• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb een Philips37PFL9632D Full HD LCD en een Samsung H360R decoder voor HD weergave. Via Multikabel kan ik HD kanalen bekijken zoals National Geographic, History Chanel, Sport1 en Film1.

Nu zag ik op de afstandsbediening van de decoder een knopje "resolution". Als ik dat knopje indruk staat er als resolutie 1080i. Ik zou verwachten bij HD kanalen 1080p. Zijn die uitzendingen dan 1080i? Waarom dan een full HD lcd gekocht?

Verwijderd

Vanwege bandbreedte zijn de kanalen 720p of 1080i, ook bij Essent (@home).
Geloof dat als je 1080p wilt kijken dat alleen via hd-dvd/blueray kan of een mce.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het ligt aan de bron.Als je een HD dvd ofzo vindt kun je well full-hd tonen.

het feit dat je in de opties van je tv moet kijken geeft al aan dat je je wellicht aan dat er niks aan de hand is.

FULL HD geeft (Volgens mij) alleen aan dat je panel 1920x1080 pixels heeft.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:17
friander schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:01:
Ik heb een Philips37PFL9632D Full HD LCD en een Samsung H360R decoder voor HD weergave. Via Multikabel kan ik HD kanalen bekijken zoals National Geographic, History Chanel, Sport1 en Film1.

Nu zag ik op de afstandsbediening van de decoder een knopje "resolution". Als ik dat knopje indruk staat er als resolutie 1080i. Ik zou verwachten bij HD kanalen 1080p. Zijn die uitzendingen dan 1080i? Waarom dan een full HD lcd gekocht?
Onderzoek doen voordat je iets koopt :z

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
leuk_he schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 10:13:
Het ligt aan de bron.Als je een HD dvd ofzo vindt kun je well full-hd tonen.

het feit dat je in de opties van je tv moet kijken geeft al aan dat je je wellicht aan dat er niks aan de hand is.

FULL HD geeft (Volgens mij) alleen aan dat je panel 1920x1080 pixels heeft.
Er is ook niets aan de hand, het beeld is prachtig, maar ik vraag me nu af of je met een HD ready LCD dan dus hetzelfde beeld krijgt?

Verwijderd

zijn er nog wel 1080i TV's te koop dan op 37"?

Ik denk niet of nauwelijks.

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52
En anders, naar mijn wetens komt het beeld via @home binnen als 720P, dus als je je decoder op 1080i zet, dat gaat hij zelf upscalen (naar mijn wetens)

Dus ja, full HD krijg je dan toch niet binnen.
Pagina: 1