LCD Upscaling TV signaal

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Aangezien ik voor mijn vader op zoek was naar een goedkope LCD scherm dat ook zijn dienst kan doen als TV was mijn oog op de LG M1921A-BZ gevallen.

Maar wat ik mij echter afvraag hoe dit scherm (en in het algemeen) omgaat met het weergeven van een analoog TV signaal.

Ik kan mij niet voorstellen dat het er mooier van word ;) maar hoe erg is het? net probeerde ik via LG hier informatie over in te winnen, maar ze snapten werkelijk niets van upscaling dus dat schoot niets op. Daarna doorverbonden naar een andere afdeling waar na een tijd wachten de hoorn er maar werd opgegooid. Blijkbaar beschikt de technische afdeling van LG niet echt over technische kennis ;)

Misschien dat iemand wel direct ervaring heeft of met andere monitoren die ook een hogere resolutie hebben dan het inkomende TV signaal.

Verwijderd

Hoe 'erg' iets is is ook niet erg een technologische vraag. Het ziet er inderdaad niet geweldig uit, maar dat hoef je ook niet te verwachten. Loop een teevee winkel binnen. dik kans dat alle teevee's die daar staan aangesloten zijn op een DVD speler en dus een analoog signaal van 525i omzetten naar 720i. Dat zier er inderdaad niet mooi uit.
Maar dat is nu eenmaal zo.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Mijn vraag aan LG was ook niet hoe erg het was ;)
Dit is dus meer een subjectieve vraag aan jullie...

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
n00bs schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:31:
Mijn vraag aan LG was ook niet hoe erg het was ;)
Dit is dus meer een subjectieve vraag aan jullie...
Wat was je vraag aan LG dan wel ? :)

En eh, analoog TV-signaal upscalen is in mijn ogen altijd 'erg'.
Naar mijn bescheiden mening ziet het er niet uit, en is het resultaat altijd wanstaltig.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Samsung 17" lcd met tv-tuner. Die heeft dus een native resolutie van 1280x1024 en dan wordt het tv-signaal idd ook geüpscaled, waardoor het er niet beter op wordt. Vooral van dichtbij ziet het er soms wat uitgesmeerd uit, maar van een afstandje valt dat niet zo erg op en is het prima te doen. Ligt er dus net een beetje aan hoe je hem gaat gebruiken. Als je van achter je pc tv wilt kijken zou je ook een tv-kaart kunnen overwegen. Die kunnen naar mijn ervaring veel beter upscalen.

Verder ben ik het met bovenstaande eens. Kijk gewoon in de winkel hoe het is. Per model verschilt het ook weer. Misschien heeft die LG wel intelligentere techniekjes aan boord voor het upscalen dan mijn Samsung ;)