heb zelf deze laptop sinds 2 maanden en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben.
het eerste wat ik heb gedaan met deze laptop is de 2 schijven formateren.
daarna had ik er eerst windows xp op gezet maar ik had niet de juiste drivers want die zijn er officieel niet aanwezig. dus eerst heb ik vista opnieuw geinstalleerd. Er zat trouwens geen oem dvd bij van vista dus ik met acer bellen. kon er wel 1 krijgen maar moest er dan 60 euro voor betalen.
dit weigerde ik. een laptop van dik 1300 euro en betaald voor de oem versie en dan nog is extra betalen.
heb toen het volgende gedaan... windows vista gedownload en mijn officieele serial gebruikt die onderop mijn laptop stond vermeld. werkt als een trein.......
toch geprobeerd om windows xp erop te zetten, dus als dual boot erbij gezet. je moet ff vogelen met de drivers maar ik kreeg bijna alles voor elkaar behalve intel's turbo memory ( is vista eigen) en het geluid. met geen enkele mogelijkheid kreeg ik de geluidskaart geinstalleerd.
wel een week erop gezeten en ook mijn collega's van werk kregen het niet voor elkaar. uiteindelijk maakte het toch niet echt veel uit want ik wachte al op mijn pcmcia geluidskaart van indigo io. ( trouwens een must 2 have voor je laptop.... )
toen ik bf2 ging testen op zowel xp als vista merkte ik op dat dit onder vista veel soepeler liep.
heb toen ubuntu geinstalleerd en kon alles installeren qua drivers, zelfs mijn geluidskaart deed het.... wat onder xp niet lukte, lukte met ubuntu wel... draait erg top zo.
Dus nu heb ik 3 systemen erop draaien. ik vind op zich alles lekker snel werken alleen het opstarten van mijn systeem is sinds de laatste service pack 1 op vista verdubbeld..
najah kan ik mee leven..... waar ik wel aan moet wennen is de schrijf tijd als ik bv muziek render. dit duurt aanzienlijk langer dan op mijn 7200 schijven op mijn desktop...
het is erg lekker kijken op dit scherm. kijkhoek is meer dan redelijk. batterij duur is max 1 uur en 15 minuten. niet echt een laptop om zonder stroom te werken.. scherm vreet nogal wat stroom.
je moet wel houden van crystal bright van acer. dus geen mat beeld......maar glimmend:)
waar ik ook achter ben gekomen is dat deze laptop dlna gecertificeerd is. had er geen notie aan gegeven tijdens het aanschaffen maar ben er wel blij mee. door deze werelwijd erkende wifi standaard werkt ie perfect met mijn ps3 op wireless. stream al mijn media naar de ps3 naar de tv toe.. ...
de acer laptop van mijn vriendin heeft dit niet en kom vaak met dlna errors als ik die probeer te connecten op de ps3..
verder heeft ie 4 usb aansluitingen, een pcmcia en cardbus aansluiting. sloten voor sd kaarten die je indien je wilt als flash geheugen kan gebruiken voor vista..dvi en vga aansluiting achterop. let wel op dat als je een andere monitor aansluit op de dvi aansluiting dat je beeld van de laptop niets doet totdat je in het inlog scherm komt.
zet je een vga aansluiting aan op je laptop dan laat ie geen enkel beeld zien op je laptop..... dus ik moet als ik gebruik wil maken van vga, eerst de laptop aanzetten en als ik in windows zit dan pas de vga kabel erin doen..... geen enkele mogelijkheid gevonden om dit op een andere manier te doen...
laptop weegt zwaar, bijna 8 kilo maar ik sleep er bijna nooit mee... wel zo handig indien het moet...
nog wat tips voor voor ubuntu en windows xp om het aan de praat te krijgen..
ubuntu installatie van wifi op deze laptop:
----
1. Download the RT2500 Windows Drivers, and unzip them somewhere.
http://porg.es/blog/wp-co...007/05/rt2500_drivers.zip
2. Ensure you have wireless-tools and ndiswrapper installed.
sudo apt-get install ndiswrapper-common ndiswrapper-utils-1.9
3. Open a terminal and browse to the folder where you unzipped the drivers.
4. sudo ndiswrapper -i rt2500.inf
5. Edit /etc/modules (as root) and add ‘ndiswrapper’.
6. Edit /etc/modprobe.d/blacklist (again as root) and add ‘blacklist rt2500’.
7. Restart, and you should now have a working card.
-----
ubuntu geluid driver aktivatie :
----
van het “Alsa project” reeds inbegrepen is in de “Backports module”.
Deze kan je eenvoudig installeren via Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer.
Vervolgens typ je bij zoeken in “linux-backports-module” en installeer deze.
Dan zou het geluid ook reeds moeten galmen (eventueel nog even je computer herstarten)
-----
voor windows xp moet je voor de laptop ook eerst de systeem drivers installeren. gelukkig kan je de vista driver install ook gebruiken in je xp omgeving.
voor windows xp nvidia video driver dan kan je hier een driver pakket downloaden :
http://www.laptopvideo2go...602572bc5274&showforum=66
anders zit je met standaard drivers waarop je minder goed kan gamen.. zeker onder windows xp..
gewoon zoeken in de inf file op dat forum op de 8600m GT video kaart.. als die er in zit dan die driver set downloaden en klaar is kees.. let wel op dat je de windows xp set download anders heb je er niets aan..
problemen verder ? pm me...