Toon posts:

lanserver et-1325 niet aan te spreken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Evertech ET-1325 lanserver. Deze moet worden geconfigureerd. Daartoe dient deze in eerste instantie met de bijgeleverde kabel te worden verbonden met een computer. Conform de handleiding dient via een webbrowser te worden gezocht naar IP 169.254.0.1 Dit lukt me niet.

Om eventuele problemen voor te zijn heb ik het IP-adres van mijn netwerkkaart gewijzigd in 169.254.0.2 (mask 255.255.255.0). Verder heb ik zowel met Firefox als IE contact gezocht. Het apparaat heb ik zekerheidshalve ook een keer gereset. Niets werkt.

Zou het kunnen zijn dat het netwerkadres van de lan in werkelijkheid anders is als in de handleiding staat? Ik heb op diverse forums gezocht naar oplossingen hiervoor maar niets gevonden.

Bestaat er een programma om het netwerkadres van de lanserver op te vragen? Of heeft iemand andere oplossingen?

Groet,
Arno.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Kan het zijn dat het subnetmask van het apipa-adres 16-bit moet zijn, dus 255.255.0.0 ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens met een prog als look@lan of angryIPscanner te kijken op welke poorten dat er apparaten hangen. Misschien is het ooit veranderd en kun je er dus nu niet meer opkomen via dat adres. Op deze manier kun je in elk geval kijken of het ding nog wel te bereiken is op deze manier.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:52
probeer eens met netwerkkaart op automatisch/DHCP, zeker met een crosscable direct op de netwerkkaart zou dit moeten werken als er verder in de handleiding niets gezegd wordt over het instellen van de netwerkkaart (soms wil dhcp beter werken als handmatig, misschien dat er op de achtergrond nog eea gebeurt... :P)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Wat ook kan, is als je het MAC-adress weet, met een: "Arp -s IP-adres MAC-adres" een IP toewijzen aan de server-nic... Heb ik al vaker gedaan met tegensputterende Jet-Direct- of Emulex-printerservers...

[ Voor 26% gewijzigd door Kosh66 op 31-01-2008 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank aan allen. Ik zie weer een aantal mogelijkheden om verder te zoeken naar de oorzaak van het probleem. Als ik eruit ben laat ik dat nog even weten.
Pagina: 1