Toon posts:

scherm compaq evo n800c geeft rare balken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

sinds eregister vertoont mijn scherm rare kleuren en balken over het scherm. het goede beeld is ook nog gewwoon zichbaar maar die balken knipperen steeds er door heen. het gaat om balken en stepen die horizontaal over het beeld staan en af en toe 1 kleur die het hele beeld vult. deze balken verspringen telken en blijven niet stilstaan of iets dergeljk.

iemand die mij zou kunnen helpen dit op te lossen want ik heb zelf al van alles geprobeerd.

Ps: als het beeld zwart is komt opdat gedeelte geen kleuren!

Verwijderd

klint toch echt alsof het beeldscherm/videokaart van je laptop defect is.

Verwijderd

Topicstarter
videokaart is naar mijn idee goed want ik kan nu op dit moment ook via die laptop met een externe tv werken wat wel goed beeld geeft. de enige optie is dus vervangen ? ik heb t scherm er al uitgehad en draadjes aangedrukt enz maar hielp niets :(

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Dit is een probleem met de aansturing van de lijnen in het beeld. De electronica is versleten. Bij een Compaq/HP zou je dan een compleet scherm moeten vervangen. Een erg dure grap.

Verwijderd

Topicstarter
oke dat wordt dus weer laten vervangen :( 3e keer al van dit scherm binnen 4 jaar......

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:39:
oke dat wordt dus weer laten vervangen :( 3e keer al van dit scherm binnen 4 jaar......
Denk niet dat je scherm defect is zie dit vaak genoeg op de zaak , negen van de 10 keer is het de kabel van je scherm naar je mainboard (kabelbreuk op het punt waar je kabel in je laptop loopt).

Of de connector naar je scherm (stekkerverbindin)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 21:08:
[...]

Denk niet dat je scherm defect is zie dit vaak genoeg op de zaak , negen van de 10 keer is het de kabel van je scherm naar je mainboard (kabelbreuk op het punt waar je kabel in je laptop loopt).

Of de connector naar je scherm (stekkerverbindin)
Onmogelijl. Het gaat hier om een digitaal signaal. Pas in het beeld wordt het uitgesplitst in horizontale en verticale aansturing. Als dit signaal incompleet is (kabel breuk). Kan het display de aansturing niet verwerken en zal een compleet wit beeld geven.
Pagina: 1