Radio via de kabel?

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 11:02
Altijd als ik radio luister dan is het gewoon via zo'n antenne. Nu luisterde mijn moeder altijd Radio 10 Gold, alleen opeens was die nergens meer te vinden. Toen keek op hun website en stond dat ze te ontvangen waren op 90.5 fm via de kabel. Maar wat bedoelen ze nou eigenlijk met radio via de kabel? En hoe kan ik dat ontvangen? :o

Facts don't care about your feelings

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Op de kabel zit naast TV ook gewoon radio. Daarvoor heeft iedere doos in de muur twee aansluitingen, eentje voor TV en eentje voor radio.

Als je de middelste ader van de kabel aansluit waar je normaal de antenne aansluit kun je gewoon de kabel zenders ontvangen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

Sluit je reciever/tuner aan de kabel :| ...wat snap je nou niet. Radio10gold is ook te beluisteren via internet, AM en satteliet

:)

Tubes....It's what make music music!

• YoshiBignose
Oooh dat wist ik helemaal niet :X

en nee, volgens mij is radio10gold niet meer via AM te ontvangen, alleen kabel en natuurlijk internet.

Verwijderd

de frequentie waarop een zender op de kabel zit verschilt meestal wel per gemeente.

• silitek
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

YoshiBignose schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:50:
Oooh dat wist ik helemaal niet :X

en nee, volgens mij is radio10gold niet meer via AM te ontvangen, alleen kabel en natuurlijk internet.
Klopt!!..AM niet meer ;) lees het net.

Tubes....It's what make music music!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 14:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Meestal heb je bij de hoofdaansluiting 2 uitgangen. 1 voor radio en de ander voor tv

volgens mij is er ook zo'n doosje te koop bij de bouwmarkten waar je gewoon de kabel ik kan monteren en deze dan wordt omgezet naar een tv en radiouitgang. De aansluiting voor de radio is precies omgekeerd dan met de tv.. Bij de een zal het een mannetje uitgang zijn en de andere een vrouwtje.

Kwaliteit van kabel is vaak wel beter dan FM en je hebt geen last van storingen

[ Voor 9% gewijzigd door AndereKoekoek op 31-01-2008 11:53 ]

• YoshiBignose
Ok bedankt, mn moeder was nogal boos want ik had de radio op veronica gezet, ik dacht ook eeen beetje oude muziek. Maar rond 4 a 5 uur gaan ze allemaal moppen enzo vertellen en dat vind ze niet leuk :)

• StephanL
  • Laatst online: 09-01 21:40
voodooless schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:47:
Op de kabel zit naast TV ook gewoon radio. Daarvoor heeft iedere doos in de muur twee aansluitingen, eentje voor TV en eentje voor radio.

Als je de middelste ader van de kabel aansluit waar je normaal de antenne aansluit kun je gewoon de kabel zenders ontvangen.
Niet iedereen woning heeft twee aansluitingen op de hoofdaansluiting, sommige hebben maar één aansluiting. Splitter er tussen en een kabel naar de radio en je bent ook klaar.

• YoshiBignose
Aha ik zie inderdaad dat er ook een uitgang is voor de radio, maar mijn radio zelf heeft geen aansluiting voor zo'n kabel???

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02

Cyphax

Moderator LNX
YoshiBignose schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:36:
Aha ik zie inderdaad dat er ook een uitgang is voor de radio, maar mijn radio zelf heeft geen aansluiting voor zo'n kabel???
Heb je alleen een antenne "ingebouwd"? Ik heb nog nooit een radio'tje gezien trouwens met coax maar mijn 13 jaar oude stereo heeft wel een antenneaansluiting gewoon.

Saved by the buoyancy of citrus

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Cyphax schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:38:
[...]

Heb je alleen een antenne "ingebouwd"? Ik heb nog nooit een radio'tje gezien trouwens met coax maar mijn 13 jaar oude stereo heeft wel een antenneaansluiting gewoon.
Versterkers hebben dit meestal standaard, goedkopere draagbare radio idd niet.

offtopic:
:D, wat een topic zeg... Iets met een steen etc...

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
moet je een echte radio hebben :P stereosetje bijvoorbeeld, die hebben altijd coax!

Verwijderd

Floris-K schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:53:

Kwaliteit van kabel is vaak wel beter dan FM en je hebt geen last van storingen
Kleine correctie:
signaal op de kabel is ook gewoon FM hoor, en de kwaliteit is lang niet altijd gegarandeerd.
Hangt ook van de kabelmaatschappij af hoe het signaal verdeelt wordt en hoe het bij de gebruiker binnenkomt.
Even terzijde, de FM-ontvangstkwaliteit met goed opgestelde, en correct aangesloten buitenantenne zal bijna ALTIJD beter zijn dan het kabelsignaal, maar lang niet iedereen beschikt over de mogelijkheid deze opstelling toe te passen, natuurlijk....

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al tig keer gedaan: je maakt de binnenkabel van de coaxkabel een flink stuk bloot en sluit die op de antenne van de radio aan. Bij de meeste radio's met een antenne er op kun je die middels een schroefje losmaken. Dat scheofje draai je los, draaid van de antenne er in en weer vastdraaien. Org antenne kan gewoon blijven zitten over het algemen. SIgnaal van kabelradio is sterker dan dat van de ether dus dat werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 22:56

Yor

Yor1313#2571

Ben ik eens even blij dat er eens normaal antwoord wordt gegeven hier.

Jullie zijn het zeker met mij eens dat dit eenvoudig gevonden had kunnen worden op legio sites en ik vraag mij terdege af van welke planeet de TS afkomstig is, maar dat terzijde.

Ik mag hopen dat elke vraag vanaf nu dan ook normaal beantwoord wordt en niet met lees dit, zoek daar, check de faq etc etc.

Petje af voor de reacties hier en dit meen ik serieus.

http://yor.minitroopers.com

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
The Eagle schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:51:
[...]

Al tig keer gedaan: je maakt de binnenkabel van de coaxkabel een flink stuk bloot en sluit die op de antenne van de radio aan. Bij de meeste radio's met een antenne er op kun je die middels een schroefje losmaken. Dat scheofje draai je los, draaid van de antenne er in en weer vastdraaien. Org antenne kan gewoon blijven zitten over het algemen. SIgnaal van kabelradio is sterker dan dat van de ether dus dat werkt prima :)
sterker nog,
aan mijn wekkerradio zit een draadje die ik gewoon in de AV-doos in de muur heb gestoken. :P
Werkt perfect :D

...less is more

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Yor_13 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:00:
Ben ik eens even blij dat er eens normaal antwoord wordt gegeven hier.

Jullie zijn het zeker met mij eens dat dit eenvoudig gevonden had kunnen worden op legio sites en ik vraag mij terdege af van welke planeet de TS afkomstig is, maar dat terzijde.

Ik mag hopen dat elke vraag vanaf nu dan ook normaal beantwoord wordt en niet met lees dit, zoek daar, check de faq etc etc.

Petje af voor de reacties hier en dit meen ik serieus.
Ik denk dat je gewoon geluk hebt rond dit tijdstip, ik had je namelijk al bijna een bitch antwoord gegeven :D Om het kort te houden, ik denk dat je zelf ook wel kan beamen dat dit een vrij belachelijk topic is. ;)

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-02 13:22
baquelappe schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:25:
[...]

Ik denk dat je gewoon geluk hebt rond dit tijdstip, ik had je namelijk al bijna een bitch antwoord gegeven :D Om het kort te houden, ik denk dat je zelf ook wel kan beamen dat dit een vrij belachelijk topic is. ;)
Ik vind em wel grappig eigenlijk :) meestal worden dit soort topics direct de grond in getrapt hier; leuk om ook eens wat anders te lezen d:)b

iRacing Profiel

Pagina: 1