Ben ijverig begonnen aan het mysterie dat GD heet,
Ik wil een mooie grafieken gaan bouwen voor mijn statistieken dus begonnen:
Nu dit werkt leuk was het niet zo dat mijn lijnen niet uitkomen...
Dus mijn berekening is fout.
De gedachte gang die ik had
men begint op een positie x (0 in dit geval) te tekenen dan valt de eerste lijn samen met de linkerrand van mijn afbeelding, vervolgens doen we de breedte van onze afbeelding / 10 optellen bij de vorige lijn en zo verder
echter krijg ik het volgende:
| | | | | | | ||
Ergens ga ik dus fout in de beredenering, maar waar? ik wil dit berekenen omdat ik er later een classe van wil maken met variabele breedtes voor mijn afbeelding ($imagewidth)
Ik wil een mooie grafieken gaan bouwen voor mijn statistieken dus begonnen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $imageWidth=400; ///////////////////// //lets make a grid/// //////////////////// //imageline ( resource $image , int $x1 , int $y1 , int $x2 , int $y2 , int $color ) //we start with our vertical lines //we always want 10 stripes vertical so lets calculate the width of them $vertLineWidth=$imageWidth/10; $a=0; for($i=0;$i<15;$i++){ imageline($image, $a, 0, $a, $imageHeight, $verticalLineColor); $a+=$vertLineWidth; //distance +... } //we draw a border around our image BUT -1 because else we are 1 px off our image and the //border isnt visible anymore imagerectangle($image,0,$imageWidth-1,$imageHeight-2,0,$borderColor); |
Nu dit werkt leuk was het niet zo dat mijn lijnen niet uitkomen...
Dus mijn berekening is fout.
De gedachte gang die ik had
men begint op een positie x (0 in dit geval) te tekenen dan valt de eerste lijn samen met de linkerrand van mijn afbeelding, vervolgens doen we de breedte van onze afbeelding / 10 optellen bij de vorige lijn en zo verder
echter krijg ik het volgende:
| | | | | | | ||
Ergens ga ik dus fout in de beredenering, maar waar? ik wil dit berekenen omdat ik er later een classe van wil maken met variabele breedtes voor mijn afbeelding ($imagewidth)
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama