Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met Visual Basic Express 2008 *

Pagina: 1
Acties:

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
Ik heb een probleem met visual basic express 2008. Bij elk project wat ik start, geeft hij standaard een foutmelding:
.NET Framework 2.0 update not found. The win32manifest will not be embedded.
Ik heb al op google gezocht. Ik hoor verschillende mensen met dit probleem. Sommigen zeggen dat nadat ze de software opnieuw geinstalleerd hadden het probleem opgelost was. Ik heb alles verwijderd wat met .net te maken had en weer opnieuw geinstalleerd. Maar nog steeds geeft hij dit probleem.

Ze zeggen dat het te maken heeft met .net 2.0 sp1. Maar die is niet voor vista beschikbaar. Maar visual basic 2008 is toch speciaal voor vista geschreven?

Heeft iemand een idee hoe ik het weer aan de gang krijg?

Verwijderd

probeer vista windows update KB110806 eens te installeren, of herinstalleren.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
compufreak88 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:29:
Maar visual basic 2008 is toch speciaal voor vista geschreven?
:? Waar heb je dat vandaan? Het is in ieder geval niet 'speciaal' voor Vista; het is echter wel ook voor Vista geschikt. See the difference? :P
compufreak88 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:29:
Heeft iemand een idee hoe ik het weer aan de gang krijg?
Stomme vraag; maar ik kom nogal wat op google tegen; heb je toevallig een Beta geïnstalleerd (gehad) van Visual Studio? En draai je Vista 32 of 64 bit?

Verder lees ik ergens:
#1 If you have an App.Manifest,

Delete it.
This is what caused my problem and it was not a required file. If you need one, then it should be created with the RTM version.

This was a particularly frustrating error since it appeared that the Framework was not installed correctly, which in fact it was...
Nu is deleten wat lomp, maar even renamen en kijken of het helpt is mss het proberen waard ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:01:
probeer vista windows update KB110806 eens te installeren, of herinstalleren.
KB110806 :? >> KB945757 >> Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 (x86)

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 02-02-2008 01:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• compufreak88
RobIII schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:51:
[...]

Stomme vraag; maar ik kom nogal wat op google tegen; heb je toevallig een Beta geïnstalleerd (gehad) van Visual Studio? En draai je Vista 32 of 64 bit?
Die links heb ik ook allemaal gevonden, maar daar wordt niet echt een oplossing gegeven.

Het zou kunnen dat ik een beta geinstalleerd had. Ik had nog een vbsetup.exe in mijn downloads map staan, die ik had geinstalleerd had. Dit zou een Beta geweest kunnen zijn, maar dat weet ik dus niet zeker.

Maar ik heb alles verwijderd wat met .net en vb te maken kon hebben, ik heb de nieuweste versie (iso) gedownload, en die weer geïnstalleerd, maar ik krijg het probleem nog steeds.

Ik draai Vista Home Premium 32bits.
Verder lees ik ergens:

[...]

Nu is deleten wat lomp, maar even renamen en kijken of het helpt is mss het proberen waard ;)

[...]
Voor zover ik weet heb ik geen app.manifest. Het gebeurd gewoon meteen al als ik een nieuwe project creëer.
Die KB945757 is alleen voor XP. Die werkt niet voor windows Vista.

• compufreak88
Ik heb nu KB110806 gevonden. Die staat op de iso die je van de microsoft site kan downloaden.
Hij staat in x:\VBExpress\WCU\dotNetFramework\dotNetMSP\x86. Nadat ik deze heb geïnstalleerd werkte VBE2008 gewoon.