Toon posts:

Geen geluid uit marantz reciever

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maandag een marantz sr4001 reciever gekocht, en wil deze aan mijn pc hangen.
Maar wat ik ook probeer, ik krijg er maar geen geluid uit.
Ik heb de reciever dmv jackplugjes naar tulpstekker aangesloten op de groene uitgang van mijn onboard geluidskaart asus pvdc-x mobo, en in elke ingang van de reciever geprobeert. Ik heb (tot nu toe) een speaker aangesloten op de center uitgang van de reciever.
Welke output ik ook selecteer, geen geluid.

Ook geprobeert om hem aan te sluiten op mijn ps3, maar daar krijg ik ook geen geluid uit.
De reciever was het laatste exemplaar, en ik heb het exemplaar horen spelen. Dus hij zou moeten werken.
De box is getest op een mini hifi set, en daar werkt ie.
De reciever is niet gemute.

Verwijderd

Probeer de speaker eens op je linker of rechter (voor) kanaal aan te sluiten?

Verwijderd

Topicstarter
omg, je bent een held.

Ik dacht dat er uit de center altijd wel geluid kwam, maar niet dus.

Thanks voor de hulp :)

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05
En als je die enkele speaker aansluit op linksvoor of rechtsvoor? Mogelijk wordt de center niet aangestuurd bij een puur stereo signaal. Verder heeft mijn Marantz een 6ch input knopje. Misschien deze ook wel. Probeer eens of je 6ch input uit kunt zetten (met de speaker op linksvoor of rechtsvoor).

EDIT: Net te laat

[ Voor 3% gewijzigd door tsjoender op 31-01-2008 09:14 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:52
Je stuurt met die groene uitgang een stereo signaal naar je receiver. Dat is - als je niets doet met Dolby Pro-Logic geknutsel - gewoon linksvoor en rechtsvoor. Dan komt er uit je centerspeaker dus geen geluid.

Sluit eerst eens wat meer luidsprekers aan, want op deze manier heb je ook niet zo heel veel aan een receiver :)

(ah, we zijn het weer eens allemaal eens).

En ondanks de 'ie'-klank, is het wel receiver en niet reciever. Dat je het even weet :)

[ Voor 17% gewijzigd door dreamscape op 31-01-2008 09:15 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Hehe, naja mooi dat het zo snel opgelost is of niet??? Weer een tevreden goTTer.

Als je wel geluid uit je center wil, kun je dit misschien softwarematig regelen, en wie weet ook wel op je receiver
Pagina: 1