Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik heb recentelijk een Acer 9920 G gekocht. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen met deze laptop.

Afbeeldingslocatie: http://xataka.com/images/2007/10/acer-aspire-9920g-602g50hn-1.jpg

Gelet op de specificaties ben ik namelijk toch enigzins teleurgesteld in de prestaties.

De laptop heeft de volgende specificaties:

WSXGA+ TFT LCD
Intel Core 2 Duo T7300
320 GB (2 x 160 GB)
2048 MB RAM
NVIDIA GeForce 8600M GT

Pluspunten:

Mooi groot en helder scherm
Prima geluid (voor een laptop)
Uitgebreide multimedia mogelijkheden.

Minpunten:

Niet zo snel als de specificaties doen vermoeden. Opstarten duurt 1,5 - 2 minuten.
Standaard word er veel troep geinstalleerd.
Tijdens het afspelen van geluid, maakt niet uit wat voor geluid, zijn er soms tikken te horen. Soort van "plok"geluid zeg maar.

Met name het opstarten vind ik veel te lang duren.

Kan het iets met de harddisk performance te maken hebben? Ik vraag me af of de disken geconfigureerd zijn als RAID 0. Ik heb atto diskbenchark gedraaid en hieronder zijn de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/8214/atto4mbnw9.jpg

De readscores lijken me wel ok, maar writescores is toch wat minder.

Graag hoor ik de ervaringen van andere mensen met deze laptop.

Nog even voor de overijverige mods :) : Ja ik heb gezocht, maar niks relevants gevonden. Er is over deze laptop helaas vrij weining informatie te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door netvista op 31-01-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Tijdens de 19 % BTW aktie van de mediamarkt waren deze laptops niet aan te slepen en volgens medewerkers nagenoeg landelijk uitverkocht....Maar er is niemand die een acer aspire 9920G heeft en zijn ervaringen wil delen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dteunissen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:49
Ik heb precies dezelfde laptop zoals jij en ik ondervind niet echte performance-problemen.

Pluspunten:
**Mooi scherp beeld;
**Goede videokaart (wel niet de meest high-end kaart, maar voor een laptop niet slecht);
**Voldoende intern geheugen (althans nog wel).

Minpunten:
**MS Windows Vista® (niet echt bepaald supersnel & stabiel zoals Windows XP);
**De opstarttijd (ik kan gerust even wat water pakken & daarna kan ik inloggen maar dit komt ook door Windows Vista® en is dus wel verwaarloosbaar);
**De voorgeïnstalleerde meuk (maar ach, alles zowat weggehaald en een image gemaakt);
**Geluid dat af en toe kraakt (dit gebeurd bij mij HEEL erg weinig, alleen is het wel zonde).

Over het algemeen is deze laptop geen slechte aanschaf geweest, ik doe er alles mee wat ik wil en het loopt vlotjes. Ik kan de laptop echter niet de lange opstarttijd ten laste leggen aangezien dit mede door Vista komt (zo ook deels jouw schrijfproblemen van de HDD).

Ik hoop dat na het uitkomen van SP1 en enkele fixes de problemen met betrekking tot het opstarten en de schrijfsnelheden tot het verleden gaan behoren. Windows XP heeft bij mij een duidelijke voorkeur, als ik nog een licentie had voor mijn laptop dan had ik die maar al te graag gebruikt.

**Ik hoop dat je hier wat mee kan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Echt ontevreden ben ik er ook niet over hoor. Misschien had ik wel gewoon te hoge verwachtingen. :)

Alleen de kraakjes zo nu en dan is wel een beetje storend. Ik heb even met de trailversie van passmark's performancetest een benchmark gedraait en kwam uit op een score van 508 (waarbij ik de CD/DVD test nog overgeslagen heb). Niet echt slecht volgens mij.

Misschien dat iemand anders ook even die test kan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door netvista op 04-02-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 20 December een Aspire 9920 gekocht en wil hier ook even mijn bevindingen opstellen.

Pluspunten:
- Mooi groot beeld (Ja logisch is een 20")
- Geluid klinkt vet voor een laptop, maar kraakte wel heel erg.
- Los nummerpad, ik werk veel met wachtwoorden en zo

Minpunten:
Vanaf het begin dat ik hem heb kraakte het geluid erg. Nu werk ik met Adobe Audition, dus heb ik het geluid erg nodig. Ik heb een PCMCIA card van Soundblaster (creative Labs), die overigens op d oude laptop (Celeron 1,5GHz) perfect werkt. Op de nieuwe laptop krijg ik telkens blauw beeld als ik de kaart gebruik.

Verdere klachten waren dat het beeld soms flikkerde, dan ook de bluetooth uit viel en de tweede harde schijf soms niet zichtbaar was. Als ik dan op nieuw op starte was hij er weer, maar dan soms ineens ook weer weg.

Ik heb de laptop na drie weken ergernis teruggestuurd naat het Acer helpdesk center. Zou 5 tot 10 werkdagen duren. Heeftmeer dan 6 weken geduurd, toen kreeg ik hem terug. Geluid kraakte niet meer, maar mijn scherm was gescheurt, rooster voor was beschadigd en een hoekje links voor was afgebrokren. Tevens waren ze de adapter vergeten meeterug te sturen. Op 28 Februari kreeg ik de laptop terug en 4 dagen geleden heb ik pas de voeding terug gekregen (nieuw). Het heeft dus 6 weken reparatie geduurd en 5 weken voor een voeding terug te sturen.Én dan krijg je heb nog kappot terug ook. Ik heb dus de rechtsbijstandverzekering er achter gezet, want ik wil mijn geld terug.

Over de prestaties ben ik ook niet tevreden. Ik heb zelf een vaste PC met vista en een AMD X2 3800+ processor met 2000MB en die loopt perfect. Hij geeft een indicatie aan van 3,9. niets bijzonders, maar hij loopt wel goed en stabiel.
De laptop geeft een 4,7 aan (beter dus), maar hij is langzamer. Als ik Photoshop open heb staan enige tijd (20 minuten) en ik wil ineens mijn email controleren en op Internetm dan opent de browser niet eens meer. Sources zijn op geeft hij dan aan, terwijl ik maar enkele programma's er op heb staan. Nee niet echt een vechtersbaasje.

Ik ben absoluut niet te vreden. DIt is mijn eerste Acer laptop, maar tevens ook gelijk de laatste die ik ooit koop. Nee de service bij Acer is verte zoeken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf op 3 maart een aspire 9920 gekocht maar tot op heden nog niets mee kunnen doen..
Bij het opstarten kwam ie al gelijk in recovery mode terecht waaruit ik weer kon kiezen uit 20 verschillende talen. Daarna gooide ie de cd-rom lade open voor de recover cd, die ik dus niet erbij had gekregen.
Ben nu alweer een maand verder.. Nog niets mee kunnen doen en hij ligt nu alweer ruim een week bij Acer..

Voor mij ook NOOIT meer een Acer..

Ik heb er spijt van dat ik geen HP heb gekocht... Want de service van Acer is echt K.. met hoofdletter K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zwaar gewaarschuwd bij de aanschaf van een Acer, dat de service zwaar K is, maar ja ik dacht "Ach iedereen heeft wel wat met een bepaald merk". Maae nee hoor ze hadden gelijk. Ik heb vanaf het begin problemen met de K Acer 9920 gehad en tot op heden loopt hij niet goed. Ik heb nu een aangetelende brief gestuurd dat ik niets meer te maken heb met de garantie van Acer en de slechter service, maar dat ik gewoon bij diegene waar ik hem heb gekocht mijn geld terug eis, desnoods met een rechtzaak, da intereseert mijn geen f..ck. Ik heb het helemaal gehad met dat merk en ga echt een HP kopen met zo'n nieuw scherm met schanier, waar patent op is gevraagd. Die heb ik nu in 15,4 Inch, maar ga ik ook proberen te kopen in 17 of als het even kan iets groter, maar ik ben bang van niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
heb zelf deze laptop sinds 2 maanden en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben.
het eerste wat ik heb gedaan met deze laptop is de 2 schijven formateren.

daarna had ik er eerst windows xp op gezet maar ik had niet de juiste drivers want die zijn er officieel niet aanwezig. dus eerst heb ik vista opnieuw geinstalleerd. Er zat trouwens geen oem dvd bij van vista dus ik met acer bellen. kon er wel 1 krijgen maar moest er dan 60 euro voor betalen.

dit weigerde ik. een laptop van dik 1300 euro en betaald voor de oem versie en dan nog is extra betalen.
heb toen het volgende gedaan... windows vista gedownload en mijn officieele serial gebruikt die onderop mijn laptop stond vermeld. werkt als een trein.......

toch geprobeerd om windows xp erop te zetten, dus als dual boot erbij gezet. je moet ff vogelen met de drivers maar ik kreeg bijna alles voor elkaar behalve intel's turbo memory ( is vista eigen) en het geluid. met geen enkele mogelijkheid kreeg ik de geluidskaart geinstalleerd.

wel een week erop gezeten en ook mijn collega's van werk kregen het niet voor elkaar. uiteindelijk maakte het toch niet echt veel uit want ik wachte al op mijn pcmcia geluidskaart van indigo io. ( trouwens een must 2 have voor je laptop.... )

toen ik bf2 ging testen op zowel xp als vista merkte ik op dat dit onder vista veel soepeler liep.
heb toen ubuntu geinstalleerd en kon alles installeren qua drivers, zelfs mijn geluidskaart deed het.... wat onder xp niet lukte, lukte met ubuntu wel... draait erg top zo.

Dus nu heb ik 3 systemen erop draaien. ik vind op zich alles lekker snel werken alleen het opstarten van mijn systeem is sinds de laatste service pack 1 op vista verdubbeld..

najah kan ik mee leven..... waar ik wel aan moet wennen is de schrijf tijd als ik bv muziek render. dit duurt aanzienlijk langer dan op mijn 7200 schijven op mijn desktop...

het is erg lekker kijken op dit scherm. kijkhoek is meer dan redelijk. batterij duur is max 1 uur en 15 minuten. niet echt een laptop om zonder stroom te werken.. scherm vreet nogal wat stroom.

je moet wel houden van crystal bright van acer. dus geen mat beeld......maar glimmend:)

waar ik ook achter ben gekomen is dat deze laptop dlna gecertificeerd is. had er geen notie aan gegeven tijdens het aanschaffen maar ben er wel blij mee. door deze werelwijd erkende wifi standaard werkt ie perfect met mijn ps3 op wireless. stream al mijn media naar de ps3 naar de tv toe.. ...

de acer laptop van mijn vriendin heeft dit niet en kom vaak met dlna errors als ik die probeer te connecten op de ps3..

verder heeft ie 4 usb aansluitingen, een pcmcia en cardbus aansluiting. sloten voor sd kaarten die je indien je wilt als flash geheugen kan gebruiken voor vista..dvi en vga aansluiting achterop. let wel op dat als je een andere monitor aansluit op de dvi aansluiting dat je beeld van de laptop niets doet totdat je in het inlog scherm komt.

zet je een vga aansluiting aan op je laptop dan laat ie geen enkel beeld zien op je laptop..... dus ik moet als ik gebruik wil maken van vga, eerst de laptop aanzetten en als ik in windows zit dan pas de vga kabel erin doen..... geen enkele mogelijkheid gevonden om dit op een andere manier te doen...

laptop weegt zwaar, bijna 8 kilo maar ik sleep er bijna nooit mee... wel zo handig indien het moet...

nog wat tips voor voor ubuntu en windows xp om het aan de praat te krijgen..

ubuntu installatie van wifi op deze laptop:

----
1. Download the RT2500 Windows Drivers, and unzip them somewhere.
http://porg.es/blog/wp-co...007/05/rt2500_drivers.zip
2. Ensure you have wireless-tools and ndiswrapper installed.
sudo apt-get install ndiswrapper-common ndiswrapper-utils-1.9
3. Open a terminal and browse to the folder where you unzipped the drivers.
4. sudo ndiswrapper -i rt2500.inf
5. Edit /etc/modules (as root) and add ‘ndiswrapper’.
6. Edit /etc/modprobe.d/blacklist (again as root) and add ‘blacklist rt2500’.
7. Restart, and you should now have a working card.

-----

ubuntu geluid driver aktivatie :

----

van het “Alsa project” reeds inbegrepen is in de “Backports module”.

Deze kan je eenvoudig installeren via Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer.
Vervolgens typ je bij zoeken in “linux-backports-module” en installeer deze.
Dan zou het geluid ook reeds moeten galmen (eventueel nog even je computer herstarten)

-----

voor windows xp moet je voor de laptop ook eerst de systeem drivers installeren. gelukkig kan je de vista driver install ook gebruiken in je xp omgeving.

voor windows xp nvidia video driver dan kan je hier een driver pakket downloaden : http://www.laptopvideo2go...602572bc5274&showforum=66

anders zit je met standaard drivers waarop je minder goed kan gamen.. zeker onder windows xp..
gewoon zoeken in de inf file op dat forum op de 8600m GT video kaart.. als die er in zit dan die driver set downloaden en klaar is kees.. let wel op dat je de windows xp set download anders heb je er niets aan..

problemen verder ? pm me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
Bedankt voor de reacties ! Ik overweeg ook om vista schoon te installeren, dus zonder al die acer crap er op. Dat zal allicht aardig wat schelen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:44
De acer crap killed je pc, mijn 7520 heeft het ook, zoveel troep moet ie nog gaan opstarten nadat ie windows heeft opgestart dat het nog een minuut erbij komt. Gewoon afgooien, je merkt dat je pc ook nog eens stabiler wordt.

Hoe lang gaat de accu mee?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ev316227
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06-2008
hello
heb ook het ongenoegen van 9920 te kennen
het feit dat hij soms de 2e HD niet herkent heb ik opgelost door door deze in de bios als nr1 in de opstart orde te zetten
heb er 3mb ram in zitten want 4 neemt hij niet aan
nu zit ik nog met het feit dat hij onstabiel is en regelmatig vastloopt
voor die mizerie had ik gedacht aan ubuntu
maar ondertussen heb ik in mijn experimenteer ijver de TPM gedelete en kan ik niet meer opstarten van cd
heb er al 3x over gemailed met acer en kreeg telkens een verschillend doch niet terzake doende antwoord Opzet?Domheid?is mijn taal onverstaanbaar?
nu hoop ik hier iemand te vinden die me wil helpen
daar ik het gevoel heb dat grote bedrijven, service en eergevoel niet samen kunnen
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
wat je gewoon moet doen is de profesional versie downloaden ergens van het internet of van je buurman lenen en je eigen serial gebruiken die onderaan je laptop staat.

zo heb ik de mijne geinstalleerd werkt perfect. je key is uiteindelijk legaal.

het is gewoon echt te bizar van acer dat je 60 euro moet betalen voor een windows vista cd installatie dvd waarbij ze je dan uitleggen ( maar dat vertellen ze niet aan de telefoon ) dat je je eigen key van je laptop moet gebruiken. je betaald dus gewoon dubbel en de 2de keer voor niets. ( is trouwens voor mij ook de laatste keer dat ik iets van acer koop om deze vieze spelletjes )

trouwens mocht men windows xp willen installeren vergeet niet in je bios je sata drive op ide te zetten anders vind ie je schijven niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
oh wat ik nog ben vergeten bij een eventuele windows xp setup.. het gebeurd regelmatig dat opeens de helderheid van je scherm weg valt voor een vage reden. enigste wat ik dan opmerk is een icoontje van mijn batterij ( terwijl me stroom er nog steeds in zit ) verschijnt en dan weer verdwijnt..

je dient namelijk voor xp nog de acer utilities te installeren om dit te kunnen beheren :

download de volgende files en installeer ze dan op de benedenstaande volgorder :

- dotnex fix 2.3 http://download.microsoft...52154438565a/dotnetfx.exe

ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/aspire_9800/utilities

- Acer empowering framework 2.0.3.2015.zip

ftp://ftp.work.acer-euro....Framework%202.03.2015.zip

- Acer ePower Management 2.00.2016.zip

ftp://ftp.work.acer-euro....anagement%202.00.2016.zip

is wel voor een andere laptop maar werkt prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-03 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 04:14:
Ik ben zwaar gewaarschuwd bij de aanschaf van een Acer, dat de service zwaar K is, maar ja ik dacht "Ach iedereen heeft wel wat met een bepaald merk". Maae nee hoor ze hadden gelijk. Ik heb vanaf het begin problemen met de K Acer 9920 gehad en tot op heden loopt hij niet goed. Ik heb nu een aangetelende brief gestuurd dat ik niets meer te maken heb met de garantie van Acer en de slechter service, maar dat ik gewoon bij diegene waar ik hem heb gekocht mijn geld terug eis, desnoods met een rechtzaak, da intereseert mijn geen f..ck. Ik heb het helemaal gehad met dat merk en ga echt een HP kopen met zo'n nieuw scherm met schanier, waar patent op is gevraagd. Die heb ik nu in 15,4 Inch, maar ga ik ook proberen te kopen in 17 of als het even kan iets groter, maar ik ben bang van niet :(
Luister vriend,

Dit forum, nog deze post, is er om als dwangmiddel gebruikt te worden, of te klagen over een bedrijf. Je kunt je klachten vast altijd kwijt bij een afdeling binnen het bedrijf, of anders via een consumenten organisatie.

Nu inderdaad naar de ervaringen:

Plus:

1) heeeeerlijk groot en helder scherm (wow)
2) goed geluid
3) specs zijn ok (dat is heel wat, voor mijn doen)

Min:

1) inderdaad wat opslag problemen op het moment, maar laat het wel repareren. Optical doet raar en wordt maar half gezien in de bios.
2) Vista :r :r
3) lood zwaar. Echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze Acer Aspire 9920 nu een jaar in het bezit en was er tot nu toe erg tevreden over. Nooit geen problemen mee gehad. Na de aanschaf van nieuwere versies van Photoshop en Lightroom dacht ik dat het wel eens goed zou zijn om de gehele C schijf te formateren en Windows Vista vanaf de harde schijf opnieuw te installeren. Een lekker fris begin zal ik maar zeggen.
Sindsdien niets dan ellende, opstartfouten, de tweede harde schijf die onwillekeurig niet werd gezien, het systeem dat steeds vastloopt. Na enkele malen opnieuw formateren en installeren, zowel vanaf de harde schijf als DVD, het gaat hier om de volledige Acer Oem versie, blijven deze problemen zich voordoen.

Hierop een mailtje naar de Acer helpdesc gestuurd met mijn problemen waarop ik na één week het antwoord kreeg dat dit met de dualboot met Windows XP had te maken, terwijl ik helemaal geen dualbootsysteem met Windows XP heb en dit ook niet in mijn mailtje aan hen had vermeld. Vreemd.....zéér vreemd !!

Ik was er zelf van overtuigt dat het hier om een softwarematige fout moest gaan en heb daarop besloten de Acer Oem versie totaal te verwijderen en een andere versie van Windows Vista te gebruiken, zodat al de shit die je "gratis" van Acer krijgt meegeleverd achterwege zou blijven.

Ik heb eerst het Bios vernieuwd naar versie 1.20 omdat in het originele Bios de CD/DVD-Rom drive onder de Boot sectie niet te zien was, ook al héél vreemd overigens. Zodoende kun je dan natuurlijk niet vanaf CD of DVD opstarten, wat nodig is om een ander besturingssyteem te installeren.

Heb nu dus een kale Windows Vista geínstalleerd met alleen de volgende drivers,

De Intel Chipset 965 v 8.3.0.1013
De VGA kaart (Deze notebook VGA driver kun je nu ook bij Nvidia downloaden)
De Audio Realtec (Deze ook van Realtec gedownload)
De TI Cardreader v 2.0.0.8
De CCD Suyin AcerChrystelEye v 1.0.11 (Via de site van Acer kun je wel VIER verschillende drivers voor
de webcam downloaden terwijl er bij mij maar ééntje van werkt)
De Blue Tooth Broadcom v 5.1.2535.0
De WLAN Intel 802.11 abqn abq v 11.1.0.86

De Intel AHCI v 7.0.0.1020 voor de SATA heb ik bewust niet geïnstalleerd omdat, volgens mij, hierdoor de tweede harde schijf onwillekeurig niet te zien is en het systeem dan opstartfouten aangeeft. Deze driver wordt overigens door Windows Vista zelf standaard al geïnstalleerd, maar leverd niet de problemen op.

Sindsdien draait mijn systeem weer als een zonnetje, geen overbodige software, games en wat al niet meer !
Maar het belangrijkste, géén foutmeldingen, vastlopers en onzichtbare harde schijven meer !
Mijn systeem is nog nooit zo snel geweest als nu.......heerlijk !!

Ik had voordat ik eindelijk de oplossing had gevonden al diverse malen overwogen om mijn Acer uit het raam te gooien maar ben nu weer zeer tevreden met dit resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Als ik mijn WLAN wil activeren moet ik de schuifknop voorop de 9920 gebruiken. Hoe kan ik instellen dat bij opstarten de kaart automatisch wordt geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of er voor de acer 9920 raid xp drivers zijn? Kan daar niks over vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 07:47:
Iemand enig idee of er voor de acer 9920 raid xp drivers zijn? Kan daar niks over vinden op internet.
Is toch gewoon een intel chipset... lijkt me dat je eens bij intel moet gaan kijken.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een dode acer 9920G...

Hij boot niet meer. Het lijkt dat het bios plotseling verdwenen is.
Geen beeld, wel fans etc.
Ik weet dat vele acer laptops ge-'blind-flashed' kunnen worden dmv een usb floppydrive met de
crisis rescue disc.
Helaas krijg ik dit bij deze laptop niet voor elkaar.
Normaal gesproken druk je tijdens booten op FN+ESC, maar dit werkt niet bij dit model.

De laptop is circa 14 maanden oud, via webwinkel gekocht met 1 jaar garantie.
De bios-chip is vastgesoldeerd.
Please iemand, geef me een gouden tip.
Zonde van deze dure laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Wat je kunt doen is, contact opnemen met de webwinkel en vragen of zij je kunnen helpen aangezien de consument vanuit mag gaan dat zijn laptop langer dan een jaar meegaat.

Zie: http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde issue...bij mijn werkte het volgende: laptop uitzetten,stroom eraf en batterij eruit, vervolgens de grote klep met vier schroeven aan de onderkant van de laptop eruit, en dan het stekkertje van de batterij die je ziet 5 minuten los laten..dan die er weer in zetten, en alles weer inelkaar schroeven (of eerst testen) en aanzetten..je bios is compleet gereset, maar het geheel start weer. Dit probleem komt minder maar nog steeds wel voor met de 1.20 versie..die moeilijk maar niet onmogelijk is om te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels werkt deze Acer 9920G hier alweer op Windows 7 Ultimate. Maar ik heb inderdaad ook nog steeds hetzelfde probleem als Ergoat, namelijk dat als ik mijn WLAN wil activeren ik de schuifknop voorop de 9920 moet gebruiken.
iemand enig idee hoe dit op te lossen, heb al eens rondgekeken op het net maar nog steeds geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9920 nu een goed jaar in bezit en nog steeds tevreden.
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik denk dat deze machine's door Arima geproduceerd zijn voor Acer.
Uiteindelijk zijn er door wat speciale acties bij de Media Markt en Makro toch nog wat verkocht in Nederland.

Het blijft een mooie verschijning met hoge wow factor.
Ik heb er wel wat aan getweaked en getuned om de prestatie te verbeteren.
Dit Santa Rosa platform met Merom Cpu is (naar mijn mening) de eerste stap geweest naar een betere laptop omgeving.
Zo uit het schap vind ik de machine te karig ingericht om lekker te kunnen draaien onder Vista.

Eerst een half jaar standaard mee gewerkt. Opstarten wordt dan gevoelsmatig steeds langzamer.
Met name de enorme lading Acer software prut wekt ergenis op.

Veranderingen die ik gedaan heb zijn als volgt:
2 x HDD 160gb 7200rpm van fujitsu geplaatst.
Deze zijn veel sneller als de standaard toshiba's 5400rpm die er in zaten.
(was nog wel even een klus om die hidden partitie zichtbaar te maken en uiteindelijk te verwijderen)
En geen raid instelling, gewoon C en D schijf, gaat snel genoeg.

Intern geheugen vervangen voor 2 x 2Gb Kingston 667Mhz ipv goedkoop nobrand 2 x 1Gb 533Mhz

In turbo memory console Ready Drive uitgeschakeld.

Verse installatie gedaan Vista Home Premium met zoveel mogelijk de nieuwste drivers.
Alles werkt als een zonnetje, windows index cijfer 4.9

Pluspunten:
- Fantastisch 20" scherm
- Algemeen formaat en robuustheid
- Uitstekend toetsenbord
- Heerlijke deskttop replacement welke redelijk sjouwable is.
- Goed geluid

Minpunten:
- Kleine opening voor luchtaanzuiging
- Te weinig usb aansluitingen links ( 1 x links, 3 x rechts )
- Zonder specifieke acer software ben je genoodzaakt de schakelaar te bedienen om Wifi aan te zetten.

Wil je echt prestatie en heb je geld teveel dan kan je altijd nog overwegen om een T7700/T7800 op de kop te tikken en als C drive een 'goede' Solid State disc te plaatsen. bijv X25 serie van Intel.

De volgende stap is Windows 7 Ultimate installeren.
Iemand al problemen met drivers of gaat de installatie vanaf scratch voorspoedig?
Jammer dat er niet meer van die grote laptops gemaakt worden.
Ik zou op termijn graag naar een 45nm platform gaan, quad core oid.
Heel kort is de 9920 beschikbaar geweest met de penryn cpu, T9xxx serie maar helaas heb ik die niet kunnen bemachtigen.

Al met al goede ervaringen.
grx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yenyn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Jullie spreken van RAID. Hebben jullie dan een optie van RAID in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:19
Mijn schoonvader heeft dus ook een 9920G sinds 2 jaar ongeveer.
Ik heb in een heldere bui gezegd dat ik de laptop een 'voorjaarsbeurt' zal geven.
Het duurde vooral heel lang voordat er een internet connectie is

Alls ik geen gebruik maak van de eNet utility van Acer (en waarom zou je dat willen?) - moet ik zoals twee anderen hierboven aangeven WLAN bij opstarten handmatig aanzetten elke keer.
Dat is nogal irritant.
In dit topic hebben twee anderen de vraag ook gesteld.
Wie heeft hiervoor een oplossing?
dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb ook een 9920 en heb geprobeerd Windows 7 te installeren het werkt maar er ontbreken 2 drivers, namelijk pci geheugen controller en controller voor massa opslag. Ook krijg ik mijn wlan niet aan de praat al herkent hij de driver wel. Het schuifje voor de Wlan bied ook geen uitkomst. Ik denk dat ik Vista er weer op zal moeten zetten al moet ik dan een recovery cd kopen van Acer.

Misschien heeft iemand tips?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi - eveneens een (gelukkige) bezitter van de Acer 9920G, en ik zit met hetzelfde probleem. Eergisteren Windows 7 over Vista heen gezet.

Werkt allemaal prima, maar inderdaad: Acer eNet Management Software (versie 2.00.2007) wil niet.
Niet dat ik daar zoveel last van heb, want ik zit niet op ingewikkelde netwerken.
Er blijkt een versie 2.6.4304 te bestaan (Google er maar op), maar nergens staat in de specs dat-ie geschikt is voor Windows 7 EN... de Acer 9920G.

Ik gepoogd contact te maken met Acer-NL, maar gezien mijn ervaringen van een andere keer, denk ik niet een goed antwoord te krijgen.

En ja, ook ontbreekt een PCI Geheugen controller. Kun je ook op Googlen tot je een ons weegt, maar veel schiet je er niet mee op. Het lijkt er op dat dat soort controllers aan bepaalde machines gekoppeld is. En het lijkt wel alsof Acer zelf niks meer weten wil van de 9920G.

Als ik zo deze thread bekijk, waren er nogal wat problemen met deze machine. Ikzelf heb hem sinds augustus 2007, en afgelopen december ging het mis met de videokaart. Het scherm werd een heksenketel.
Gestuurd naar Acer in Den Bosch. Het ding is een maand weggeweest, maar nu doet-ie weer prima.

In het algemeen ben ik zeer tevreden dus - maar nu weer dat gedoe met genoemde software, is wel ontmoedigend zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ca.1,5jaar in het bezit van een Acer Aspire 9920 G, ik heb hier weining of geen problemen mee gehad. Ik heb hem voornamelijk prive gebruikt voor de meest uiteeenlopende doelen (gamen, beeldbewerking, internetten etc.) alles werkt prima. Toen ik de 9920G ontving heb ik wel alle "rommel" er af gegooid. Voor een poosje terug heb ik het int.geheugen uitgebreid van 2 naar 4 Gb. en Windows 7 Home Premium er op gezet, dit werkt echt stukken beter als Windows Vista !
Ik moet ook de Lan-verbinding handmatig activeren maar ach.. dat is ook de moeite.

Dat mag je via T.net V&A doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door DaMarcus op 04-09-2010 13:01 ]

Pagina: 1