Toon posts:

Vreemd aanbod Orange??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wilde van mijn contract af,(omdat adsl lite mij veels te duur is!) gister gebeld, en ik kon nog leuke aanbieding krijgen: 1jaar ADSl extra en telefonie totaal voor 19.95 per maand. ben hier op ingegaan, bandopname is geweest en meost nog wat dingen bevestigigen.
Vandaag weer gebeld ter controle, bleek volgens de beste mevrouw dat haar collega iets fout had gedaan! Weer hele proces opnieuw gedaan en toen kwam de aap uit de mouw... Het zou bij mij helemaal niet leverbaar zijn, adsl extra 8mbit! ik heb verontwaardigd gereageerd daarop en ik zou worden doorverwezen naar de TD, die had het op dat moment heel druk of er was storing oid, ik word morgen teruggebeld

Volgens de KPN postcodecheck is hier wel degelijk 8mbit beschikbaar!( hun eigen abbos dan) hoe kan het precies dat het bij orange niet kan? ik zit niet te ver van de centrale of wat dan ook!

Graag jullie reacties!!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Post je postcode eens dan (of die van de buren als je para bent)

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Topicstarter
8487KS

Verwijderd

Het is wel vreemd aangezien Orange gebruik maakt van het KPN netwerk, en KPN moet het netwerk wel volledig vrijgeven aan anderer ISP´s. Maar het kan ook zijn dat Orange het nog niet beschikbaar heeft gesteld in jouw gebied. Dat lijkt me het meest logische. En dat de Orange medewerker gewoon een fout heeft gemaakt.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Iemand anders postte laatst dat ie van (ik meen) tele2 gehoord had dat de wijkcentrale "vol" zat. Wat eigenlijk betekende dat het deel van de centrale dat tele2 huurde vol zat; misschien is hier iets vergelijkbaars aan de hand ?

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:59
Ik heb ook al wel een paar aanvaringen met Orange gehad - maar elke keer kregen ze het voor mekaar om me weer tevreden te stellen. Oftewel; ze kwamen met een nog beter bod; of iets anders - maar toch weer goed voor mij....
Misschien even afwachten waar ze morgen mee komen.

En oh ja - wanneer je gaat opzeggen bij Orange voor het internet (telefonisch); gaan ze bijna altijd proberen om het andere minimaal te matchen.....

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ben je nu op het aanbod van Orange in gegaan of van KPN?
Neem aan dat je Orange internet hebt over de KPN lijn. Misschien wilde Orange je over zetten op hun eigen lijn, maar is er dan geen 8Mbit beschikbaar.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Een postcode bestaat ook uit een huisnummer maargoed, nummer 2 (bij 20 krijg ik al een error) geeft aan dat je op bijna 2km van de centrale zit. Als je ook nog eens niet op een ADSL2+ centrale zit betekent dat, dat je waarschijnlijk (!) hooguit 1 a 2Mbit kan halen. Zo dicht bij de centrale zit je dus niet...
Onder de streep zal orange wel geen zin hebben in gezuer over snelhedn en dus helemaal niet aanbieden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:47:
Het is wel vreemd aangezien Orange gebruik maakt van het KPN netwerk, en KPN moet het netwerk wel volledig vrijgeven aan anderer ISP´s. Maar het kan ook zijn dat Orange het nog niet beschikbaar heeft gesteld in jouw gebied. Dat lijkt me het meest logische. En dat de Orange medewerker gewoon een fout heeft gemaakt.
Je gaat voorbij aan de optie dat de ISP misschien niet alle snelheden wil aanbieden of zelfs niet aanbiedt wat KPN kan/wil leveren aan de ISP natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag op het aanbod van orange ingaan!, onze postcode is nummer 8, hogere huisnummers zijn er hier niet.. wel met andere postcode dan... Ik zit ongeveer 3.9km van de centrale vandaan... en hie rwonen niet superveel mensen, dus ik neem aan dat de centrale niet vol kan zitten.....
Heb nu gewoon de 3mbit snelheid, en die word bijna op max gehaald. Zelf denk ik dat ze dat best willen aanbieden hier, er zijn hier nog een paar orange klanten..Het zou jammer zijn als het niet beschikbaar is/word gesteld. Mocht het niet kunnen wil ik nog een beter aanbod, en misschien een klacht indienen, want dit speelt al een tijdje.. of ga ik nu te kort door de bocht? Wil iedergeval wel van de dure lite kosten af! :(

PS: volgens de kpn systemen is hier wel tot 8mbit beschikbaar. haal dan wel niet de volledige snelheid maar toch..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 23:11 ]

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:37:
[...]

Je gaat voorbij aan de optie dat de ISP misschien niet alle snelheden wil aanbieden of zelfs niet aanbiedt wat KPN kan/wil leveren aan de ISP natuurlijk.
Ja idd, dat klopt.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:08:
ik wil graag op het aanbod van orange ingaan!, onze postcode is nummer 8, hogere huisnummers zijn er hier niet.. wel met andere postcode dan... Ik zit ongeveer 3.9km van de centrale vandaan... en hie rwonen niet superveel mensen, dus ik neem aan dat de centrale niet vol kan zitten.....
Heb nu gewoon de 3mbit snelheid, en die word bijna op max gehaald. Zelf denk ik dat ze dat best willen aanbieden hier, er zijn hier nog een paar orange klanten..Het zou jammer zijn als het niet beschikbaar is/word gesteld. Mocht het niet kunnen wil ik nog een beter aanbod, en misschien een klacht indienen, want dit speelt al een tijdje.. of ga ik nu te kort door de bocht? Wil iedergeval wel van de dure lite kosten af! :(

PS: volgens de kpn systemen is hier wel tot 8mbit beschikbaar. haal dan wel niet de volledige snelheid maar toch..
volzitten van de centrale zal het probleem niet zijn. De afstand is gewoonweg problematisch. Dat KPN aangeeft dat er max 8Mbit leverbaar is, is net zo misleidend als de overige aanbieders van 20Mbit ADSL (alice, tele2 enz). Je krijgt hem gewoon wide open en dan is het gewoon afwachten wat je kan halen. Aangezien ik vermoed dat je juist op een centrale zit met weinig aansluitingen, acht ik de kans groot dat er helemaal geen ADSL2+ apparatuur aanwezig is en je dus vooralsnog vast zit aan max 8Mbit waarvan ik er al verbaasd van sta te kijken dat je er uberhaupt 3 haalt...
Het is vervelend voor je maar ik kan best begrijpen dat orange niet zou willen leveren (als dat de reden is) aangezien ze er anders wellicht een zeurende klant aan overhouden omdat "8Mbit is afgenomen, je 3Mbit had en nu ineens maar 1Mbit haalt"

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
TheRookie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:48:
Iemand anders postte laatst dat ie van (ik meen) tele2 gehoord had dat de wijkcentrale "vol" zat. Wat eigenlijk betekende dat het deel van de centrale dat tele2 huurde vol zat; misschien is hier iets vergelijkbaars aan de hand ?
Dat hebben meerdere telco's gehad ja.

Ofwel er waren te weinig poorten, of de capaciteit vanaf de wijkcentrale tot aan hun eigen netwerk zat vol :P

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
WooK schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:00:
[...]

Een postcode bestaat ook uit een huisnummer maargoed, nummer 2 (bij 20 krijg ik al een error) geeft aan dat je op bijna 2km van de centrale zit. Als je ook nog eens niet op een ADSL2+ centrale zit betekent dat, dat je waarschijnlijk (!) hooguit 1 a 2Mbit kan halen. Zo dicht bij de centrale zit je dus niet...
Onder de streep zal orange wel geen zin hebben in gezuer over snelhedn en dus helemaal niet aanbieden.
whaha, complete onzin. Ik hou altijd aan: 4km, 4 Mbit. Dit is wel zeer optimistisch, maar 3 Mbit moet daar nog zeker haalbaar zijn. ADSL2+ binnen het KPN-netwerk wordt pas van toepassing bij 12/20 Mbit abbo's. Voor de rest zit je op een ADSL2-profiel, bijna vergelijkbaar met ADSL1. Op zijn afstand is ongeveer 6 Mbit nog wel haalbaar, maar de 8 Mbit over het KPN-netwerk is nou net niet haalbaar.

• Guuzz
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:08:

'tot 8 Mbit', dat is dus 8 Mbit of lager. Als je op het KPN-netwerk zit kan ik morgen wel ff kijken wat de lijn aankan, mocht ik hier tijd voor hebben.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

[...]

Een postcode bestaat ook uit een huisnummer maargoed
offtopic:
Sinds wanneer is een huisnummer onderdeel van de postcode? Een postcode en een huisnummer zijn toch echt twee aparte dingen.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Guuzz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:58:
[...]
whaha, complete onzin. Ik hou altijd aan: 4km, 4 Mbit. Dit is wel zeer optimistisch, maar 3 Mbit moet daar nog zeker haalbaar zijn. ADSL2+ binnen het KPN-netwerk wordt pas van toepassing bij 12/20 Mbit abbo's. Voor de rest zit je op een ADSL2-profiel, bijna vergelijkbaar met ADSL1. Op zijn afstand is ongeveer 6 Mbit nog wel haalbaar, maar de 8 Mbit over het KPN-netwerk is nou net niet haalbaar.
hou jij dat altijd aan ja? En hoe vaak heb je het al meegemaakt dan? Gezien de rest van je post, niet zo vaak ;) Voor de rest ADSL2 wat vergelijkbaar is met ADSL1 8)7
Bergen schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:08:
[...]
offtopic:
Sinds wanneer is een huisnummer onderdeel van de postcode? Een postcode en een huisnummer zijn toch echt twee aparte dingen.
ja maar zonder huisnummer, geen goede check mogelijk. Daar doelde ik op ;)

• Guuzz
WooK schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:22:
[...]

hou jij dat altijd aan ja? En hoe vaak heb je het al meegemaakt dan? Gezien de rest van je post, niet zo vaak ;) Voor de rest ADSL2 wat vergelijkbaar is met ADSL1 8)7
er zit natuurlijk wel verschil tussen ADSL1 en ADSL2. ADSL2 probeert namelijk zuiniger te zijn met zijn zend-energie, zodat de storing op andere lijnen niet zo groot is. Hierdoor hebben andere lijnen minder storing en kunnen deze ook weer zuiniger worden. Dus met alleen maar ADSL2-verbindingen zijn de haalbare snelheden wel iets hoger. ADSL2+ echter, gebruikt ook nog eens 1Mhz extra, waardoor de haalbare snelheid heel erg toeneemt.
"Gezien de rest van je post"... heerlijk, een conclusie trekken uit een lapje tekst.
"En hoe vaak heb je het al meegemaakt dan?"... vaak genoeg, ik analyseer ADSL-lijnen.

Betreffende de verbinding van wiebjuh, je zit inderdaad rond de 4km van de centrale, maximaal haalbare snelheid van 4 Mbit, op een ADSL1-centrale. Bij een upgrade zal de snelheid niet gehaald worden, de ruis zal op de grens liggen. Mochten er veel impulsen van andere lijnen komen, wat meer voorkomt als de lijnen langer worden, zal zelfs de lijn zelfs gaan klapperen.

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn mijn statistieken van de livebox, daar kan je ook op uitmaken dat ik idd zowat4km van de centrale zit..
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_1_A
Upstream 512 Kb
DownStream 3072 Kb
Afname Dichtbij : 54.0 (dB)
Ver weg : 31.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 9 (dB)
Ver weg : 17 (dB)
HEC-teller 16566
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10736
ES-teller van 1 dag 0

postcodecheck van planet geeft aan dat er hier ook 12mb beschikbaar is? de centrale van mij is dus helemaal adsl1? G992_1_A is toch de adsl 1 standaard? of haal ik nu dingen doorelkaar? ik zal morgen eens contact met Orange opennemen, ik wil duidelijkheid..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/229711067.png
dit zit wel snor

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 21:24 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Dat is inderdaad ADSL1.

Hier een Livebox tabelletje waarbij ik verbonden ben met het Orange (ADSL2+) netwerk:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Status ADSL-lijn    Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream    1016 Kb
DownStream  16668 Kb
Afname  Dichtbij : 22.5 (dB)
Ver weg : 5.4 (dB)
SNR-marge   Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller  20722
Firmware    0xe15080a
ES-teller van 15 min    0
CRC-fouten  1200
ES-teller van 1 dag     0

Livebox is nu 415 uur up, dus dat verklaart de CRC-fouten.

Ik ben ongeveer 1KM van de centrale verwijderd. Ik download met 1700/1800KB/s.

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 02-02-2008 21:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 18:43

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

[...]

Eh, volgens mij is dit klinkklare onzin wat je hier zit te verkondigen. Ik zit ook 2km bij de centrale weg. Ik haalde hier op ADSL1 met gemak 8mbit ( Bij Demon ). En zit nu op ADSL2 op ongeveer 16mbit stabiel ( nu bij tele2 eerst op een 12mbit profiel bij Demon/Xs4all ).

Zie ook Wikipedia: Asymmetric Digital Subscriber Line . Bij meer dan 4km kan het signaal problematisch worden.
Voor ADSL2 geldt Wikipedia: ADSL2

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Binnen hoeveel tijd krijg je bevestiging? Mijn ouders werden ook kapot gespammed door Orange en ik ben ook bang dat ze ergens "ja" op hebben gezegd. Volgens de klantenservice van Orange niet, maar dat vertrouw ik ook niet.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

MdfLocation: Odl
Est-Distance: 2933

Tjah.. bijna 3 KM... ik weet niet wat de voorwaarden zijn van Orange maar normaal moeten ze opzich 8 mbit kunnen leveren op die afstand...

[ Voor 26% gewijzigd door RammY op 03-02-2008 11:32 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
ORange vandaag gebeld, volgens de technische dienst zou de centrale vol zitten? 10% zouden ze huren? KPn hierover ook gebeld en die zegt dat dat kan kloppen!? ik vind dit wel heel vreemd zeg!

• Antwan46
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:49:
ORange vandaag gebeld, volgens de technische dienst zou de centrale vol zitten? 10% zouden ze huren? KPn hierover ook gebeld en die zegt dat dat kan kloppen!? ik vind dit wel heel vreemd zeg!
Als je in de buurt van de nieuwe Eemshaven woont geloof ik dat direct.
Daar hebben ze nu heelveel lijnen nodig.

Verwijderd

Topicstarter
ik woon dichtbij wolvega

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:54
Dat is niet echt in de buurt van de Eemshaven :). Het lijkt mij sterk dat het niet waar is wat ze zeggen (dat ze niet voldoende capaciteit in de centrale hebben). Ze hebben (volgens mij) iedereen die nog Orange via een KPN abonnement had (ADSL Lite enz.) een brief gestuurd met de vraag of deze mensen over wilden stappen. Dus het lijkt mij dat ze je graag over willen zetten, maar dat er helaas geen ruimte is in de centrale.

Daarnaast, indien je wel over kunt stappen zou ik als ik jou was Orange ADSL (4 Mbit) nemen i.p.v. Orange ADSL Extra (8Mbit). Aangezien de kans klein is dat je gezien je afstand en modemstatistieken hoger gaat halen dan 4 Mbit.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Guuzz schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:28:
[...]
er zit natuurlijk wel verschil tussen ADSL1 en ADSL2. ADSL2 probeert namelijk zuiniger te zijn met zijn zend-energie, zodat de storing op andere lijnen niet zo groot is. Hierdoor hebben andere lijnen minder storing en kunnen deze ook weer zuiniger worden. Dus met alleen maar ADSL2-verbindingen zijn de haalbare snelheden wel iets hoger. ADSL2+ echter, gebruikt ook nog eens 1Mhz extra, waardoor de haalbare snelheid heel erg toeneemt.
ja en als je iets beter had gelezen, had je gezien dat heel het verhaal over ADSL2+ niet van toepassing is en dus overbodige info.
"Gezien de rest van je post"... heerlijk, een conclusie trekken uit een lapje tekst.
"En hoe vaak heb je het al meegemaakt dan?"... vaak genoeg, ik analyseer ADSL-lijnen.
dan ben ik benieuwd waar je dat dan doet aangezien ik nu zo'n 8 jaar in deze business zit en ik uit ervaring weet dat door de afstand zoals bij de TS, hij vrijwel nooit boven de 2Mbit (stabiel) uit zal komen, laat staan 4Mbit (uitzonderingen daargelaten)
Betreffende de verbinding van wiebjuh, je zit inderdaad rond de 4km van de centrale, maximaal haalbare snelheid van 4 Mbit, op een ADSL1-centrale. Bij een upgrade zal de snelheid niet gehaald worden, de ruis zal op de grens liggen. Mochten er veel impulsen van andere lijnen komen, wat meer voorkomt als de lijnen langer worden, zal zelfs de lijn zelfs gaan klapperen.
Anders herhaal je even wat ik al zei...

• Guuzz
WooK schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:36:
ja en als je iets beter had gelezen, had je gezien dat heel het verhaal over ADSL2+ niet van toepassing is en dus overbodige info.

dan ben ik benieuwd waar je dat dan doet aangezien ik nu zo'n 8 jaar in deze business zit en ik uit ervaring weet dat door de afstand zoals bij de TS, hij vrijwel nooit boven de 2Mbit (stabiel) uit zal komen, laat staan 4Mbit (uitzonderingen daargelaten)

Anders herhaal je even wat ik al zei...
Vanwaar de aanvallende / verwijtende toon?

Kan zijn dat ik je herhaal, maar ik heb zijn lijn doorgemeten en komt met feiten. Hij heeft 3 Mbit, kan net 4 Mbit aan op 3,9km van de centrale, zit op een ADSL1-kaart, dus kan niet eens ADSL2(+). Daarnaast verschillen we van mening op welke afstand een snelheid te halen is.

Ik heb het alleen over ADSL1 en ADSL2(+) omdat we het over haalbare snelheden hebben, hier zitten verschillen in.

Hoeveel zouden klanten op 4km, 5km en 6km van de centrale kunnen halen? Was het maar waar dat de snelheid op 2km nog maar 2Mbit was, dan hoefde ik heel veel minder moeite te doen voor klanten die klagen over hun snelheid :*)
Pagina: 1