• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Geachte tweakers,

Pas geleden kreeg ik een mailtje van een medestudente/ex-klasgenote met een vraag betreffende 3D modellen. Ze moet samen met een projectgroepje een 3D ontwerp maken van een een stukje stad dat ze ontworpen hadden. Er was al een 2D ontwerp gemaakt:

http://www.clavusstudios.nl/images/GebiedJJB.jpg

Nu hebben ze zelf geen hint gekregen hoe ze dat moesten aanpakken, dus haar groepje is nu op zoek naar een goed (en het liefst ook simpel en gebruiksvriendelijk) programma waarmee ze een 3D model van dit stukje stad kan maken :) (het hoeft volgens mij niet gecompliceerd te zijn, gewoon makkelijke 3D gebouwtjes zonder texturen of ingewikkelde architectuur)

Ikzelf kon zo vlug niks bedenken of vinden, dus hebben jullie nog een idee wat voor een programma hiervoor geschikt is?

(ik hoop trouwens dat dit topic in het juiste forum staat, zo niet, dan hoop ik dat dit topic naar het juiste forum word verplaatst)

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
googles sketchup schijnt heel bruikbaar te zijn voor dit soort werk. Het is ook nog eens gratis :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

voor heel simpel 3d kun je sketchup gebruiken (je ziet veel mensen in CM die er gebruik van maken om schetsen te maken voor hun casemods). Het is relatief eenvoudig te gebruiken en je kunt er nog best aardige dingen mee maken, dus probeer dat eens uit.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01 18:13
Google Sketchup is inderdaad het gemakkelijkst hiervoor. Op hun site kan je de normale versie gratis downloaden. Ook staan daar een paar tutorials die je op weg kunnen helpen.
Je zou het bovenstaande plaatje in Sketchup kunnen importeren (File -> Import) en dan als onderlegger kunnen gebruiken voor het model. Echt heel simpel, zelfs voor mensen die het programma nog nooit hebben geopend!

[ Voor 7% gewijzigd door _Teq_ op 31-01-2008 14:05 ]

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-12-2025
Bedankt allemaal :) Dat is precies wat ze zochten volgens mij.

Ik heb de informatie meteen doorgestuurd!

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 07:41
Als je ooit eens tips nodig hebt... kan je altijd aan een vriend van mij vragen!
Check zijn site maar eens: spam

edit:

Hoewel goedbedoeld is dit toch niet veel meer dan spam...

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 07-02-2008 01:44 ]

• Animal Baars
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 20:21
Als ze een stuk stad ontworpen hebben zullen ze denk ik ook wel bekend zijn met AutoCAD. Als de tekening al een .dwg bestand is, kun je in no time een ontwerp maken simpelweg door polylines te extruden met een vast gestelde hoogte. Als het niet getextured hoeft te worden is dit misschien n half uur werk voor het plaatje wat jij liet zien..

Ik ben zelf geen fan van sketchup omdat het er gewoon m.i. niet echt mooi uit ziet. Tenminste, de gratis versie van google heeft niet veel te bieden. Gebruik dan liever Acad of 3ds max 9
Pagina: 1