Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb op mijn nieuwe PC een harde schijf met 2 partities: (C) voor systeem en (D) voor de rest. Tijdens het formatteren van (D) heb ik het formatteren onderbroken omdat ik dacht dat er iets niet OK was. Nu kan ik het volume echter niet meer formatteren: de formattering loopt tot het einde en dan komt de boodschap "Windows could not complete the format".

Na wat Googelen heb ik gelezen dat de onderbreking van de formattering de oorzaak kan zijn van de foutboodschap. Een mogelijke oplossing zou zijn de (D) schijf verder te partitioneren en dan de partities terug samen te voegen.

Klopt dit?
Zo ja, hoe doe ik dat precies?
Of zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou het kunnen proberen met schijfbeheer (eigenschappen deze computer -> beheer) en dan bij schijfbeheer, anders een 3th party program gebruiken, like partition magic oid.

Misschien werkt het wel als je de partitie gewoon verwijderd, en een nieuwe schijf (d:) aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Als je toch al aan het formatteren bent begonnen, kun je net zo goed de D:-partitie verwijderen en opnieuw aanmaken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo eenvoudig als dat: partitie verwijderen en opnieuw aanmaken? Kan dat gewoon via schijfbeheer zonder ook aan de C-schijf te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit kan, bij schijfbeheer zul je zoiets zien als dit:

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/2711/bvlc3.jpg

Maar dan is waarschijnlijk de 2e partitie een andere kleur (zwart oid)

die partitie verwijderen -> rechtermuisknop -> partitie verwijderen

vervolgens nieuwe aanmaken.