Ik ben voor het eerst bezig om een pagina op te zetten mbv. CSS (ben voornamenlijk een programeur, hou me normaal niet bezig met het opmaken van een webpagina).
Wat ik wil:
Ik heb een login schermpje (div). Hiervan moet de achtergrond een opacity hebben van 50%. Dit is opzich niet zo'n probleem, het vervelende is alleen dat de tekst dan ook een opacity heeft van 50% en dat is niet de bedoeling.
Mijn oplossing:
Ik dacht dat de simpelste oplossing was om hier een extra div overheen te doen waar de tekst en het formulier in geplaatst wordt.
Mijn probleem:
Dit werkt alleen wanneer ik met absolute posities werk
. Aangezien mijn website gecentreerd wordt werk ik met een relative positie. Als ik met relatieve posities werk worden de div's boven elkaar geplaatst in plaats van over elkaar. Wanneer ik de positie absoluut maak dan gaan ze wel over elkaar heen.
Code:
Zoeken op google/got etc. heeft nog niets geholpen, ik heb nergens kunnen vinden of dit wel/niet mogelijk is met een relatieve positie en wat er dan aangepast moet worden. Iemand die een oplossing heeft?
Wat ik wil:
Ik heb een login schermpje (div). Hiervan moet de achtergrond een opacity hebben van 50%. Dit is opzich niet zo'n probleem, het vervelende is alleen dat de tekst dan ook een opacity heeft van 50% en dat is niet de bedoeling.
Mijn oplossing:
Ik dacht dat de simpelste oplossing was om hier een extra div overheen te doen waar de tekst en het formulier in geplaatst wordt.
Mijn probleem:
Dit werkt alleen wanneer ik met absolute posities werk
Code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #boxLoginInActiveText { position: relative; overflow: hidden; width: 289px; height: 15px; top: 156px; left: 603px; } #boxLoginInActive { position: relative; overflow: hidden; width: 289px; height: 15px; top: 156px; left: 603px; background-color: #FFFFFF; border-style: solid; border-width: 0px 1px 1px 1px; filter:alpha(opacity=50); /* Internet Explorer */ -moz-opacity:0.5; /* Mozilla 1.6 and below */ opacity: 0.5; /* newer Mozilla and CSS-3 */ } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <body> <div id="main"> <div id="layoutHeader"> <div id="boxLoginInActive">test</div> <div id="boxLoginInActiveText">Tekst</div> </div> </div> </body> |
Zoeken op google/got etc. heeft nog niets geholpen, ik heb nergens kunnen vinden of dit wel/niet mogelijk is met een relatieve positie en wat er dan aangepast moet worden. Iemand die een oplossing heeft?
[ Voor 0% gewijzigd door IceM op 31-01-2008 13:51 . Reden: Tags aangepast ]
...