[WiFi] WRT54GC + WAP54G

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
Beste allemaal,

Ik ben in de fortuinlijke situatie dat mijn ouders een vrij grote tuin hebben. We hebben een WRT54GC router in huis staan maar die levert geen bereik tot achter in de tuin. Daarom wilde ik een AP plaatsen en zag daarom dat je de WAP54G als range extender kan gebruiken. Wel zo makkelijk, dat scheelt immers weer een netwerkkabel door het halve huis van kastje 1 naar kastje 2.

Op de site van linksys staat echter het volgende
quote: LinksysManual
IMPORTANT: For the AP Client and Wireless Bridge modes, the remote access point must be a second
Linksys Wireless-G Access Point (model number: WAP54G). For the Wireless Repeater mode, the
remote wireless bridge must be a second Linksys Wireless-G Access Point (model number: WAP54G)
or Wireless-G Router (model number: WRT54G).
Mijn vraag is of de WAP54G ook zou werken met mijn WRT54GC wat eigenlijk dezelfde is als de WRT54G volgens mij maar alleen een kleinere versie ipv de beroemde bulky linksys kastjes. Of heb ik het fout en gaat dit waarschijnlijk niet werken? Mogelijk hebben jullie hier ervaring mee en kunnen je me vertellen of ik de WAP54G al dan niet moet aanschaffen

thx

• nielsl
schopje

Verwijderd

Het is niet de bedoeling dat je binnen de eerste 24 uur na het aanmaken van je post een schopje geeft.

Maar on topic: Als linksys dit zegt zal het heel waarschijnlijk niet gaan werken met jou WRT54GC. Mijn ervaring zelf hiermee is dat het (zoals linksys het beschrijft) al moeilijk is als je de juiste types hebt. Ik zou gewoon een extra AP ophangen voor de tuin. Met een kabeltje er naar toe. (veel stabieler en sneller)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Koop een WRT54GL, flash er een alternatieve firmware op ala DD-WRT, en laat die dan wireless repeater worden. Dan kan het wel wat je eventueel wilt.

Hier stond een dode link.

• nielsl
excuses voor mijn schopje, dank voor de reacties, anders wordt het gewoon de WRE54G, die zou het wel moeten doen :)

thx!