Toon posts:

AMD Phenom of Intel Quad Core?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.395 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op korte termijn een nieuwe pc aanschaffen.
Alleen weet ik nog niet welke processor ik het beste kan aanschaffen.
Ik ben al jaren tevreden over AMD, maar hoor/lees toch wat negative berichten over de AMD Phenom.
Zijn er hier mensen die deze processor gebruiken? En wat is jullie ervaring daarmee?

Wat doe ik allemaal met de pc? Echt vanalles! Games, allerlei programma's, Virtual pc van MS.
Het testen van (nieuwe) software, zoals Windows 2008 server enz. Maar ook ontwikkelsoftware.

Nu is de Intel Quad Core Extreme behoorlijk prijzig, maar is deze ook echt zoveel snelle/beter?
Zijn hier mensen met ervaring? Z'n investering wil ik ook best wel maken!!!! (voor langere termijn)

VGA Kaart zit ik aan de GeForce 8800GTS te denken.
Deze zal ook wel ruim voldoende zijn verwacht ik.

Een ander bottleneck is de harde schijf!!!
Ook hier wil ik best "wat" meer uitgeven.
Een SAS schijf heeft een aparte controller nodig, maar is de performace echt veel beter of zou ik net zo goed de WD Raptor kunnen pakken?
En als ik nou 3 WD raptors in een raid 5 configuratie stop, is dan de performace beter als een schijf?

Graag reageren met onderbouwde argumenten!!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:15
ik zou zeggen, zoek een review van phenom vs core2quad en trek je eigen conclusie daaruit. Voor hardeschijven zou ik niet raid 5 doen, raid 0 werkt het beste voor flinke snelheid, misschien is een sata controller met eigen cpu en cache wel leuk als je daar het geld in wilt investeren.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
De Phenom is gewoon trager, maar met de huidige prijs is hij wel veel aantrekkelijker gezien prijs/prestatie. Bekijk de reviews en trek je conclusies. Bekijk wat je nodig hebt.

Waarom iedereen op de Phenom zit te zeuren: Simpel: Er zit een bug (TLB bug) in. Hierdoor zou de CPU misschien ooit eens kunnen crashen. Tot nu toe heeft nog geen enkele desktop dit mee gemaakt. Iedereen denkt dat hij iedere week wel crasht terwijl dat het geval niet is. Verder is de bug al gefixt in de BIOS... Dan is hij nog per toeval ontdekt, was dta niet gebeurt dan zat neimand te zueren... :|

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar deed de BIOS bugfix de prestaties niet flink dalen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55
Admiral Freebee schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:07:
Maar deed de BIOS bugfix de prestaties niet flink dalen?
Ja, dat dan weer wel, maar je hoeft hem ook neit toe te passen. Tot op heden is er bij mij geen verhaal bekend waarbij een Phenom PC zonder fix is gecrashed bij een thuisgebruiker. |:(

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Kan je meedelen als je het geld hebt koop een intel Quad extreme , ben eigenlijk zelf amd fanaat en ben altijd zeer content geweest met men amd's maar vernieuwing moet gebeuren en er kan er maar 1 de beste zijn. Raid kan je doen hebk zelf ook gehad raptors in raid 1 standaard op een Dfi Sli-dr met een Fx-55 en 2GB ram en werkte perfect, Nu zijn er wel mensen die zeggen dat het niet de moeite is om een raptor te kopen en een gewone hdd en die in raid plaatsen. Quasi Grafische kaart, de 8800GTS is een prima kaart heb 2x8800GTS in sli gehad (G80) en was hier zeer tevreden over alles liep soepel tot crysis stokken in de wielen kwam steken. Heb deze weggedaan en heb morge men POV 8800GTS 512mb G92 hoopk dat die het beter doet. Dus geefk je ook een goude raad en koop ineens de G92 versie en niet de G80

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Kan je meedelen als je het geld hebt koop een intel Quad extreme ,
Waaaaay to overpriced. Zou ik zelf nooit of te nimmer aanraden. Gewoon een Q6600 nemen, ga je voor Intel, die kun je ook nog op zijn staart trappen, waarbij hij hetzelfde presteerd als een Extreme versie.

Voor de rest is het maar net erna wat je wilt. Bang4Bucks: Phenom. Beste prestaties, maar wel iets dieper in de buidel tasten: C2Q. Reviews en benches lezen en conclusie trekken.
Graag reageren met onderbouwde argumenten!!
We zitten op GoT, wat voor vooroordelen heb je? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Bitage op 31-01-2008 19:02 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is geen helpdesk of "hou m'n handje vast en help me kiezen"-site. GoT is er voor bovengemiddeld geinteresseerde computergebruikers om op niveau met elkaar daarover te discussieren. "Op niveau" betekent nadrukkelijk niet dat je alles al hoeft te weten, wel dat je de moeite doet zelf te achterhalen wat je zelf *kunt* achterhalen en dat dat ook duidelijk in je posts terug te lezen is.

Helaas is dat in deze topicstart niet te lezen, en sowieso zijn "Welke ... moet ik kopen?" topics niet de bedoeling. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.