Ik heb een eigen virtuele server gehuurd die ik beheer via Plesk v 8.3.0 dit draait al 2 weken goed met verschillende sites op.
Echter sinds vandaag kan ik niet meer connecten met de ftp
error: (van smartFTP)
[14:50:01] Resolving host name "ip"
[14:50:01] Connecting to ip Port: 21
[14:50:22] Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.
[14:50:22] Client closed the connection.
[14:50:22] Cannot login waiting to retry (30s)...
Nu aan de server is niets veranderd, toch niet de laatste week, en toen werkte alles nog, ik zit niet achter een firewall, de router die we hier hebben is reeds 2+ jaar oud en ook niet aan veranderd.
De situatie is dus nog precies hetzelfde gebleven echter lukt het nu niet meer om te connecten.
Ik heb al geprobeerd een aantal services te herstarten via plesk echter zonder resultaat, hoe kan ik het beste verder om te kijken waardoor dit komt?
Overigens heb ik het een vriend laten proberen echter komt hij er ook niet op (andere ISP) dus het ligt toch aan de serverkant waarschijnlijk
UPDATE: al gefixed, firewall instellingen nogmaals na gekeken en wat bleek:
FTP server Access to ftp server, active and passive mode stond uit...
Raar dat dit vanzelf is gegaan?
Echter sinds vandaag kan ik niet meer connecten met de ftp
error: (van smartFTP)
[14:50:01] Resolving host name "ip"
[14:50:01] Connecting to ip Port: 21
[14:50:22] Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.
[14:50:22] Client closed the connection.
[14:50:22] Cannot login waiting to retry (30s)...
Nu aan de server is niets veranderd, toch niet de laatste week, en toen werkte alles nog, ik zit niet achter een firewall, de router die we hier hebben is reeds 2+ jaar oud en ook niet aan veranderd.
De situatie is dus nog precies hetzelfde gebleven echter lukt het nu niet meer om te connecten.
Ik heb al geprobeerd een aantal services te herstarten via plesk echter zonder resultaat, hoe kan ik het beste verder om te kijken waardoor dit komt?
Overigens heb ik het een vriend laten proberen echter komt hij er ook niet op (andere ISP) dus het ligt toch aan de serverkant waarschijnlijk
UPDATE: al gefixed, firewall instellingen nogmaals na gekeken en wat bleek:
FTP server Access to ftp server, active and passive mode stond uit...
Raar dat dit vanzelf is gegaan?
[ Voor 7% gewijzigd door Sjoerd op 31-01-2008 15:05 ]
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama