Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XHTML] IE6 afwijkend van FireFox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben voor mijn werk bezig met een site compleet nieuw op te bouwen, echter gaat het telkens fout als het aankomt op de weergave in IE6 ten opzichte van FireFox.

De volgende pagina is een mooi voorbeeld:
http://www3.belzaak.nl/gs...0_red/560/nieuw/vodafone/

De afwijkingen:
witte rand onder top menu
witte rand onder 'tabbladen'
bij het selecteren van een bundel, of klikken op informatie icoontje raakt de helft van de achtergrond van het blauwe blok in de war
het selecteren van tekst gaat in de bottom van de pagina niet goed

Mijn vraag is of iemand van jullie misschien ziet wat ik fout doe, en zulk soort problemen veroorzaakt. Is er misschien een standaard waar ik me aan kan houden, of iets anders? Ik hoor graag jullie mening :)

Mvg,

Peter

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Waarom XHTML (IE6 ondersteunt geen XHTML en je server blijkbaar ook niet) ? HTML4 strict is volgens mij de way to go!

Verwijderd

Topicstarter
moozzuzz schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:06:
Waarom XHTML (IE6 ondersteunt geen XHTML en je server blijkbaar ook niet) ? HTML4 strict is volgens mij de way to go!
M'n server ondersteund het wel, alleen de database bevat nog verkeerde content, waardoor eurotekens e.d. momenteel nog niet goed worden weergegeven, maar dat is momenteel niet de issue.

Ik zal eens proberen over te stappen naar HTML 4.01 Strict, om te kijken wat de gevolgen daar van zijn.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:11:
[...]

M'n server ondersteund het wel, alleen de database bevat nog verkeerde content, waardoor eurotekens e.d. momenteel nog niet goed worden weergegeven, maar dat is momenteel niet de issue.

Ik zal eens proberen over te stappen naar HTML 4.01 Strict, om te kijken wat de gevolgen daar van zijn.
Die eurotekens hebben niets te maken met XHTML/HTML maar met u encoding. XHTML is goed, als ge u daarmee goed voelt.

Het probleem is gewoonweg IE6, het is niet dat iedere pagina in XHTML overal hetzelfde rendert, ge zijt nog steeds afhankelijk van de kunde (en onkunde) van de schrijvers van het renderengine, en die van IE6 is niets om fier op te zijn.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:43

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Nou, je HTML is een grote puinzooi. Misschien dat je daar eerst even iets aan moet doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 14:36
Internet Explorer is de grootste vijand van webdevelopers, Microsoft is zich daar bewust van en ondersteund daarom conditionals. http://www.javascriptkit.com/howto/cc2.shtml geeft hier een mooi voorbeeld van. Maak een aanvullend css bestand ("ie.css" oid) en vraag die binnen zo'n conditional aan. Verbeter in ie.css alle crap, dit kost wat moeite, vooral als je niet vaker hebt gedaan. IE6 houdt zich namelijk niet aan de webstandaard (w3). En zoals hierboven gemeld wordt, check je html.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het heeft niet zoveel met de webstandaarden te maken hoor... En als je je way around IE kent dan is IE echt niet de grootste vijand.

Misschien handiger om te weten wat bepaalde elementen + CSS doet en achterhalen wat de verschillen zijn. Als je die twee combineert kan je best met normale technieken een pagina maken die voor 98% gelijk is. De overige 2% die alleen in IE te fixen zijn, doe je dan met conditional comments :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
het woord wat je moet moet weten als je crossbrowser dezelfde look wilt is toch echt "Boxmodel". Plus als je html en de css valid zijn, gaat het ook een stuk makkelijker!

offtopic:
moozzuzz:
"Waarom XHTML (IE6 ondersteunt geen XHTML en je server blijkbaar ook niet) ? HTML4 strict is volgens mij de way to go!"

xhtml is geen serverside taal! Je browser moet het ondersteunen... dus dat is gewoon grote onzin!

[ Voor 3% gewijzigd door steffex op 31-01-2008 14:53 ]

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10 14:36
BtM909 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:33:
Misschien handiger om te weten wat bepaalde elementen + CSS doet en achterhalen wat de verschillen zijn.
Hier spreek je jezelf tegen. Het gaat wel degelijk om standaarden.
Bovendien had ik het over dat het nog al wat werk is, vooral als je niet vaker hebt gedaan. Of ontken je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het e.e.a. aan problemen opgelost, maar blijf toch met iets heel raars zitten, wat ik niet kan plaatsen.

Deze pagina bijvoorbeeld:
http://www3.belzaak.nl/gsm/AT-Mobile/

Hij valideert ook gewoon, maar de tekst 'Ga direct naar...' is soms of niet zichtbaar, of de border er onder verdwijnt plotseling. Een fout die dus niet echt consistent is, en verdwijnt en verschijnt ook met scrollen.

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
stef-o schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:49:
xhtml is geen serverside taal! Je browser moet het ondersteunen... dus dat is gewoon grote onzin!
Inderdaad geen serverside taal, maar een server verstuurd wel MIME-types. En in de meeste gevallen blijken die gewoon van het type text/html ipv xhtml... (wat betekent dat je browser een html-document ontvangt met een xhtml markup) Vandaar mijn opmerking :^]
Pagina: 1