Silverstone EB02? Iemand ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 12:12
http://www.silverstonetek...nts.php?pno=eb02&area=usa

Met dit apparaatje kun je normale speakers (dus geen troep van Logitech of Creative) op je PC aansluiten. Het werkt helaas maar met 2 speakers, dus geen 5.1 surround.

Het lijkt mij ontzettend handig omdat je zo geen AV receiver meer nodig hebt, en via je HTPC alles kan regelen.

Nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring mee heeft? Of soortgelijke produkten kent (bij voorkeur die wel 5.1 ondersteunen)?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat is er speciaal aan dit ding :? 't is gewoon een stylish stereo versterker met volume control en een enkele ingang.. en slechts 15W vermogen met 10% THD... imho is dat niet veel minder brak dan Creative en Logitech leveren in hun 5.1 setjes. En het is ook nog duur: rond de 160 euro zo te zien. Voor 100 euro meer heb je al een instap AV receiver, die meer kan en beter is.

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 31-01-2008 12:53 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
maar het ziet er wel stylish uit, zeker gecombineerd met die externe geluidskaart van ze. :+

http://www.klaasje.com

• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 12:12
Wat er speciaal aan is? Nou, ik weet niet of jij nog andere oplossingen kent om fatsoenlijke speakers op je [HT]PC aan te sluiten zonder AV receiver? Als ik geen gebruik maak van de functionaliteit van een AV receiver, behalve dan het doorsluizen van audio van mijn HTPC, dan heb ik betaald voor een apparaat waarvan ik maar een klein percentage benut van de mogelijkheden. Een apparaat dat een hoop ruimte in beslag neemt, en weer een aparte afstandsbediening vereist (of je moet weer investeren in een dure Logitech Harmony ofzo). Dat is gewoon niet efficient.

Als je een uitgebreidde HTPC hebt, met Blu-Ray/HD-DVD optical drive, goede graphische kaart, etc, etc waar heb je dan een AV receiver voor nodig? Je kan alles op dat ding, gamen, HD content bekijken, muziek beluisteren, DVDs bekijken, etc. Het enige wat ik dan nodig heb is een zo elegant mogelijke manier om fatsoenlijke speakers aan te sluiten. Daar is zo'n EB02 voor.

Ik geef toe, de EB02 is nogal beperkt (slechts stereo) en vrij prijzig voor wat het doet. Maar een soortgelijk apparataat dat 5.1 ondersteund, is een gat in de markt volgens mij. Tenzij ik het gebruik van HTPCs sterk overschat. :)

Iets zoals dit, maar dan veel, veel goedkoper: http://www.mcubed-store.c...=21_44_57&products_id=246

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat je veel tegenkomt is toch dat de HTPC digitaal aan een AV-receiver wordt gehangen.

Ik vind het ding uit je startpost overigens ook wel gigantisch duur voor een stereoversterkertje met zulke specs.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Kun je toch beter een instap sony versterker kopen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Moogles schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:59:
Als ik geen gebruik maak van de functionaliteit van een AV receiver, behalve dan het doorsluizen van audio van mijn HTPC, dan heb ik betaald voor een apparaat waarvan ik maar een klein percentage benut van de mogelijkheden.
Tja, maar dan heb je wel wat je zoekt. Wil je dit in 5.1 gebruiken heb je 3 kastjes nodig. en moet je 3x opstaan om het volume te regelen.

Een AV receiver heeft gewoon een AB, 5 of 6 versterkers die allemaal beter zijn dat deze meuk, en misschien vind je de opties die hij biedt achteraf toch wel erg prettig.

In de high-end wereld vind je wel meer pure 5.1 versterker zonder voorversterker gedeelte, echter van de prijzen wordt je niet vrolijk zoals je zelf al gezien hebt.

Voor de budget markt zie je dit soort dingen gewoon niet.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1