5.1 set aangesloten alleen front right/left

Pagina: 1
Acties:

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-01 20:46
Ik heb niet zoveel kaas gegeten van audio maar heb gister toch een 5.1 home cinema setje gekocht van yadama met dvd speler voor maar 25euro.

Na alles aangesloten te hebben, een dvd in de dvd speler gestopt te hebben en natuurlijk te kiezen voor 5.1 audio heb ik alsnog alleen maar geluid uit front right en front left..

Ik heb 3x een tulp kabel met de aansluitingen rood en wit aan elke kant.

Op de subwoofer waar dit aangesloten moet worden is toegang voor 2x rood, 2x wit, 1x geel en 1x zwart.
Op de dvd speler is 3x rood en 3x wit.

Heb de kabels van de boxjes door middel van stickers op de boxjes goed aangesloten.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:33
In de versterker zit waarschijnlijk wel een optie om uit alle kanalen een ruis-geluid te laten komen, heb je dan wel met de andere speakers geluid?

Staat bij de versterker de dvd ingang wel ingesteld op surround modus (is bij de meeste versterkers in te stellen namelijk).

Verder moet in de dvd speler waarschijnlijk ook het één en ander ingesteld worden.

Daarna kan je nog proberen om de dvd speler digitaal aan te sluiten (indien mogelijk).

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

DVD speler met 3x rood en 3x wit geef aan dat het 3signalen uitgeeft. Waarschijnlijk links, recht en center. Weet je zeker dat het spul bij elkaar hoord?

Tubes....It's what make music music!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

DVD speler met 3x rood en 3x wit geef aan dat het 3signalen uitgeeft
Dvd speler met 3x rood + 3x wit zijn dus 6 kanalen. Links, rechts, Center, Rear Links, Rear Rechts en LFE (Subwoofer kanaal)

Ik denk voor zover ik het uit je startpost kan afleiden dat je alles goed hebt aangesloten en dat je nog wat instellingen moet proberen op je dvd speler en/of 5.1 set.

[ Voor 28% gewijzigd door KneppaH op 31-01-2008 12:39 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Joshua
Het was een compleet set, dvd speler + subwoofer en boxjes. Deze horen op elkaar aangesloten te worden volgens de handleiding (naja 1 blaadje met gebrekkig nederlands xD)

Zou het misschien een instelling zijn in de dvd speler zelf?

• silitek

silitek

Tubes Only

KneppaH schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Dvd speler met 3x rood + 3x wit zijn dus 6 kanalen. Links, rechts, Center, Rear Links, Rear Rechts en LFE (Subwoofer kanaal)
Klopt! x2 natuurlijk...maar het subje geef een ander beeld. 4kanaals 1video en nog een zwarte.
Waar worden de boxjes op aangesloten op de DVD speler zelf of op het subje..

[ Voor 10% gewijzigd door silitek op 31-01-2008 12:34 ]

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

die gele en zwarte zullen waarschijnlijk center en sub zijn. Ik zie geen reden om een videosignaal naar dat audiosetje te sturen.

Waarschijnlijk zit de versterker in de subwoofer met de luidspreker aansluitingen en ook de aansluitingen naar de dvd-speler toe.

[ Voor 50% gewijzigd door KneppaH op 31-01-2008 12:38 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• silitek

silitek

Tubes Only

KneppaH schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:35:
die gele en zwarte zullen waarschijnlijk center en sub zijn. Ik zie geen reden om een videosignaal naar dat audiosetje te sturen.
Nee precies...naar mijn weten is geel=video signaal >:) . Zal bij de goedkoper setjes anders zijn. Idd, center en sub. Dan is het instellingen ;)

• Joshua
Had alles goed aangesloten, oplossing was gewoon even kijken naar instellingen van de dvd speler. 8)7

Had dus zelf eerst beter moeten kijken voordat ik een topic starte.
Pagina: 1