Verwijderd

Topicstarter
Ik heb UPC gebeld met de vraag:

Guideplus informatie wordt meegestuurd met het analoge Eurosport (host)kanaal, is dit ook zo op de digitale versie (dus via de zilvere Thomson) het geval?

Blijkt dat ze die vraag niet kunnen beantwoorden omdat ik niet de UPC DVR heb! Wat ik meer vermoed is dat deze medewerker het gewoon niet wist. (Ik wist de eerste keer ook niet wat een host-kanaal was toen ik bij Casema werkte, maar ga het dan vragen bij de NO mensen!)

Kan iemand op dit forum mij het antwoord geven?

Achtergrond uitleg:

Ik heb een aantal weken geleden alweer een Pioneer DVR-555H-S gekocht, omdat verschillende familie leden al goede ervaringen heeft (ook omgeving Rotterdam met zelfde zilveren Thomson) met de Pioneer DVR-440H-S.

Maar nu blijkt dat mijn G-Link niet werkt. Wat ik als eerste heb geprobeerd is de installatie zoals iedereen dat zou doen. Analoge kanalen op laten zoeken, vervolgens s'nacht uit gezet, et voila, guideplus gegevens waren opgehaald. Toen wilde ik de G-Link gaan opzetten, dus ik kies Cable->No Provider (enigste optie, ook bij familie is dat zo)-> Thomson. Maar vervolgens werkt geen van de codes die de DVR probeert, terwijl bij familie de eerste code al werkt. Mijn IR-oogje heb ik bij familie ook getest, en werkt gewoon.

Pioneer gebeld, die stelt dat de GuidePlus gegevens dus persé via de digitale Eurosport kanaal moet gaan. Dus ik zijn instructie´s op gevolgd (DVR fabr. inst., NIET de analoge kanalen laten zoeken, Scart kabels aangesloten zoals hij zei, en de Thomson snachts op kanaal 201 (Eurosport) laten staan. Maar op deze manier ontvangt het dus helemaal geen GuidePlus gegevens.

Het lijkt me ook erg sterk dat GuidePlus gegevens via de Digi Eurosport wordt verzonden, en ook nog via de scart naar de DVR gaat...

Als iemand het weet mag hij/zij het zeggen!