Toon posts:

Leopard Dock icons maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb ergens een x-aantal geweldige icon's gevonden voor de stacks in het dock. Hier om precies te zijn. Het zijn er best veel maar zoals altijd wil je ook icons hebben die er niet bijzitten. Ik heb van een " lege" icon die erbij zit (PNG-formaat) dus zelf mijn eigen icons gemaakt. Gaat geweldig goed. Alleen nu komt het. Weet iemand hoe ik deze moet opslaan zodat ik ze in het dock kan gebruiken? Ik gebruik CS3. Als ik bij een van de icons kijk die al kant en klaar zijn zie ik bij Info het soort: Programma (Classic) is. Ik heb geen idee hoe dit te doen. Iemand???

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sponz/di1.png

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:25
Candybar...
Gebruik de search, kom je veel tegen hierover
en dit topic is ook erg handig: Mac OS X Customisation*

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Gewoon als .png? Bovenstaande dockicons kun je niet 'toekennen' aan een stack-folder, maar moet je gewoon in de folder zetten met als naam bijv. "000___" — dan staat ie altijd bovenaan en komen alle andere icons erachter te zitten.

Je kunt ze ook omzetten naar icon files met bijvoorbeeld Iconographer.

Verwijderd

Topicstarter
Fire_Bird schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 11:28:
Candybar...
Gebruik de search, kom je veel tegen hierover
en dit topic is ook erg handig: Mac OS X Customisation*
Ik heb Candybar maar ik zie niet hoe je daar dit type icon mee kunt converteren. Ik zal het topic eens doorspitten, thx. :)
Serenity schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:26:
Gewoon als .png? Bovenstaande dockicons kun je niet 'toekennen' aan een stack-folder, maar moet je gewoon in de folder zetten met als naam bijv. "000___" — dan staat ie altijd bovenaan en komen alle andere icon 'serachter te zitten.

Je kunt ze ook omzetten naar icon files met bijvoorbeeld Iconographer.
Ik zal Iconographer eens uitproberen. Wat het probleem is als ik bvb als PNG opsla dan ben ik de transparantie kwijt en je snapt wel dat dat juist de magie is van deze icon 's. Ik zal die truc eens uitpoberen wat de naming enz aangaat.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

PNG ondersteunt wel alpha transparency dus dan moet je even opletten waarmee je het opslaat en hoe je dat doet.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb mijn icon als PNG opgeslagen (Options: None en Interlaced geprobeerd in CS3) en de naam gegeven als 000__ bvb. Inderdaad als ik hem in de map zat staat hij vooraan en is het goed.....zou je zeggen. Als ik nu kijk zie ik dat de transparantie aan de bovenkant niet goed is (zie screenshot). De bovenkant is wit en niet transparant.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sponz/screen-capture.png

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dan moet je een vinkje zetten bij "use transparency".

Ik neem aan dat je als je meer dan € 1.500,- uit hebt gegeven voor een grafisch pakket, dat je dan wel de handleiding hebt gelezen ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:11:
Dan moet je een vinkje zetten bij "use transparency".

Ik neem aan dat je als je meer dan € 1.500,- uit hebt gegeven voor een grafisch pakket, dat je dan wel de handleiding hebt gelezen ;)
O ja, vergeten te vermelden. Vinkje bij "use transparency" gezet. :)

Edit

Vroeger zat in Tiger bij de Tools een proggie waarmee je icon's kon converteren. Ik heb geen idee meer hoe de naam was en het zou me niet verbazen als het niet meer in Leopard zit. Ook in CS2 kon je icons gemakkelijk maken, ook dat weer uit CS3 gesloopt. Heel vervelend allemaal.... :? :'(

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2008 17:24 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dawuss schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:11:
Een naief modje *;

Ziet er wel goed uit btw, care to share? :)

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
sOid schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:15:
[...]
Originele komen hier vandaan: http://optica-optima.blog...07/11/drawers-icon-1.html
Mirror: http://t.ecksdee.org/post/19001860
Mirror: http://www.geocities.jp/chy065/
edit:
Hm, stond ook al in de OT :)

[ Voor 5% gewijzigd door Serenity op 31-01-2008 18:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
sOid schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:15:
[...]

Een naief modje *;

Als ik nieuwe heb gemaakt doe ik dat wel.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Weet ik maar ik bedoelde dus die nieuwe :)
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 18:54:
[...]

Als ik nieuwe heb gemaakt doe ik dat wel.
Zou tof zijn als je dat doet indd!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 20:48
In de developer tools zit Iconcomposer? Click 'n Drag werk.. en .tiff files kunnen ook nog wel eens betere resultaten geven.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:18

breinonline

Are you afraid to be known?

In de FAQ op dit forum heb ik al een verwijzing naar deze site staan, waar met gratis tooltjes icons voor OS X gemaakt worden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
MickyHendrix schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:55:
In de developer tools zit Iconcomposer? Click 'n Drag werk.. en .tiff files kunnen ook nog wel eens betere resultaten geven.
Dat was er dus 1 van wie ik de naam niet meer wist. :) Voorheen stonden die toch op de Tiger install-disks? Ik heb me rot gezocht maar nu staat het er niet meer.

@breinonline

Daar stond de andere die ik niet meer wist. Mijn God, dit is een tijd geleden dat ik icon 's gemaakt heb maar ik zal er weer eens aan beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 09:38 ]

Pagina: 1