kan dit niet echt automatisch doen omdat vrijwel iedere webshop anders in elkaar zit. Je zou dus voor vrijwel iedere webshop een scriptje moeten schrijven die kijkt of het desbetreffende product nog op voorraad is.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 20:44

PromoX

Flying solo

Bovendien, wie garandeert of er juiste informatie aangeleverd wordt?

Overigens vind je toch vrij gemakkelijk een antwoord op je vraag:
Voorraad indicator

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Denk niet dat ik die real-time vertraging wil hebben als blijkt dat de pricewatch eerst 30 shops langs moet gaan om te kijken of iets voorradig is, en if not, hoelang het dan wel duurt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:38:
Denk niet dat ik die real-time vertraging wil hebben als blijkt dat de pricewatch eerst 30 shops langs moet gaan om te kijken of iets voorradig is, en if not, hoelang het dan wel duurt.
Wat een onzin. De pricewatch houdt de producten zelf toch ook niet realtime bij... Die shops updaten gewoon 1 keer (of meerdere keren) per dag de T.net database.

Daar kunnen ze gerust hun levertijd indicatie aan toevoegen.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

l0c4lh0st schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:58:
[...]

Wat een onzin. De pricewatch houdt de producten zelf toch ook niet realtime bij... Die shops updaten gewoon 1 keer (of meerdere keren) per dag de T.net database.

Daar kunnen ze gerust hun levertijd indicatie aan toevoegen.
En alleen shops met een betaald account op tweakers kunnen dat.

Dus hoe kom je aan de rest van de info van de shops die geen account hebben?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 20:35
aaah .. ja op dat woord was ik nog niet gekomen, voorraad indicator. Maar het is idd niet te doen om het allemaal te controleren dus moet je ter goede trouw uitgaan van wat de webshop zelf invult. Bovendien kom ik hier en daar ook prijzen tegen die vandaag geupdate zijn en dan ga je naar de betreffende shop en blijkt het opeens een paar euro duurder te zijn dus daarop kan je ze ook al niet te vertrouwen.

Voorbeeld, salland automatisering, CPU E8400 pricewatch 169,96 --> eigen site 172,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de vraag valide, en er is ook zeker interesse voor zoals te lezen is in het eerdere topic waarnaar verwezen wordt. Hoe die implementatie tot stand komt, is echter niet vastgesteld, maar kijkende naar wat er in het verleden al gerealiseerd is zal er niet iets komen als het niet echt iets toevoegt. Speculaties over wat wel of niet mogelijk is zijn wat dat betreft misschien niet helemaal relevant zonder de detailinfo over zaken nu werken. :)

Verschillen in database zullen overigens van alle dag zijn, de enige mogelijkheid is het minimaliseren van verschillen. Indien we 100% synchroon zouden willen lopen, zou de shop informatie moeten gaan pushen bij wijziging in plaats van dat wij het pullen. Er zijn nogal wat consequenties. Maar zoals gezegd, laten we niet gaan speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is de bedoeling dat er ooit een voorraadindicatie toegevoegd zal worden. Deze zal gebaseerd zijn op de voorraadindicatie die shops in hun prijsexports aangeven. We zullen er dus op moeten vertrouwen dat deze informatie juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Kieskeurig hanteert een dergelijk systeem ook, en dat is inderdaad niet altijd even nauwkeurig.
Maar het kan evengoed toch handig zijn.
Bij kieskeurig is er volgens mij ook sprake van een 'dagelijkse' update. De voorraad indicatie loopt bij sommige winkels 1 dag achter op de voorraad van de winkel (dit viel mij op bij kamera-express).
Pagina: 1