Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[AS3] Foutmelding betreffende TextField*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers,

vandaag aan de slag gegaan in de les met Actionscript 3.0. Bedoeling was om een soort van kopie van het oude spelletje LeMans voor de Commodore 64 na te maken adhv Actionscript. Nu waren we al aan een basis begonnen, en we wilden het autootje laten bewegen als men op de pijltjestoetsen drukt.

Helaas had ik de pech dat ik een zowel voor mezelf als voor de docent onverklaarbare foutmelding kreeg, die luidt als volgt:
1046: Type was not found or was not a compile-time constant: TextField.
Ik heb reeds op google naar een oplossing gezocht, een totaal nieuwe mc Car aangemaakt, maar voor de rest zou ik eerlijk gezegd niet weten wat ik nog kan doen om te debuggen, daar ik een totale actionscript newbie ben.

Ik heb wel ook gemerkt, als ik de mc wil laten exporten voor actionscript, en ik bij de Linkage de klasse Car opgeef, krijg ik de foutmelding dat ik een unieke naam moet kiezen die niet overeenkomt met andere Library symbols. Maar in mijn Library staat buiten de betreffende mc totaal niets. Ik zou het enorm waarderen als iemand me hier op mijn gemaakte fout kan wijzen, het gaat gegarandeerd iets stoms zijn.

Alvast de code van de 2 AS bestanden:

code: LeMans.as
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
package{
 import flash.display.MovieClip;
 import flash.text.TextField;
 import flash.events.Event;

public class LeMans extends MovieClip{
  public function LeMans(){
   tSpeed.text = String(stage.frameRate);
   addEventListener(Event.ENTER_FRAME, updateScore);
  }

public function updateScore(e:Event){
   tScore.text = String(int(tScore.text) + 10);
  }
 }
}

en Car.as
code: Car.as
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
package{
 import flash.display.MovieClip;
 import flash.events.KeyboardEvent;
 import flash.ui.Keyboard;

public class Car extends MovieClip{  
  public function Car(){
   trace("auto wordt geladen");

this.stage.addEventListener(KeyboardEvent.KEY_DOWN, moveCar);
  }

public function moveCar(e:KeyboardEvent){
   if(e.keyCode == Keyboard.LEFT){
    this.x -=10;
   }else if (e.keyCode == Keyboard.RIGHT){
    this.x +=10;
   }else if(e.keyCode == Keyboard.UP){
    this.stage.frameRate += 2;
   }else if(e.keyCode == Keyboard.DOWN){
    this.stage.frameRate -=2;
   }

}

}
}

Al de files (met de.fla) staan ook nog op deze locatie: http://cmdstud.khlim.be/~gveugen/LeMans/

edit: vergeef me voor de onduidelijke titel, te wijten aan onoplettendheid 8)7

als een mod dit ziet en even zou kunnen veranderen naar "[AS3]foutmelding betreffende TextField waar geen gebruikt wordt". Of als er andere, betere suggesties zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 17:00 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

als een mod dit ziet en even zou kunnen veranderen naar "[AS3]foutmelding betreffende TextField waar geen gebruikt wordt". Of als er andere, betere suggesties zijn...
Daar kan je voortaan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif knop bovenin onder de titel voor gebruiken :)

Topictitel aangepast :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Update: het is gefixt. Gewoon ergens slechte verwijzingen in men stage enzo. Toch bedankt.