Video8 naar DVD on the fly opgenomen.Hoe hoofdstukken maken?

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Zoals de titel al doet vermoeden, heeft een lokale fotograaf een aantal oude Video8 en Hi8 bandjes on the fly opgenomen (dus gewoon afspelen en opnemen). De DVD's hebben nu dus maar 1 hoofdstuk.

Ik zou hier graag wat hoofdstukken in aan willen brengen. Wat zijn de mogelijkheden?
Er mag geen (nog meer) kwaliteitsverlies ontstaan. Eigenlijk zou ik dus het liefst de DVD rippen naar een image en die image bewerken. Vervolgens die weer op een DVD branden (incl chapters en menu).

Kan dit? Of moet ik het persé naar avi (of ander formaat) rippen en die vervolgens bewerken? Als dit zo is, hoe zit het dan met de kwaliteit?

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 15:20

hstoker

Yatta!

Om je op weg te helpen:

1. Demultiplexen

2. Opnieuw authoren (vanaf stap 2)

Succes :)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:28
Dat kan zonder kwaliteitsverlies met behulp van een DVD authoring programma als DVDlab, Adobe Encore, TMPGEnc DVD Author, etc.

Eerst moet je de DVD demuxen (uit elkaar halen), ofwel zorgen dat je een los video en audio bestand krijgt. Dit kan bijvoorbeeld met DVD decrypter en/of VobEdit.

Daarna weer een DVD authoren (in elkaar zetten) met behulp van een van de genoemde DVD authoring programma's. Hierbij kun je ook nieuwe hoofdstukken invoeren en een menu maken.

Alle stappen gaan zonder reëncoden.