Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194261

Topicstarter
Is het mogelijk een een bepaald 06 nummer te blokkeren? Dat diegene mij dus niet meer kan bellen en ook geen smsjes meer kan sturen?
Ik heb HI al gemailt en zij vertelde mij dat ´´het niet mogelijk is één bepaald telefoonnummer te blokkeren in het netwerk.´´

De telefoon is een LG Shine Gold.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
Softwarematig proberen...

Maak bijvoorbeeld een profiel aan met daarin aangegeven wat de nummers mogen zijn die je mogen bellen of juist niet.

Zo heb ik een relax profiel gemaakt... Alleen mensen die anders nooit midden in de nacht bellen mogen me dan wel bellen. Dan is het namelijk dingend.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93972

is het niet mogelijk om dat nummer aan een bepaalde belgroep toe te voegen en vervolgens een "geluidsloze" beltoon te kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou het is meer voor m'n vrienden, die een beetje lastig gevallen word. Naar de politie gaan heeft ook niet echt zin omdat het niet echt stalken is. Maar met diegene wil ze gewoon niks meer te maken hebben, maar hij heeft daar geen oor naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 12:49
weet wel een progje maar deze is voor symbian phones
http://www.download.com/B...000-11138_4-10457166.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

weert dat ik bij mn d600 gewoon een nummer kan toevoegen aan de blokkeer lijst. als ik een sms krijg van iemand, kan ik opties doen en dan nummer blokkeren. weet niet of dat bij LG ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die functie kan ik helaas op de LG Shine niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Anoniem: 194261 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:40:
Nou het is meer voor m'n vrienden, die een beetje lastig gevallen word. Naar de politie gaan heeft ook niet echt zin omdat het niet echt stalken is. Maar met diegene wil ze gewoon niks meer te maken hebben, maar hij heeft daar geen oor naar.
Stelselmatig ongevraagd gebeld worden is ook stalking.

artikel 285b:
Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Nu zal hij niet zomaar 3 jaar krijgen, maar blokeren door Hi als het softwarematig niet kan lijkt me mogelijk. Bel anders de politie voor advies (0900 8844).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wat je kunt doen is het aangeven bij de desbetreffende provider. Vodafone heeft mij ooit eens een goede dienst geleverd, kon op de website een aantal datums en tijden doorgeven. Dit was nog niet specifiek genoeg, dus kreeg ik een formulier thuis gestuurd. Inmiddels had ik toen meerdere gesprekken ontvangen van het onbekende nummer en gelijk vermeld op het formulier. Paar weken later kreeg ik een brief dat ze 2 nummers hadden kunnen achterhalen, een van KPN en een van Vodafone zelf. Ze hebben deze personen een waarschuwing gestuurd. Vervolgens heb ik nooit meer ergens last van gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! In dit geval gaat het om iemand de ze wel kent, een ex-vriendje namelijk. En hij belt niet elke dag, maar wel af en toe. En voor m'n vriendin is het meteen weer "fucked up" als ze zijn nummer weer in beeld ziet staan en smsjes krijgt...

Ik denk dat ik hier aan wel wat heb disheaver:
Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-05 08:23
Ooit een keer bij Vodafone geinformeerd voor zoiets.

Ik moest van Vodafone een brief opstellen, waarin 3 tijden stonden vermeld dat die persoon me gebeld had. Op het moment dat ze die brief kregen konden ze het controlleren en hebben ze dat nummer geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

Pinobigbird

doesn't share food!

Voor Windows Mobile telefoons is er ook een dergelijke applicatie: FREE Call Firewall / Blocker / Filter.

Maar daar heeft de TS natuurlijk niks aan.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 07:39
Mijn vriendin heeft hier dus ook last van...(ex man stalkt haar via sms)

Vet irritant.

Ik heb net contact opgenomen met Telfort en met T-mobile.
(ze zit nu nog bij Telfort en gaat straks over naar T-mobile)
Beide zeggen dat het voor hun niet mogelijk is om een specifiek nummer te blokkeren.

lijkt me stug, maar goed.

Toch jammer dat dergelijke bedrijven niet willen mee werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Supershiva schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:00:
Mijn vriendin heeft hier dus ook last van...(ex man stalkt haar via sms)

Vet irritant.

Ik heb net contact opgenomen met Telfort en met T-mobile.
(ze zit nu nog bij Telfort en gaat straks over naar T-mobile)
Beide zeggen dat het voor hun niet mogelijk is om een specifiek nummer te blokkeren.

lijkt me stug, maar goed.

Toch jammer dat dergelijke bedrijven niet willen mee werken
Aangifte doen ? :)
Pagina: 1