Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Batch] Geavanceerd(?)

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje tijd teveel en zou wat handige batchfiles willen maken :).
Ik ken de basis al, zoals 3x internet explorer opstarten of oneindig lang.
Maar ik zou willen weten hoe ik bijvoorbeeld via dos commando's op knoppen kan klikken.
Dit is best lastig uit te leggen...

Hoe zorg ik er voor dat ik in dos bijv nieuwe registry key's kan aanmaken, wijzigen, er doorheen kan browsen etc? Hoe zit het met shutdown.exe of logoff.exe?
Is er ook iets als

@ECHO OFF
wordpad.exe "Hoi, ik ben een batchfile
Exit

En dat er vervolgens die tekst in wordpad tevoorschijn komt?
Hoe zou ik dat op kunnen slaan?

Kan er ook iets gemaakt worden dat mn beeld constant 90 graden draait? (een beetje op vrienden te fokken als ze ongevraagd op mn laptop zitten ;) ) Hoe zou ik dat moeten doen?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 14:18

ThunderNet

Flits!

Veel dingen die je aanroept, zijn niet logisch om in batchfiles te doen (even voorbijgaande aan het feit dat het al erg moeilijk is om te realiseren).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De helft van wat je wil bereiken is prima vanuit een batchfile te doen (kijk eens naar de parameters van regedit bijvoorbeeld). De andere helft zul je moeten programmeren (op knoppen klikken bijvoorbeeld) in een fatsoenlijke programmeertaal of met tools als AutoIT. Je beeld 90 graden draaien kan soms, afhankelijk van je drivers, met CTRL-ALT-Pijltje links/rechts of iets in die richting.

Je vragen zijn echter allemaal prima te beantwoorden als je even de moeite doet en wat rond googled ofzo. Ik zie niet echt wat dit in PRG doet; zie Waar hoort mijn topic?:
Windows Clients

Problemen die direct te maken hebben met je eigen lokale 98/2000/XP-systeempje. VBScript- en Batch-vragen horen ook in WOS.
...en ik zie verder ook erg weinig eigen inzet terug (en da's toch wel vereist hier; zie onze Programming Beleid Quickstart). Vandaar dat ik dit topic sluit.

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 31-01-2008 15:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.