Toon posts:

Geluidskaart/speakers/USB microfoon

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

ik ben samen met 2 personen een bandje gestart. Akoustische gitaar/ electrische gitaar/ Zang/ Mondharmonica en piano.
Nu willen wij het één en ander opnemen en afspelen en natuurlijk bewerken.

Ik ben in het bezit van een AMD2200+ 512MB met een onboard geluidskaart (AC'97). Verder heb ik een keer een Samson C01U gekocht (een usb microfoon) en een Creative Inspire 5.1 5300 set.

Nu is mijn vraag:
- Als ik een geluidskaart koop (bv een Creative X-Fi Xtreme Gamer) ontlast ik dan mijn CPU een beetje? En loopt het geluid dan van mijn USB microfoon rechtstreeks naar de geluidskaart zonder de CPU te belasten?

- Is het aan te raden om 1 gig extra RAM te nemen?

- Wat de boxen betreft. Zouden jullie weer voor een 5.1 set gaan in de trend van 150€ of gewoon een stel goede boxen kopen (met ingebouwde versterker?). Maar zijn deze dan wel weer aan te sluiten of de bovengenoemde geluidskaart?

Ik zie door de noten de muziek zeg maar even niet meer;)

alvast bedankt!

Jim

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:52

SeatRider

Hips don't lie

Wat heb je aan 5.1? En zou je niet beter een gewone microfoon met 3.5 mm plugje kopen? USB microfoon is alleen handig als je geen geluidskaart hebt imho.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:33
Een losse geluidskaart is idd wel aan te raden (ontlast idd je cpu wat bij een oudere pc zeker te merken is). Wat betreft je microfoon, die zal nog steeds via de cpu gaan. Als je een audio set zoekt specifiek voor je band, kan je beter naar een goede stereo set zoeken dan naar een surround setje. Maar om daar een goed advies voor te kunnen geven hebben we wel wat meer info nodig over waar deze wordt toegepast.

Verwijderd

Ik verwijs je graag door naar deze Thread waar je gerust vragen kan stellen. Maar lees de openpost goed. Als je daaruit niet wijzer wordt :) . Echt veel info...heel veel ;)
How to become a producer II

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Zie hierboven :)

Over de Xfi is meer dan zat info te vinden, en of 1 GB extra geheugen handig is kun je zelf ook nog wel verzinnen denk ik. Evenzeer het nut van een 5.1 speakersetje bij het opnemen, bewerken en produceren van geluid...

Kortom: wat meer eigen inzet, onderzoekendheid en inzicht is gevraagd.

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 31-01-2008 12:47 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.