Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb momenteel een Hauppuage PVR-150 in mijn HTPC zitten. Ik vind de beeldkwaliteit redelijk maar het is duidelijk minder dan wanneer ik overschakel op de tuner die in de televisie zit. Het is leuk om ermee op te nemen maar als ik tv kijk schakel ik toch liever over op de televisie. Nu kan het komen dat er kwaliteitsverlies optreed bij het omzetten naar digitaal en vervolgens weer op mijn analoge tv.

Inmiddels is er een lcd televisie in bestelling en daar ga ik digitale kabel op bekijken. In de televisie zit een digitale tuner maar in het sony topic is te lezen dat daar nog aardig wat problemen mee zijn.

Ik wil graag mijn HTPC wat meer gaan gebruiken en dus upgraden met een tv-kaart waar ook digitale tuner op zit.

Wat is er te zeggen over de kwaliteit van zo'n digitale tuner kaart. Vanuit de pc ga ik direct met hdmi of DVI naar de televisie, daar zal dus niet echt kwaliteit verloren gaan. Ziet het beeld van een echte digitale decoder er beter uit dan die van een digitale tv-kaart?

De kaart die ik nu heb zou ik beschrijven als zompig, geblurd etc, vooral bij witte tekst op zwarte achtergrond zie je dat het minder scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
niemand die digitale kabel op zijn ht(pc) gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
Ik heb zelf diverse kaarten gehad:

Technotrend 1500-C
en Terratec Cinergy 1200 dvb-c

DVB-C (digitale kabel) geeft echt super strak beeld :)

(VEEEL beter dan mijn pvr250 of pvr500 van hauppauge. - die komen idd erg sterk geblurred over)

[ Voor 25% gewijzigd door stfn345 op 03-02-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:21
Ik gebruik sinds kort een Terratec Cinergy 1200 DVB-C op UPC kabel naast een PVR-150.

De kwaliteit van de DVB kaart is veel beter dan de analoge kaart; vrij logisch opzich. Het lastige is dat de kwaliteit welke je op je scherm ziet sterk afhangt van de manier waarop eventueel upscaling plaatsvind (door HTPC of scherm) en de filters welke je op het beeld loslaat (blurring, sharpening, etc.).
Als je de juiste software gebruikt voor decoding, upscaling en filtering dan kan de kwaliteit zich zondermeer meten met een 'hardware' decoder. Hardware tussen haakjes, want ook daarin worden verschillende parameters gebruikt om het proces uit te voeren. Het is dus voor een behoorlijk gedeelte ook gewoon software.

geeft geen inhoudelijke reacties meer